Harmony Hub vervangen?

Started by katwax, May 27, 2022, 10:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Sinds enkele weken moet ik regelmatig inloggen als ik mijn Harmony app open, geeft dan eerst aan dat hij de Hub niet kan bereiken.
Na het inloggen loopt het meestal goed, maar soms duurt het wel even voor hij de config binnen heeft.
Heb hem al is reset gegeven en alles opnieuw opgeladen naar de Hub, maar probleem blijft.

Een zoektocht geeft allerlei suggesties, maar steeds met de conclusie dat het geen volwaardige vervanger is voor de Harmony.
Ik heb eigenljik maar nood aan 3 verschillende activiteiten waarbij slecht 2 of 3 toesellen betrokken zijn.
Voorkeur gaat naar bediening via smartphone, maar is geen must

Wat zijn vervangers die voor andere werken of niet werken? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Dura

Ik had vorige maand precies hetzelfde met mijn hub. De oorzaak bleek te liggen in het feit dat ik een Philips Hue bridge had toegevoegd om mijn lampen met de compagnion te bedienen. Om een of andere reden liep dat ieder half uur in de soep, terwijl dat een paar jaar geleden wel goed ging. Uiteindelijk maar eieren voor mijn geld gekozen en de bridge verwijderd, sindsdien werkt alles weer vlekkeloos.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kwabbernoot

Ik vind de Harmony app sowieso niet geweldig. Dat had zo'n ideaal ding kunnen zijn. Maar ik pak toch altijd weer de AB. Werkt die ook niet meer goed bij jou?

Groeten...

katwax

Quote from: Kwabbernoot on May 27, 2022, 13:31:53
Ik vind de Harmony app sowieso niet geweldig. Dat had zo'n ideaal ding kunnen zijn. Maar ik pak toch altijd weer de AB. Werkt die ook niet meer goed bij jou?

Groeten...
AB werkt wel, maar dan heb ik er 1 voor projector nodig, 1 voor de Kii control te bedienen en 1 voor de hdmi switch.
Nu de hdmi switch kan ik wel via ARC automatisch laten lopen, maar dat gaf in het verleden soms problemen omdat de Chromecast altijd actief is.
Dan heb ik daarna nog steeds tablet of gsm nodig om streamingdiensten te bedienen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Quote from: Dura on May 27, 2022, 11:00:38
Ik had vorige maand precies hetzelfde met mijn hub. De oorzaak bleek te liggen in het feit dat ik een Philips Hue bridge had toegevoegd om mijn lampen met de compagnion te bedienen. Om een of andere reden liep dat ieder half uur in de soep, terwijl dat een paar jaar geleden wel goed ging. Uiteindelijk maar eieren voor mijn geld gekozen en de bridge verwijderd, sindsdien werkt alles weer vlekkeloos.
Heb niets toegevoegd, zou wel is kunnen kijken of er devices instaan die ik niet nodig heb en deze verwijderen. Volgens mij staat bv de Kii Control er 2x in.
Bedankt voor de tip
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543