Sony ES - FA30ES - zonder handleiding, met gebruiksaanwijzing :)

Started by pi, May 24, 2022, 21:47:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pi

Aangeboden: een bijzonder mooie Sony FA30ES versterker uit de prachtige ES serie!

Zonder handleiding, afstandsbediening of doos.

Optisch in keurige staat, kleine beschadiging op het front linksboven en krassen op de rechterzijkant, verder in bijzonder nette staat, zie foto's.

Technisch in nette staat, maar met een gebruiksaanwijzing, ik verkoop 'm met de technische status: "heeft aandacht nodig":

Ik heb de versterker een aantal jaren in gebruik op mijn thuiskantoor (eigenlijk oversized voor dat doel).
Lang zonder problemen gebruikt maar ergens vorig jaar begonnen er relais te tikken tijdens de eerste ca. 10 minuten dat 'ie opwarmt.
Dat is in de loop der tijd weer een heel stuk verminderd, maar zo af en toe gebeurt dat nog op willekeurige momenten...

Volgens mijn oren heeft het geen invloed op het prachtige geluid, hij speelt gewoon door. Wellicht schakelrelais?
Van het wereldwijde web heb ik begrepen dat de relais schoongemaakt moeten worden om dat echt goed op te lossen.
Dat zie ik niet zitten om zelf te gaan doen, bovendien is het in onze hobby leuk om weer eens wat anders te gaan proberen.

Voordat ik 'm op Marktplaats zet hoop ik hier een liefhebber te vinden die deze prachtige machine de zorg en aandacht kan geven die hij verdient!

Vraagprijs: 100 Euro

Geen verzending, ophalen (regio Utrecht/Amersfoort) of brengen in overleg.






jossie

Ben ik nog op tijd? Ja graag!

Ophalen kan maar zal wel even duren als dat geen probleem is...
Omni !

pi


efsix

Wat is zo speciaal aan deze versterker?
Google gaf niet zo snel een antwoord..

. . .

De prijs ;D Voor de rest volledig aan de beurt, solderingen overal slecht.

efsix

Ik dacht dat het misschien een uniek model was en zelden verkocht.
Mooi klusje voor Jossie!
Heb zelf nog mijn Marantz 1060. Volgens mij is dat wel een topper.
Enfin die mag ook een beurt hebben.

pi