Op zoek naar vervangende DAC (voor ooit)

Started by Nlmike, May 23, 2022, 17:15:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nlmike

Momenteel gaan alle digitale sources in mijn Marantz av8003. Pracht apparaat, maar alweer wat ouder nu. Bennaan het orienteren op een losse dac, voor op een evt losse voorversterker (of als voorversterker, ben daar nog niet uit). Ik heb dan echter 3 ingangen nodig waarvan minstens 2x toslink en1 coax (of 3x toslink). En uiteraard minstens de kwaliteit van de Marantz, of beter.

Meeste DACs die ik vind hebben minder connecties. Heeft iemand een idee wat ik op mijn lijst zou kunnen zetten? Ik zag nog een Musical fidelity, maar begreep dat ze gestopt zijn.

Budget, goede vraag. Het vervangt een preamp (dac) van nieuw ca 3500 euro.

Thanks.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

R0N

Hoi,

Heb je deze al eens bekeken?
https://anti-mode.nl/producten/anti-mode-x4
Hier heb je geen te kort aan digitale ingangen, en ook nog prima room correction.
€ 3.990.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)