Delta Glasvezel

Started by RonG, May 23, 2022, 13:32:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KillerbeeNL

Quote from: Achiel on June 22, 2022, 11:23:55
De monteur is zojuist geweest, modem aangesloten en het werkt niet.... authenticatie server ligt eruit schijnbaar.
Mehh,  na een maand kan je je zeker verheugen op een snelle aansluiting,  wat is nu het plan of is dat een kwestie van een dag de server resetten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

Quote from: Achiel on June 22, 2022, 11:23:55
De monteur is zojuist geweest, modem aangesloten en het werkt niet.... authenticatie server ligt eruit schijnbaar.

Balen,,, Delta ook?

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 19, 2022, 18:08:36
Hier zelfde.
1 down en 0.25 up of flink betalen en 125/125
We hebben maar betaald en tot nu toe alleen spijt van dat we toen niet alles afgekocht hebben, koste toen best veel geld, maar nu betalen we elke maand toch wel een flink bedrag wat niet lager word. En alternatieven zijn er niet hier.

Wij zijn verhuisd met de zaak naar een ander pand op hetzelfde bedrijventerrein. Ik had in het oude pand glasvezel via een collectieve aanleg. Kost €190 per maand - 150 netwerk en 40 voor een 20/20 lijn. Nu vdsl 100/30 voor €44.

6 jaar geleden - voordat glas kwam - was adsl de enige optie met een 20/2 lijn icm isdn telefonie maar nu niet meer gelukkig.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Netwerk is hier ook de helft inderdaad. Valt dus nog mee.

Adsl kon hier niet boven de 12/0.5 komen.
Paar keer 5gb proberen te uploaden. Is nu paar minuten toen....een dikke dag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 22, 2022, 15:57:57
Netwerk is hier ook de helft inderdaad. Valt dus nog mee.

Adsl kon hier niet boven de 12/0.5 komen.
Paar keer 5gb proberen te uploaden. Is nu paar minuten toen....een dikke dag.

VDSL is geen optie?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

minplus

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 22, 2022, 08:04:15
Nee ligt niet aan hun.
Bevalt verder super goed, en heel duur is het nu ook weer niet, dus het geen wurg contract.
Maar er is simpelweg nog steeds geen andere aanbieder op onze adressen.
En verder bevalt het super goed, maar maandlasten naar beneden is altijd handig.

We betalen nu rond de 75.00 per maand voor 125/125 glas
De helft daarvan is het vast recht.
Maar we houden de markt elk half jaar gewoon in de gaten.
Het afkopen was gewoon veel te duur voor 2 adressen op dat moment.

Klinkt niet gek voor 2 verschillende aansluitingen. Ik betaal hier 45 voor 1 adres internet en telefoon bij de KPN.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Achiel

Quote from: RonG on June 22, 2022, 12:38:54
Balen,,, Delta ook?

Delta inderdaad, bij thuiskomst na het werk doet hij het wel. Snelheidstest gedaan bekabeld, rare snelheden: 200 Mbps down en 700Mbps up, met verschillende testsites gecontroleerd. Ze bieden 150/150 1000/1000 of 8000/8000.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

VlisChris

Ik heb ook dagen dat ik (veel) sneller binnenhaal dan zou moeten kunnen volgens mijn contract.
Vreemd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

75.00 per adres ;)
Geen TV alleen glas.

VDSL was hier volgens mij ook niet mogelijk of was veel te duur.
We hebben toen echt alles geprobeerd uiteindelijk satelliet en 4g gebruikt. Tot glas kwam.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Quote from: Achiel on June 23, 2022, 00:11:27
Delta inderdaad, bij thuiskomst na het werk doet hij het wel. Snelheidstest gedaan bekabeld, rare snelheden: 200 Mbps down en 700Mbps up, met verschillende testsites gecontroleerd. Ze bieden 150/150 1000/1000 of 8000/8000.

Hoe is je ervaring met hun service desk?

mijkie

Quote from: RonG on June 23, 2022, 08:10:29
Hoe is je ervaring met hun service desk?

Veel succes ........
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RonG

Quote from: mijkie on June 23, 2022, 10:09:02
Veel succes ........


Hahaha, daar zat ik niet op te wachten.
Ik heb niet veel keus als provider,

Delta zelf, Caiway, helden van nu,  online.nl.

Achiel

Quote from: RonG on June 23, 2022, 08:10:29
Hoe is je ervaring met hun service desk?

Servicedesk bel ik niet, ik heb een proef abo en de glasvezelkabel werkt fysiek. Eerdaags gaat de hele boel de doos in en stuur ik het terug. Het werkt nu maar kreeg wel weer een verzoek om een dag te plannen om alles te installeren. Het is er nog steeds een zooitje zoals ik het bij hun kende toen ik er 15 jaar terug wegging.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

mijkie

ik ben afhankelijk van Delta of Caiway voor een beetje normale snelheden maar, het is en blijft een ballentent

Monteurs ook 3 keer een afspraak mee gemaakt en 3e keer kwam hij 2,5 uur later .......toen had ik het al zelf gedaan dmv hun technische dienst .......
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RonG

Ik denk dat ik wacht op het moment dat ze idd glas komen aanleggen en gezien ze zoveel mogelijk hijzen willen vooraien van glas, ook al heb je nog geen provider hiervoor ze het toch afmonteren tot in de meterkast.

Dan zie ik later wel. Om de e.o.a. reden heb ik er geen vertrouwen mede omdat nu alles gewoon goed werkt. Heb geen zin in dat mogelijke gezeik.

Ik heb nog to 20 Juli om toch anders te beslissen ;D

J.A.F._Doorhof

Ligt ook aan de snelheid die je nu natuurlijk haalt.
Ik weet wel dat er hier een X aantal mensen moesten mee doen en er behoorlijk onbegrip was dat er toch minder mee deden dan verwacht.
Boeren moesten hier de kinderen naar vrienden sturen voor bepaalde online huiswerk dingen en meetings omdat het internet op de buitenwegen zo traag was dat buiten email amper wat mogelijk was.

Is zelfs nog gedacht aan radio internet maar gelukkig is er toch gekozen voor glasvezel.
Voor de toekomst word het alleen maar "drukker" op de verbinding en dan heeft glasvezel wel erg veel voordelen.

Zouden we hier 20/20 gehaald hebben weet ik niet of ik al die kosten gemaakt zou hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Ik heb een stabiele 300/40 verbinding en voor mijn gebruik eigenlijk meer dan zat.

Voor hetzelfde geld ongeveer zou ik naar 1000/1000 kunnen, klinkt leuk en aantrekkelijk maar wil dat gedoe niet achteraf als het niet goed werkt.
Ik wil ook niet meerdere maanden Ziggo naast Delta willen als backup. Voor 1 of 2 maanden ok maar meer ook niet, dan moet het toch draaien.

Achiel

Raad gewoon iedereen aan, met mijn ervaringen van vroeger en nu, probeer Delta te ontwijken. Het is een verschrikkelijk bedrijf.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

mijkie

Mee eens


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RonG

Ok,

Delta levert de infrastructuur, daar is geen keuze verder in.

Blijft over Caiway etc..


J.A.F._Doorhof

#70
300/40 dat is MEER dan genoeg voor de meeste toepassingen inderdaad.
Wij zaten voornamelijk op de upstream gewoon dik onder de 0.5 heb hem zelden boven de 0.4 gezien, was altijd de grap hier als hij daarboven kwam dan stond de wind goed, onze livestreams waren bv niet te doen.

Nu met 125/125 is het echt een verademing. We waren ooit het snelste internet, zelfs de KPN monteur was toen verast hoe snel het internet bij ons was..... tja tijden veranderen en internet van ons ging niet mee, upload alleen maar trager :D

Gelukkig hebben we dat kunnen afsluiten.
Maar 300/40 zou ik dus ook 0.0 motivatie hebben om extra te betalen.
Hier was het echt een kwestie dat Emmeloord wel redelijk was en bij ons was het "te doen" maar zodra je een paar honderd meter verder van de centrale af zat was het echt janken, een brief brengen ging sneller dan Email :D En dat is het verhaal anders.

Bij ons was het trouwens flevofiber en Solcon.
Over beide weinig tot geen klachten.
Flevofiber voor het netwerk en Solcon als provider.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

htandre

Quote from: RonG on June 23, 2022, 13:11:19
Ok,

Delta levert de infrastructuur, daar is geen keuze verder in.

Blijft over Caiway etc..

Heb je een keuze gemaakt?

Bij ons in de gemeente moeten we ook onze keuze kenbaar maken voor 30-11-2022.
Wordt over een jaar aangelegd, als er voldoende deelname is.
We hebben nu Ziggo, waar we tevreden over zijn.

Delta levert de glaskabel en ik denk dat we dan gaan voor Caiway als provivder.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

RonG

Quote from: htandre on November 15, 2022, 14:01:33
Heb je een keuze gemaakt?

Bij ons in de gemeente moeten we ook onze keuze kenbaar maken voor 30-11-2022.
Wordt over een jaar aangelegd, als er voldoende deelname is.
We hebben nu Ziggo, waar we tevreden over zijn.

Delta levert de glaskabel en ik denk dat we dan gaan voor Caiway als provivder.

Nog geen keuze gemaakt maar ze gaan hier nu wel glasvezel leggen to in huis, zonder meerkosten.
Ze willen zoveel mogelijk huizen "glas klaar" hebben.

Ik denk wel dat ik met internet straks overstap idd. Weet nog alleen niet Delta, of Caiway etc.... blijft een gok  :)

htandre

#73
Quote from: RonG on November 15, 2022, 14:49:05
Nog geen keuze gemaakt maar ze gaan hier nu wel glasvezel leggen to in huis, zonder meerkosten.
Ze willen zoveel mogelijk huizen "glas klaar" hebben.

Ik denk wel dat ik met internet straks overstap idd. Weet nog alleen niet Delta, of Caiway etc.... blijft een gok  :)

Ik zal het  hoofdzakelijk voor een eventuele meerwaarde van de woning, bij  verkoop later
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

RonG

Quote from: htandre on November 15, 2022, 17:32:11
Ik zal het  hoofdzakelijk voor een eventuele meerwaarde van de woning, bij  verkoop later

Ook daarom laat ik het iig tot in de woning aanleggen.