Delta Glasvezel

Started by RonG, May 23, 2022, 13:32:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

minplus

Als er glasvezel tot je huis is gelegd is je huis meer waard geworden, dus alle nadeel hep z'n voordeel. Een buur vond de oude kabel genoeg en trekt zich nu de haren uit z'n hoofd dat hij niet gelijk met ons een glasvezel heeft laten trekken.

Ik heb zelf de helpdesk van KPN een paar keer aangesproken. Alle keren vlot contact en alles snel naar wens opgelost.
De 1e keer toen ik via de telefoonlijn via ADSL minder snelheid kreeg dan waar ik voor betaalde. Werd vlot geregeld en ik kreeg VDSL voor de prijs van ADSL.
De 2e keer na een blikseminslag waarbij de lijn op 500 meter kapot ging en daarna werd binnen een dag een nieuwe lijn onder het beton geschoten.
De 3e keer na aansluiting op glasvezel werd meteen het nieuwste modem geregeld omdat het vorige wat beperkingen had.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

RonG

Waar ik ook een beetje mee zit is dat ze me niet de voortuin vernaggelen, het is vorig jaar pas gemaakt.
Ik heb echt geen behoefte om de oprit open te halen oid.

Meterkast is rechts naast de voordeur en ik heb geen kruipruimte.

minplus

Bij een betegelde oprit + parkeerplaats is het een kwestie van 2 dagen en alles is weer normaal. Bij een echte voortuin (zo'n ding met planten) duurt het wat langer, afhankelijk van het jaargetijde en het soort voortuin een paar dagen tot een paar weken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

RonG

Quote from: minplus on May 26, 2022, 19:46:23
Bij een betegelde oprit + parkeerplaats is het een kwestie van 2 dagen en alles is weer normaal. Bij een echte voortuin (zo'n ding met planten) duurt het wat langer, afhankelijk van het jaargetijde en het soort voortuin een paar dagen tot een paar weken.

Ik hoop toch echt dat ze de kabel erin kunnen "blazen" oid vanaf de stoep ergens tot rechts naast de voordeur. Een paar tegels wil ik nog wel laten oprapen bij de voordeur.

Ik las net ook dat wanneer de 20% gehaald wordt ze toch glas leggen tot in de meterkast (in mijn geval) maar niet wordt aangesloten. Is dat standaard?

Kjelt

Quote from: RonG on June 14, 2022, 11:51:28
Ik hoop toch echt dat ze de kabel erin kunnen "blazen" oid vanaf de stoep ergens tot rechts naast de voordeur. Een paar tegels wil ik nog wel laten oprapen bij de voordeur.
Dat hebben ze bij ons ook gedaan, de straat gaat open voor een diepe gleuf maar bij de huizen graven ze een beperkt klein gat waarna er eerst een plastick buis wordt geschoten waar later dan de kabel in gaat.

QuoteIk las net ook dat wanneer de 20% gehaald wordt ze toch glas leggen tot in de meterkast (in mijn geval) maar niet wordt aangesloten. Is dat standaard?
Dat was bij ons destijds een optie met meerkosten die wel aangeraden werd als je het huis tzt weer wilde verkopen.
Als jij of een nieuwe koper namelijk later alsnog besluit dat ze het willen moet de straat weer open, dat is best kostbaar.
Omdat de kabels er nu toch al liggen dan is voor hun dat laatste stukje weinig moeite.

eduard

Mijn tip zou zijn nooit nee zeggen als ze glas je huis in willen brengen of tot de gevel brengen. Later aanvragen is bijna onmogelijk. Bij het aanleggen tot de meterkast ben je nog steeds niet verplicht om een abo aftenemen.

minplus

Ook mijn idee; gewoon de kabel naar binnen laten trekken. Dan is het een fluitje van een cent om de zaak aan te sluiten. Iets wat ik sowieso ook zou laten doen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

RonG

Quote from: eduard on June 14, 2022, 18:47:10
Mijn tip zou zijn nooit nee zeggen als ze glas je huis in willen brengen of tot de gevel brengen. Later aanvragen is bijna onmogelijk. Bij het aanleggen tot de meterkast ben je nog steeds niet verplicht om een abo aftenemen.

Quote from: minplus on June 14, 2022, 18:56:36
Ook mijn idee; gewoon de kabel naar binnen laten trekken. Dan is het een fluitje van een cent om de zaak aan te sluiten. Iets wat ik sowieso ook zou laten doen.

Op de site van Delta staat dit erbij
Door nu een glasvezelpakket van DELTA te bestellen, vergroot je niet alleen de kans dat 20% wordt gehaald, maar krijg je ook de aanleg- en aansluitkosten ter waarde van 650,- cadeau!

Wat als ik dan wel glas laat leggen, want ik vermoed dat ze dat wel willen voor als men later toch een abo wil, moet ik dan € 650,- betalen? Ga ervan uit van niet maar zo lees ik het wel.

musfed

Ik heb er ook voor gekozen om toch glasvezel te nemen. Via een onderaannemer van KPN, Glaspoort. We wonen alleen erg ver van de weg (bijna 100mtr) en er bleek nogal wat puin in het toegangsweggetje te liggen. Zijn toch met een man of 3 bijna anderhalve dag bezig geweest. [emoji56] Maar ik moet zeggen dat ze best net gewerkt hebben. Één topje van een fluweelhortentia was de schade in de tuin.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

RonG

Helaas geen kpn hier.

eduard

Quote from: RonG on June 14, 2022, 19:28:33
Op de site van Delta staat dit erbij
Door nu een glasvezelpakket van DELTA te bestellen, vergroot je niet alleen de kans dat 20% wordt gehaald, maar krijg je ook de aanleg- en aansluitkosten ter waarde van 650,- cadeau!

Wat als ik dan wel glas laat leggen, want ik vermoed dat ze dat wel willen voor als men later toch een abo wil, moet ik dan € 650,- betalen? Ga ervan uit van niet maar zo lees ik het wel.
Ik vermoed als je niet in schrijft en ze halen de 20 % dat wanneer ze gaan aanleggen gewoon nog gaan vragen of ze de kabel naar binnen mogen brengen zonde kosten.

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


Kjelt

Het zijn zeeuwen daar telt iedere cent !  :D


minplus

Voor het aanleggen van een dikke 800 meter glasvezel heb ik met subsidie iets van 1800€ betaald. Voor de aansluiting kon ik uit diverse aanbieders kiezen en heb KPN gekozen op grond van goede eerdere ervaringen. Werkt perfect incl het nieuwe modem.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

RonG

Quote from: minplus on June 15, 2022, 17:00:06
Voor het aanleggen van een dikke 800 meter glasvezel heb ik met subsidie iets van 1800€ betaald. .

Serieus?, ik ga hier iig niets voor betalen, ik heb geen bedrijf ofzo ;), dan maar bij ziggo blijven.

minplus

Quote from: RonG on June 15, 2022, 17:57:39
Serieus?, ik ga hier iig niets voor betalen, ik heb geen bedrijf ofzo ;), dan maar bij ziggo blijven.

Ik ook niet.
Maar het was verder kloten met een gebrekkig telefoonkabeltje met ellende of verder gaan met een 10 tot 100x betere glasvezel.
Als je een prima kabel met Ziggo hebt is dat een duidelijk ander alternatief.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

J.A.F._Doorhof

Hier zelfde.
1 down en 0.25 up of flink betalen en 125/125
We hebben maar betaald en tot nu toe alleen spijt van dat we toen niet alles afgekocht hebben, koste toen best veel geld, maar nu betalen we elke maand toch wel een flink bedrag wat niet lager word. En alternatieven zijn er niet hier.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 19, 2022, 18:08:36
Hier zelfde.
1 down en 0.25 up of flink betalen en 125/125
We hebben maar betaald en tot nu toe alleen spijt van dat we toen niet alles afgekocht hebben, koste toen best veel geld, maar nu betalen we elke maand toch wel een flink bedrag wat niet lager word. En alternatieven zijn er niet hier.

Maar dat betreft toch alleen bedrijven zoals bij jou toch? Bedoel voor gewone thuis aansluitingen lijkt me dat toch niet.

J.A.F._Doorhof

We wonen hier en hebben een bedrijf
Dus zijn 2 aparte adressen.
Was dus 2x "feest".

Ook de Buitenwegen moesten zoiets betalen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

minplus

Ik woon dus buiten en had de keus tussen eenmalig veel of elke maand weinig. Was er snel uit dat eenmalig beter was als ik nog wat jaren in leven zou blijven en veel gunstiger voor de kinderen als we de pijp aan Maarten geven.


Maar kun je niet alsnog de zaak in 1x afkopen? Die optie zat er voor ons dacht ik toen wel in, eerst een tijd huren en dan alsnog ongunstiger afkopen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

J.A.F._Doorhof

Bij ons is dat niet mogelijk jammer genoeg.
Op dat moment was het gewoon teveel voor 2 adressen, we staan er nu wat anders voor.
Het is best te doen, maar ons plan is nog steeds om de maandlasten te laten dalen door de jaren heen.

En we hadden gehoopt dat na 5 jaar we konden wisselen van provider, maar dat is jammer genoeg nog steeds niet mogelijk.
Want dat had wel gemogen na die periode.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

minplus

Da's zwaar kloten.
Heb je ergens een contract getekend voor de rest van je leven ook al is dat 100 jaar?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

minplus

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 20, 2022, 14:21:03

En we hadden gehoopt dat na 5 jaar we konden wisselen van provider, maar dat is jammer genoeg nog steeds niet mogelijk.
Want dat had wel gemogen na die periode.

Houdt de firma waar je mee begonnen bent dit tegen ondanks de afspraak?
Want ik zou liever heel veel euri kwijt zijn dan bij zo'n club blijven.
En misschien kun je bij een nieuwe club wel de zaak eenmalig aflossen?
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

J.A.F._Doorhof

Nee ligt niet aan hun.
Bevalt verder super goed, en heel duur is het nu ook weer niet, dus het geen wurg contract.
Maar er is simpelweg nog steeds geen andere aanbieder op onze adressen.
En verder bevalt het super goed, maar maandlasten naar beneden is altijd handig.

We betalen nu rond de 75.00 per maand voor 125/125 glas
De helft daarvan is het vast recht.
Maar we houden de markt elk half jaar gewoon in de gaten.
Het afkopen was gewoon veel te duur voor 2 adressen op dat moment.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Achiel

De monteur is zojuist geweest, modem aangesloten en het werkt niet.... authenticatie server ligt eruit schijnbaar.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X