Delta Glasvezel

Started by RonG, May 23, 2022, 13:32:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RonG

Iemand hier ervaring met Delta glasvezel voor thuis?.

mijkie

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RonG


kermy

Enige tijd geleden toen we op zoek waren naar een nieuw huis kwam de problematiek van de internetaansluiting om de hoek kijken. Leuk om ergens te wonen, maar nog leuker om dan ook thuis te kunnen werken.

Bij sommige adressen op Funda was er bij het checken geen fatsoenlijke KPN aansluiting met dito snelheid te krijgen, maar wel Delta Fiber. Toen maar eens gezocht op de klanttevredenheid over dit product, ik ben me werkelijk rot geschrokken, ellenlange verhalen, en pagina na pagina met eigenlijk min of meer dezelfde problematiek. Dit bedrijf doet ook in energie, even daar gekeken, precies dezelfde verhalen, en ook pagina na pagina met klachten.

Om de klachten maar eens samen te vatten, ik denk dat de groei van dit bedrijf geen gelijke tred gehouden heeft met de organisatie er van.

Nu weer aangeland op een locatie waar KPN in ieder geval 100Mb levert.


Met vriendelijke groet,


Kermy

RonG

Ja, dat had ik ook gezien, maar niet alles is negatief maar wel genoeg. Als ik me erin stort ben ik me ervan bewust dat het hommeles kan gaan worden.
Neem ook mee dat mensen eerder negatieve ervaringen posten ipv wanneer het wel allemaal OK is. Over zigoo is ook genoeg te vinden terwijl ik wel goede ervaringen met ze heb,

Als ik het doe hou ik ziggo er ook nog ffnaast, denk ik :).

T-online is ook een optie maar dat is nog veel erger zo te lezen. Veel meer optie is er niet.


VlisChris

Hier Delta tv, internet en energie.

En werkelijk nooit problemen. Laatste keer kan ik me niet 1-2-3 voor de geest halen zo lang geleden.

Wel zijn ze extreem snel gegroeid ja.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

mijkie

Goed en slecht..........

Ik ging van Caiway over naar Delta, beide worden straks 1 maar, dat scheelde mij 20 euro per maand in de aanbieding en omdat ik veel uitval had van modem, kon niet ruilen bla bla bla

De ontzettende slechte klantenservice is al jaaaaaren zo, bij Caiway en verwacht na samengaan geen tot weinig verbetering omdat het uiteindelijk gezamenlijk Caiway gaat heten ........

Montage was om te janken, na 3 keer niet komen opdagen, de bole zelf aangesloten, geen probleem maar, dat wilde Delta eigenlijk niet

Uitvallen van modem is nog steeds dagelijkse kost, stekker eruit, opnieuw opstarten etc ondanks de nieuwe apparatuur hier thuis en in de wijk.

Als het het doet, gaat het prima maar, soms heb je wel eens de neiging om dat hele zooitje onder mijn voeten te leggen en te vervormen naar iets onherkenbaars ..........

Gelukkig is dat niet dagelijks dat mijn humeur eronder lijdt :)

Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

spike155

Wij hebben al dik 5 jaar glasvezel van Caiway, geen noemenswaardige issues. Als ik dan vergelijk met ziggo of Kpn (Heb veel vrienden met een van beide)
hebben die vaker storingen. Internet heeft er pas een keer uitgelegen, TV wat vaker, maar ook op een hand te tellen, kan altijd even terug naar de kabel (Heb ik ook nog steeds aangesloten)
Delta en Caiway gaan samen, Delta groeit snel idd. mss als je problemen hebt gaat dat wat minder goed. Wij kunnen btw ook niet anders in onze gemeente mbt glasvezel
Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

Achiel

Lang geleden internet gehad bij Zeelandnet, wat later dan Delta is geworden, dat was het altijd al, maar qua naam, affijn ingewikkeld. Toendertijd handelden ze als monopolist, de enige breedbandaanbieder, zonder concurrentie. Ze gedroegen zich ook zo, dus zodra er ADSL was weggegaan naar volgens mij toen Demon. Later overgegaan naar tweak toen Demon stopte, maar dat was niet echt een succes, die wilden eigenlijk van hun ADSL abo's af, dat is ze gelukt door klantenpestgedrag. Na de verhuis bij KPN ADSL terecht gekomen, daar zit ik nog steeds, niet maximale download maar wel maximale upload snelheid, niet dat het supersnel is, maar ik klaag niet. Op 1 of andere manier heb ik een bedrijfsaansluiting en betaal daar niet voor.

Paar maanden terug is er Delta glas aangelegd, heb een gratis proef abo, maar zodra de monteur geweest is om de boel aan te sluiten geef ik de boel direct weer mee als het werkt, blijf lekker bij KPN, voor mij nooit meer Delta/Zeelandnet. De doos met het Nokia modem en 2 wifi punten is vorige week afgeleverd. Hoor wel van veel problemen bij collegas etc. en heel veel storingen en uitval.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

minplus

Hier eenmalig betaald voor de glasvezel-aanleg, dus wat dat betreft geen onkosten meer. En verder KPN als provider zonder problemen.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

RonG

Eind Juni ergens zijn er informatie avonden van Delta hier in het dorp, ga ik daar even naar toe.

Wat ik raar vind is dat ik me nu al moet aanmelden cq een contract moet aangaan en als ze deze meer dan 20% hebben ze pas overgaan tot de aanleg. Het zal wel normaal zijn.

Campagne
De campagne loopt om minimaal 20% te laten kiezen voor glasvezel
Is het benodigde percentage behaald, dan komt er glasvezel!


Deadline is 20 Juli, dus heb nog ff.


Achiel

Hier in de wijk werd gewoon aangelegd, schat dat 70% bij hun zit, historisch zo gegroeid. Heb het wel aan laten leggen, was gratis, i.v.m. doorverkoop huis later, dan ligt het tenminste tot in de meterkast werkend.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Hanky Panky

Vrienden in Almelo hebben het. Dramatisch gedoe. Zorg dat je nooit iets aan hoeft te passen. Een verlenging van het contract met een downgrade van de lijnsnelheid resulteerde in een volledig afkoppeling.

Uiteraard op zaterdagmiddag dus tot maandagochtend zonder internet gezeten. 'er is niemand van de technische afdeling aanwezig mevrouw'

Als je het kunt vermijden.... Ikzelf heb jarenlang KPN en XS4ALL glasvezel gehad. Nooit gedoe. Nu met Ziggo idem. 
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mijkie

T is dat er hier geen andere providers zijn via glasvezel .........
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RonG

Quote from: Achiel on May 24, 2022, 14:10:07
Heb het wel aan laten leggen, was gratis, i.v.m. doorverkoop huis later, dan ligt het tenminste tot in de meterkast werkend.

Die optie zie ik nergens, moet me aanmelden via een provider(Caiway, Delte zelf etc..) en ga je meteen een 1 jarige deal aan (dan pas ga je bij die mogelijke 20% horen). Dit gaat dan wel pas in als er daadwerkelijk glasvezel ligt en aangesloten ben.
Doe ik het niet voor de deadline en glasvezel is wel mogelijk later (wanneer die 20% ook zonder mij gehaald zijn) kost het me  €350, om me te laten aansluiten.

Quote from: Hanky Panky on May 24, 2022, 16:04:35
Ikzelf heb jarenlang KPN en XS4ALL glasvezel gehad. Nooit gedoe. Nu met Ziggo idem. 

Hier geen KPN glas mogelijk, ben beperkt nu tot Delta of T-online en die laatste sla ik echt over.

tonv

Hier ook caiway,internet via glas geen enkel probleem, nooit uitval, tv via de kabel ligt er wel eens uit.

mijkie

Je ziet het, veel verschillende beoordelingen...........
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

RonG

Quote from: mijkie on May 24, 2022, 17:33:37
Je ziet het, veel verschillende beoordelingen...........

Ja idd

buckler

Ik kom uit zeeland en heb Delta.
Nog geen glasvezel maar het gewone oude spul nog  :)
Vrijwel het grootste deel van de zeeuwen heeft Delta (denk 95%) en degene die ik ken en over zijn gestapt op KPN die willen na een periode weer graag terug naar Delta dus dat zeg wel wat vind ik.
Ik heb in ieder geval niet vaak gehoord dat ioemand Delta slecht vind dus waar al die slechte verhalen vandaan komen is mij een raadsel, ook degene die ik ken die al Delta glasvezel hebben vinden het super.
Raar.
Nu ze landelijk zijn gegaan moet er iets (tijdelijk?) mis zijn gegaan want zoals ik zeg is vrijwel iedereen die ik ken en erover heeft gehoord zeer tevreden met Delta en dat geld ook voor stroom televisie en mobiel.
Volgens mij zijn ze ook vele jaren achter elkaar provider van het jaar geworden en dat krijg je toch ook niet zomaar lijkt mij???
Het enige nagatieve wat ik kan zeggen is dat blijkbaar de rest van Nederland voorgaat op de vertrouwde zeeuwen die al 50 jaar bij hun zitten want elke keer als ik glasvezel aanvraag krijg ik te horen dat het team te druk is in andre regio's  :wacko:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Jack_D

Ik kom ook uit Zeeland.. en hoop dat je nooit de Delta telefonische helpdesk nodig hebt. Wachttijden die extreem zijn, als je er überhaupt doorheen komt. En ze zeggen 1 ding en dan doen ze toch zo maar een ander ding. Ik zit nu lekker al een poos bij KPN, totaal geen problemen. Dus weet ook niet hoe goed (of slecht) de telefonische helpdesk van kpn is. Ik heb de kpn helpdesk nog nooit nodig gehad(afkloppen op blank hout :D )

buckler

Quote from: Jack_D on May 24, 2022, 22:05:00
Ik kom ook uit Zeeland.. en hoop dat je nooit de Delta telefonische helpdesk nodig hebt. Wachttijden die extreem zijn, als je er überhaupt doorheen komt. En ze zeggen 1 ding en dan doen ze toch zo maar een ander ding. Ik zit nu lekker al een poos bij KPN, totaal geen problemen. Dus weet ook niet hoe goed (of slecht) de telefonische helpdesk van kpn is. Ik heb de kpn helpdesk nog nooit nodig gehad(afkloppen op blank hout :D )

Ik hoor je en kan begrijpen dat dat dan een ramp is ja.
Moet trouwens wel eerlijk zeggen dat ik wel 1 negatieve ervaring had met hun hulp en dat ik dat vergeten was want dat is al lang geleden maar ik werd ineens in quarantaine gezet en had geen internet meer en dat kwam volgens hun door een virus in een van mijn apparaten (Oppo? Mediaspeler? Etc) en toen ik hulp of uitleg vroeg kreeg ik niks geen hulp en alleen maar te horen dat het aan mij lag, punt.
Die quarantaine bleef vervolgens maanden terug komen en na een andere leen modem/router van hun was het opgelost.
Dat was wel een drama ja nu ik eraan terug denk.
Dat moet ik eerlijk toegeven.
Was ik ff vergeten. Maargoed verder geen klachten of wat dan ook.
Maar zulke verhalen hoor je ook van ziggo of kpn.
In ieder geval ik ben tevreden en zal niet zomaar overstappen maar dat doe ik bv ook niet met mijn bank , hypotheek , auto verzekering etc etc. Ben ik waarschijnlijk wat ouderwets in.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Moet ook zeggen dat ze van KPN hier de glasvezel kabel kwamen leggen in de straat en dat ze steeds maar toestemming bleven vragen per brief en mail of ik de kabel wou en steeds weigerde ik dat. Ik hoef dat niet. Toen ze eenmaal aan het graven waren ,een club oostblokkers die je kompleet negeerde, vertelde ik nog dat ik die kabel niet tot mijn gevel gelegd wou hebben en dat ik geen toestemming had gegeven. Drie dagen achter elkaar heb ik dat gezegd en de vierde dag lag toch mijn tuin overhoop en hadden ze de kabel ingegraven. Was ik niet blij mee.
Heel mijn padje naar de klote.
Blijk dat die oostblokkers per aansluiting betaald krijgen, Athans dat zei de KPN zelf tegen mij en dat ze geen controle over die groep hadden.
Lekker geregeld.
Dus niet alles gaat daar zo lekker en hier heb ik wel heel veel verhalen over gehoord ondertussen.
Kortom het is overal wel wat denk ik zo.
Gewoon een aansluiting nemen waar je je vertrouwd bij voel zou ik zeggen, en dat zal voor iedereen anders zijn.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

VlisChris

Quote
Heel mijn padje naar de klote.

Dat had mijn zus. Voortuin ook verknald door die glasvezelboeren.
Delta btw. Maar gok dat dat een universeel probleem is.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hanky Panky

Quote from: VlisChris on May 25, 2022, 00:19:07
Dat had mijn zus. Voortuin ook verknald door die glasvezelboeren.
Delta btw. Maar gok dat dat een universeel probleem is.

Bij mij hoefden ze alleen maar een paar gaten op het hofje waaraan ik woonde te graven en daarna werd de glasvezel langs een bestaande leiding zo tot onder mijn woning geblazen.

In mijn huidige woning kan ik kiezen uit VDSL, glasvezel en Ziggo kabel  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Achiel

De aanleg van de glasvezel gebeurd door een onderaannemer. Hier in de buurt werkten die erg netjes. Ook de mannen die de kabel binnen kwamen leggen waren netjes en keurig. Waren ook gewoon Nederlanders (van Turkse afkomst) niet dat dat er toe doet. Beleefd en netjes, kan ook aan de goede ontvangst liggen, koffie met wat erbij helpt sowieso, was hun laatste klant dus beiden nog een blikje fris meegegeven voor de verre terugreis helemaal naar Brabant. Afwachten hoe KPN gaat zijn over een tijdje.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X