Wel verbinding met wifi-netwerk, maar geen internet?

Started by Tjerk1121, December 19, 2022, 08:42:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tjerk1121

Goedemorgen,

Wij hebben sinds kort een vreemd probleem thuis. Zowel de werk-laptop van mijn vrouw als die van mijzelf maken via wifi wel verbinding met het thuisnetwerk, maar vervolgens kunnen we niet het internet op. Als ik de laptops bekabeld aansluit dan is er geen probleem, maar via wifi dus wel.

We hebben glasvezel internet van KPN en tot een maand geleden was er geen enkel probleem. Los van dit probleem hebben we overigens geen enkel probleem met internet of tv.

Ik heb de internetinstellingen van onze werk-laptops met die van mijn dochter vergeleken, die dus wel het internet op kan, en die zijn identiek dus ik begrijp er niets van :-(

Is er wellicht een instelling in de router die ik aan moet passen? Overigens: we hebben al een paar keer de optie 'vergeet dit netwerk' en opnieuw inloggen met het juiste wachtwoord gedaan.

Kortom, ik weet het niet meer. Iemand een idee?

Matthijs1973

tja, heel basic de router opnieuw opstarten... experiabox van KPN toch? Dan voeding eruit, minuutje wachten, aansluiten en opstarten maar.
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

_ MarcelloW _

Heb je extra accespoints?
Zet die eens uit, en verbind dus rechtstreeks (draadloos) met je router.

Op die manier is uit te sluiten waar het probleem werkelijk zit.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Tjerk1121

Quote from: Matthijs1973 on December 19, 2022, 09:15:46
tja, heel basic de router opnieuw opstarten... experiabox van KPN toch? Dan voeding eruit, minuutje wachten, aansluiten en opstarten maar.

Die optie hebben we al geprobeerd.....meerdere malen. Maar helaas, dat bracht niet de oplossing.

Tjerk1121

Quote from: _ MarcelloW _ on December 19, 2022, 09:38:33
Heb je extra accespoints?
Zet die eens uit, en verbind dus rechtstreeks (draadloos) met je router.

Op die manier is uit te sluiten waar het probleem werkelijk zit.

Voor zover ik weet heb ik geen extra acces points. We hebben wel 4 Wifi versterkers aangesloten waarvan 2 bedraad, maar dat zijn geen acces points toch? Wellicht al duidelijk, ik ben geen netwerk goeroe  ;D

CZ79

dat klinkt wel als een soort van Acecss points (of repeaters :-().
Waar woon je? Mischien kan iemand in de buurt je een handje helpen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

_ MarcelloW _

Quote from: Tjerk1121 on December 19, 2022, 13:50:19
We hebben wel 4 Wifi versterkers aangesloten waarvan 2 bedraad, maar dat zijn geen acces points toch?

Zet die eens allemaal uit, en verbind dan opnieuw via WIFI.
Dat is het uitsluiten van mogelijkheden.

Heb je dan nog geen WIFI, dan is het je router. Heb je dan wel WIFI; dan zijn het de acces points (of versterkers of hoe we het ook gaan noemen)
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

J.A.F._Doorhof

#7
Type als test even de Google DNS servers in

Of open even een terminal en ping naar de Google DNS servers.
8.8.8.8
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AudioEnZo

Frank, volgens mij gaf hij aan geen netwerk goeroe te zijn :D

En die dns servers worden toch voor zowel WiFi als bedraad gebruikt?

eduard

Bandwith setting op de router aanpassen. Dit is een bekend probleem na de laatste firmware update. Zie kpn klanten forum. Volgens mij van auto naar 80mhz ofzo in stellen.

https://forum.kpn.com/internet-9/wel-sterk-wifi-maar-geen-internet-wat-nu-579018

Zie dit of andere topics

Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk

Tjerk1121

Bedankt voor de tips, ik ga vanavond na het werk alles proberen.

Wat ik wel raar vind is dat alle andere devices geen enkel probleem heben, maar de 2 werklaptops dus wel.

Maar goed, ik ga alles proberen.

CZ79

Alleen jullie laptops zijn via WiFi verbonden toch? De rest is bekabeld aangesloten?
Smartphones geen problemen via WiFi?

Als dat zo is lijkt er toch echt iets met het WiFi te zijn en kan dat prima te maken hebben met het issue wat Eduard al aangaf (dus niet heel raar).
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vtuinen

Zou het kunnen zijn dat je bedrijf restricties oplegt die onlangs pas met een software update zijn geimplementeerd ?
Equipment check my avatar

Fox


mmuetst

Mocht je er niet uit komen, stuur maar een PB dan kan ik je misschien telefonisch helpen (altijd beter dan de helpdesk van KPN  :D )
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Tjerk1121

Quote from: vtuinen on December 20, 2022, 09:54:49
Zou het kunnen zijn dat je bedrijf restricties oplegt die onlangs pas met een software update zijn geimplementeerd ?

Daar zat ik ook aan te denken, maar het betreft 2 verschillende werkgevers en de helpdesk van mijn werkgever heeft daar niets over gezegd toen we probeerden e.e.a. te verhelpen.

Tjerk1121

Quote from: cz79 on December 20, 2022, 08:19:46
Alleen jullie laptops zijn via WiFi verbonden toch? De rest is bekabeld aangesloten?
Smartphones geen problemen via WiFi?

Als dat zo is lijkt er toch echt iets met het WiFi te zijn en kan dat prima te maken hebben met het issue wat Eduard al aangaf (dus niet heel raar).

Alleen de PC boven en de HT set zijn bekabeld. Privé laptops, tablets en telefoons zijn allemaal draadloos via Wifi verbonden en kunnen zonder problemen het internet op.

Ik ga vanavond eens van alles proberen.

RalphH

Quote from: _ MarcelloW _ on December 19, 2022, 15:40:48
Zet die eens allemaal uit, en verbind dan opnieuw via WIFI.
Dat is het uitsluiten van mogelijkheden.

Heb je dan nog geen WIFI, dan is het je router. Heb je dan wel WIFI; dan zijn het de acces points (of versterkers of hoe we het ook gaan noemen)

Even zeker stellen dat dit wel werkt inderdaad. SSID waar je naartoe connect ook even checken, dat je zeker dezelfde gebruikt als de systemen waar t wel op werkt.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

eduard

Heren zover ik weet zit er een soort van bug in de laastse softeware van de experia box van kpn. Kijk aub even naar je door mjn eerder genoemde wifi aanpassing op de modem.

Tjerk1121

Update (die wat langer op zich heeft laten wachten omdat het probleem nog steeds bestond, maar niet de allerhoogste prioriteit had)

Ik heb de instellingen in de router aangepast en mijn werklaptop heeft in ieder geval nu volledige verbinding via wifi. Zodra mijn vrouw thuis is, zullen we haar laptop ook even testen en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

Dank voor alle tips!

Dan blijft overigens wel de vraag in mijn hoofd ronddwalen waarom de andere divices er geen last van hadden....maar goed, opgelost is opgelost.