Nvidia Shield TV pro icm Denon X3500H

Started by tommiedepommie, May 23, 2022, 12:31:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommiedepommie

Hallo,

ik heb een vraag omtrent de audio instellingen van een Shield TV pro 2021 in combinatie met een Denon AVR-X3500H.

Op dit moment zie ik door de bomen het bos even niet meer en daarom vraag ik het jullie.

Ik heb een Shield TV 2021 gekoppeld met HDMI aan mijn Denon AVR-X3500H die vervolgens weer is gekoppeld aan mijn 4K TV (en projector)

Voorheen kreeg ik, als ik iets afspeelde via Kodi,  op het display van de Denon receiver het audioformaat (Atmos/DTS-HD etc.)te zien maar dat is sinds kort veranderd naar alleen DD+SUR.
Kijk ik dan met de info knop (AB) van de receiver dan staan de inputkanalen op FL+FR en de rest is niet opgelicht. De outputkanalen zijn wel 5.1 of 7.1 opgelicht.

Nu heb ik in de shield de setting 'Match audio resolution' uit geprobeerd maar als ik dan een filmtrailer afspeel, schakelt de receiver naar 'Multi-in' of 'multi-in 7.1' maar na enkele seconden knippert het beeld en wordt deze weer teruggezet op stereo.

Zet ik de shield op 'dolby audio processing' met automatic audio format
dan zie ik wederom alleen FL+FR input oplichten en op het Denon display  'DD+Sur.

In Kodi staat het aantal kanalen op 7.1 en de default audio output op 'audiotrack (IEC), Kodi IEC packer (recommended)ยด

Kan iemand de optimale instellingen doorgeven voor een Shield TV pro (hoofdzakelijk voor Kodi)  icm Denon AVR-X3500H receiver?

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp.

Groet Tom

stevefilmfreak54

Ik heb deze opstelling ook maar met een Denon X3600H. Je moet bij de audio instellingen van Kodi gaan en bij geluid>audio doorvoer alle ZES (over het geluid) aanzetten. Boven deze instellingen heb je Audiodecoder>kies AudioTrack(IEC), Kodi IEC packer (recommended) daaronder kan jij je aantal kanalen invoeren, zo heb ik gedaan.

Zal even bij mijn Shield TV kijken bij audio.................apparaatvoorkeuren>Display & Sound>resolutie heb ik 4K59,940hz (default)>AI upschaling heb ik AI enhanced aan en detail enhancement op medium(default)>power control alles uit>geavanceerde weergave heb ik match content color space aan>volume control fixed>systeemgeluiden aan>hdmi-cec aan.

Hopelijk heb je hier wat aan, anders laat mij het even weten, veel succes.
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

tommiedepommie

Hoi Steve,

bedankt voor je uitvoerige bericht. Via een PM van een lid van het forum kreeg ik de instellingen door hoe Kodi/spmc ingesteld moest worden.

Alles stond goed MAAR ik had ook 'Video's-> playback->sync playback to display' aanstaan en dat mag kennelijk niet bij passthrough.

Gelukkig is dat probleem opgelost.

Misschien nog een luxe probleem, als ik een video opstart met een goed audio format b.v. DTS-HDMA, dan wordt na enkele seconden het scherm zwart, dat duurt even en gaat dan normaal weer verder.
Zoals ik al zei, dit is een luxe probleempje maar wel wat lastig bij DTS-HDMA videoclips.

Nogmaals, bedankt voor de hulp

groetjes Tom

stevefilmfreak54

Beter een luxe probleem dan een lastige toch ;D ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.