Hi all,
Ik wil graag jullie mening over het volgende. Dit bericht heb ik verstuurd naar mijn contactpersoon bij wie ik de WA (en de inboedelverzekering) verzekering heb afgesloten.
<<Geachte heer,
Onlangs heeft zich een voorval voorgedaan dat naar mijn idee valt onder de aansprakelijkheidsverzekering die ik bij u heb afgesloten. Het volgende is gebeurd. We waren aan het fietsen toen ik onverwacht moest uitwijken naar links. Er kwam een auto de bocht om die ik eerder niet kon zien. Het gevolg was dat ik mijn vrouw de berm induwde en zij ten val kwam. Haar bril ging stuk, haar schoenen en zelf liep ze kneuzingen op. Naar het zich laat aanzien is medische hulp (nog) niet aan de orde, maar misschien komt dat.
Valt dit inderdaad onder de verzekering en zo ja, hoe moet ik dan te werk gaan?
Met vriendelijke groeten>>
Zijn antwoord verbaasde me nogal:
<<Goedemorgen,
Bij deze hoop ik dat uw vrouw snel zal herstellen en dat verdere complicaties uitblijven.
Gezinsleden die op dezelfde aansprakelijkheidsverzekeringpolis zijn verzekerd kunnen elkaar (onderling) niet aansprakelijk stellen immers dan zou alles wat de ene persoon stuk maakt door de het andere gezinslid kunnen worden geclaimd ( en andersom ).
Wellicht dat de inboedelverzekering uitkomst kan bieden. Ik adviseer de schade aan te melden op het volgende adres xxx.
Indien u nog aanvullende vragen heeft hoor ik deze uiteraard graag en nogmaals sterkte voor uw vrouw toegewenst.
Met vriendelijke groeten>>
Het kan aan mijn polis liggen (die moet ik nog opzoeken) maar ik heb voorbeelden gezien van een ongeval met de fiets waarbij de vader met succes de zoon aansprakelijk stelde en de verzekering uitbetaalde.
Ook snap ik de opmerking over de inboedelverzekering niet. We waren vele kilometers van huis. Voor alle duidelijkheid, ik heb een goede verstandhouding met de man en ik ga hem ook om een nadere toelichting vragen maar ik ben benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.
WillyP