Sonos stereo

Started by audio_stabilo, May 19, 2022, 15:45:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Mijn vader is op zoek naar een simpel te bedienen stereo systeem. Hij wilt Sonos omdat hij dit goed vind werken.
Een vraag, eerst  zaten wij te denken aan 2x de Sonos five. Later zat ik te denken, als je nog compacter wilt en wellicht beter.... Zal dan 2x de Sonos one met sub beter klinken ?
Helaas staat deze combi nergens in winkels. Misschien hier wel iemand ?

modde239

Quote from: audio_stabilo on May 19, 2022, 15:45:59
Mijn vader is op zoek naar een simpel te bedienen stereo systeem. Hij wilt Sonos omdat hij dit goed vind werken.
Een vraag, eerst  zaten wij te denken aan 2x de Sonos five. Later zat ik te denken, als je nog compacter wilt en wellicht beter.... Zal dan 2x de Sonos one met sub beter klinken ?
Helaas staat deze combi nergens in winkels. Misschien hier wel iemand ?

Ik zou eerst de one's proberen zonder sub misschien is het wel genoeg voor hem. Anders even wachten Sonos komt met een mini sub.

https://tweakers.net/nieuws/196824/renders-tonen-ontwerp-van-onaangekondigde-sonos-sub-mini-subwoofer.html


audio_stabilo

Quote from: modde239 on May 19, 2022, 16:27:41
Ik zou eerst de one's proberen zonder sub misschien is het wel genoeg voor hem. Anders even wachten Sonos komt met een mini sub.

https://tweakers.net/nieuws/196824/renders-tonen-ontwerp-van-onaangekondigde-sonos-sub-mini-subwoofer.html

Oja idd zie het !
Maar zouden de Sonos met sub beter klinken dan 2 losse fives?

modde239

Quote from: audio_stabilo on May 19, 2022, 16:40:58
Oja idd zie het !
Maar zouden de Sonos met sub beter klinken dan 2 losse fives?

Moeilijk te zeggen....de 5 zitten in een heel andere prijsklasse....het voordeel van een sub bij Sonos is dat hij de speakers ontlast voor wat betreft bass en daardoor komen de andere frequenties beter tot hun recht.

belgiansound

#4
Waarom Sonos? Alle receivers hebben wifi, bluetooth, etc tegenwoordig, if je plugt een alexa of google dongle in de input.  Gewoon via je smartphone streamen  gemakkelijker kan niet  Voor 1000 euro kan je veel beter doen, zeker als het om stereo gaat.

Sonos is prima voor achtergrond muziek of een ruimtebesparende optie maar 1000 euro is een leuk budget. Ik zou 2 passieve speakers kopen en een versterker met een sub out. Kan je later nog een subwoofer kiezen van gelijk welk merk, 2de hands of nieuw, zonder aan Sonos vast te zitten. Kan je ook luisteren wat je leuk vindt klinken en ooit upgraden naar andere speakers ipv enkel Sonos te kunnen kopen...

minplus

X2.
Alexa zit hier op een versterker uit 1980 en dat levert een heel wat mooier geluid dan een Sonos.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right


belgiansound

Quote from: minplus on May 21, 2022, 20:18:01
X2.
Alexa zit hier op een versterker uit 1980 en dat levert een heel wat mooier geluid dan een Sonos.

Klopt, je kan gelijk welke versterker of speaker 2de hands kopen, van elke receiver maak je een smart receiver, zelfde met televisies...het is zelfs een nadeel omdat je vastzit aan de chip in je tv of receiver terwijl zo'n dongle niets kost en eenvoudig te upgraden is.

gerard1

Quote from: belgiansound on May 21, 2022, 19:52:51
Waarom Sonos? Alle receivers hebben wifi, bluetooth, etc tegenwoordig, if je plugt een alexa of google dongle in de input.  Gewoon via je smartphone streamen  gemakkelijker kan niet  Voor 1000 euro kan je veel beter doen, zeker als het om stereo gaat.

Sonos is prima voor achtergrond muziek of een ruimtebesparende optie maar 1000 euro is een leuk budget. Ik zou 2 passieve speakers kopen en een versterker met een sub out. Kan je later nog een subwoofer kiezen van gelijk welk merk, 2de hands of nieuw, zonder aan Sonos vast te zitten. Kan je ook luisteren wat je leuk vindt klinken en ooit upgraden naar andere speakers ipv enkel Sonos te kunnen kopen...


Waarom sonos? staat in de openingspost ;)

De sonos 5 klinkt gewoon heel goed, zeker als je de twee in stereo koppelt.

belgiansound

Ieder zijn mening maar ik zou mijn vader alle opties laten zien en priberen, ik heb hetzelfde gehad met mijn ouders, hebben nu een betere installatie voor de helft van de prijs, met volledige vrijheid naar upgrades. Die oplossingen zie je minder in winkels omdat ze er minder op verdienen...

gerard1

Ha, ik begrijp je wel, maar de vraag van topic starter is daarmee niet beantwoord. (de keuze voor sonos heeft zijn vader al gemaakt ;D)

Spijkie

Quote from: audio_stabilo on May 19, 2022, 15:45:59
Mijn vader is op zoek naar een simpel te bedienen stereo systeem. Hij wilt Sonos omdat hij dit goed vind werken.
Een vraag, eerst  zaten wij te denken aan 2x de Sonos five. Later zat ik te denken, als je nog compacter wilt en wellicht beter.... Zal dan 2x de Sonos one met sub beter klinken ?
Helaas staat deze combi nergens in winkels. Misschien hier wel iemand ?

Is ook lastig luisteren in de winkel om te beoordelen hoe het bij hem thuis klinkt. Bij een zeer grote woonkamer zou ik wellicht de one met een sub combineren. Andersom bij een kleine woonkamer juist de five. Is hij ook van plan surround te willen? Dan de one met sub.

Ik snap dat hij kiest voor sonos in de bediening maar zou hij niet weten dat er een mooie tegenhanger is bleusound ? Vind ik mooier dan sonos en is in bediening net zo simpel en kwa speakers een kopie van sonos. Bleusound kun je bij een beetje hifi winkel gewoon meekrijgen op proef om te kijken of je de stereo speakers wilt of de one met sub maar dan dus van bleusound.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

gerard1

#12
Quote from: Spijkie on May 22, 2022, 07:37:25
Is ook lastig luisteren in de winkel om te beoordelen hoe het bij hem thuis klinkt. Bij een zeer grote woonkamer zou ik wellicht de one met een sub combineren. Andersom bij een kleine woonkamer juist de five. Is hij ook van plan surround te willen? Dan de one met sub.

Ik snap dat hij kiest voor sonos in de bediening maar zou hij niet weten dat er een mooie tegenhanger is bleusound ? Vind ik mooier dan sonos en is in bediening net zo simpel en kwa speakers een kopie van sonos. Bleusound kun je bij een beetje hifi winkel gewoon meekrijgen op proef om te kijken of je de stereo speakers wilt of de one met sub maar dan dus van bleusound.

Gr Spijkie

Staat het misschien verkeerd om? 2x de 5 in L - R als stereo gekoppeld is toch prima, daar komt echt wel kamervullend geluid uit toch?
Zelf zou ik 100% voor de 2x 5 gaan, maar wie ben ik ;)

Hannibal_

Hangt idd beetje van de ruimte af.

Twee x een 5 is serieus mooi hoor, qua geluid en bedienen.
Helemaal niet gek.
Bij mijn zus neergezet, jaren geleden, en die is nog steeds in de wolken

Dat gezegd, 2 x een one pairen is ook heel goed.
En zoals iemand al aangaf, zou ik dat zeker zonder sub doen.
Die gekke kleine speakertjes geven toch heel behoorlijk laag.
Een sub kun je in geval van nood in 2 seconden er bij zetten.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

gerard1

Inderdaad, wij hadden eerst 2x5 deze verkocht, later 2x de one neergezet zonder sub, maar dan mis je wel wat hoor, nog altijd spijt van ;D

Richard70…

Ligt een beetje aan de grote van de ruimte.
Heb 2 keer de one in een gedeelte van de zaak staan.
Ong 40 vierkante meter. Is echt prima.
Play 5 in de slaapkamer van 20 vierkante meter vind ik eigenlijk te veel van het goede
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

twani

Quote from: minplus on May 21, 2022, 20:18:01
X2.
Alexa zit hier op een versterker uit 1980 en dat levert een heel wat mooier geluid dan een Sonos.

Misschien heel stomme vraag maar over welk apparaatje hebben we het dan?

Ik kom onder de zoekterm Alexa zoveel verschillende apparaten tegen🤔

minplus

Quote from: twani on May 23, 2022, 12:07:53
Misschien heel stomme vraag maar over welk apparaatje hebben we het dan?

Ik kom onder de zoekterm Alexa zoveel verschillende apparaten tegen🤔

Model RS03QR van Amazon.
Zo'n dingetje waar je aan kunt vragen muziek te draaien via Spotify of wat de hoofdstad van Mali is of een mop laten vertellen, enz, enz.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

minplus

Het lage dingetje heet eigenlijk Echo Dot maar ik spreek "haar" aan met Alexa. Ze zijn 2ehands voor 25€ te krijgen
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

twani

Oké thx. Die had ik gezien maar nu snap ik dat ik die moet hebben :)

minplus

Kreeg hem van een dochter en als je er op goegelt zie je dat er veel meer mogelijkheden zijn. Bv niet alleen spotify om maar wat te noemen.
De mijne moet ik wel in het Engels aanspreken maar dat is geen probleem. Bovendien leert het ding je stem en uitspraak herkennen. Is in het begin even leerwerk.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right