Van Sony XH95 naar LG 86QNED996QB naar LG OLED83G26LA

Started by alpha1, May 19, 2022, 10:59:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

alpha1

Omdat ik nu aan het kijken was voor een nieuwe toestel was mijn oog gevallen op de nieuwe 2022 LG 86QNED996QB miniled.

Op het moment gebruik ik de Sony XH9505 85 inch,waar ik uiteraard zeer tevreden over ben(buiten de Google om)

Ik heb een mooie aanbieding gehad van mijn leverancier om eventueel de Sony in te ruilen op de nieuwe  86 inch QNED,deal gesloten en er is een levertijd van ongeveer 7 weken? heb het in preorder staan(2 weken geleden),maar nu komt het ik heb begrepen dat de LG86QNED996QB voorlopig niet geleverd gaat worden in heel europa,dit omdat LG eerst de panelen van 2021 eerst op moet maken,en zodra dit gebeurt is gaan ze de 86 Inch QNED 2022 op de markt brengen(dit is tussen de leverancier en LG gecommuniceerd)het zou een maand ,half jaar of zelfs wel langer kunnen duren zeiden ze.

Nu heb ik dus de QNED 86 Inch gecancelled en ben nu voor de 83 inch G2 EVO(5 jaar  premium panel garantie van ui LG) gegaan,deze is gewoon wel leverbaar en als het mee zit verwacht ik deze volgende week in huis te hebben.

Is het een verstandige keuze dat ik toch voor de G2 EVO ben gegaan(was wel huiverig ivm met inbranden,maar daar geeft LG garantie op) of toch nog even of heel lang wachten op de QNED 86 inch?

Fox


alpha1

Quote from: Fox on May 19, 2022, 11:32:10
staat in de verkeerde topic

Prima graag naar de juiste tpoic verplaatsen heren moderators(wist even niet in welke topic het moest )

Shadowfox


Major_Ton

De 86" QNED heeft een IPS paneel met alle horror blooming die erbij komt. Dat je naar de G2 EVO bent gegaan is een héle goede keuze. Zolang je dat scherm niet als een PC monitor gaat gebruiken of 24/7 CNN aan hebt staan, hoef je je over inbranden geen zorgen te maken. De 83" versie heb ik ook op het oog, maar ik wacht even tot de prijzen wat gedaald zijn.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

alpha1

Quote from: Major_Ton on May 22, 2022, 13:28:30
De 86" QNED heeft een IPS paneel met alle horror blooming die erbij komt. Dat je naar de G2 EVO bent gegaan is een héle goede keuze. Zolang je dat scherm niet als een PC monitor gaat gebruiken of 24/7 CNN aan hebt staan, hoef je je over inbranden geen zorgen te maken. De 83" versie heb ik ook op het oog, maar ik wacht even tot de prijzen wat gedaald zijn.

Bedankt voor de info,

Inderdaad Blooming is een issue op Ips paneel(is duidelijk aanwezig op de XH95,met opstarten Netflix is het duidelijk zichtbaar)

Ik ga deze zeker niet als pc monitor gebruiken en ook niet naar  CNN 24/7 kijken,meer en genlijk Netflix, Videoland

Daarbij geeft LG 5jaar Panel garantie!!

Wat betreft prijsdaling zou het wel denk eventjes nog kunnen duren

Gr

fasteddie

Krijg je bij
LG geen gezier hierover ondanks de 5 jaar garantie?