Dynaudio contour 1.3se

Started by gunnar, May 17, 2022, 23:26:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gunnar

Hallo

Na veel lezen hier op het forum wil ik een beroep doen op jullie deskundig advies. Ik zoek een passende versterker bij mijn speakers. Wie heeft er soms suggesties? Of ervaring met deze speakers?  Zelf dacht ik aan musical fidelity, word op vele forums als een goede combinatie gezien. Mijn budget is beperkt dus ik dacht aan 2dehands te gaan(2000 euro max). Geïntegreerd heeft de voorkeur maar het mag ook los zijn. Set is enkel voor stereo gebruik.

Automaat

Ik heb de combinatie Arcam - Dynaudio altijd prachtig gevonden en daarom ook voor deze combi gekozen.
Reading the HTForum is learning every day!!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator


twani

Quote from: gunnar on May 17, 2022, 23:26:02
Hallo

Na veel lezen hier op het forum wil ik een beroep doen op jullie deskundig advies. Ik zoek een passende versterker bij mijn speakers. Wie heeft er soms suggesties? Of ervaring met deze speakers?  Zelf dacht ik aan musical fidelity, word op vele forums als een goede combinatie gezien. Mijn budget is beperkt dus ik dacht aan 2dehands te gaan(2000 euro max). Geïntegreerd heeft de voorkeur maar het mag ook los zijn. Set is enkel voor stereo gebruik.

Ervaring met deze speakers.....

Contour 1.1 1.3 1.3se, Focus, Audience, Facette, 1.4

Heb ze eigenlijk allemaal wel.......

Zou daar niet te moeilijk over doen.  Een mooie dikke gereviseerde Luxman, Rotel, Sansui, Accu of Denon uit vervlogen jaren en je hebt voor Max 8 a900 euro een sound die al die nieuwe rommel gemakkelijk achter zich laat.

Laat je niet gek maken! We hebben wat dat betreft al genoeg believers hysterie hier op het forum..

twani


twani

1.3se.....


Heerlijke speaker trouwens. Zo ongeveer het mooiste gewogen gemiddelde van al hetgeen er te koop is geweest en te koop is....

Ongeacht de hoogte van het aanschafbedrag .....

Deleted User

Ik stuur mijn Dynaudio al jaren aan met een voor- en eindversterker van Lyngdorf. Voor de komende winter gaan ze beide vervangen worden voor compleet (en dus echt compleet) iets anders...

Maar dat ik de combinatie ga missen dat is zeer zeker. Zeer fijne set... heeft me veel muzikaal genot gegeven, en nog steeds nu.

twani

Quote from: Jazzman on May 18, 2022, 20:42:03
Ik stuur mijn Dynaudio al jaren aan met een voor- en eindversterker van Lyngdorf. Voor de komende winter gaan ze beide vervangen worden voor compleet (en dus echt compleet) iets anders...

Maar dat ik de combinatie ga missen dat is zeer zeker. Zeer fijne set... heeft me veel muzikaal genot gegeven, en nog steeds nu.

De laatste alinea doet mij dan denken.  Why........?


DofN

Quote from: Jazzman on May 18, 2022, 20:42:03
Ik stuur mijn Dynaudio al jaren aan met een voor- en eindversterker van Lyngdorf. Voor de komende winter gaan ze beide vervangen worden voor compleet (en dus echt compleet) iets anders...

Maar dat ik de combinatie ga missen dat is zeer zeker. Zeer fijne set... heeft me veel muzikaal genot gegeven, en nog steeds nu.

Waardoor dan?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

gunnar

Quote from: twani on May 18, 2022, 20:11:06
Ervaring met deze speakers.....

Contour 1.1 1.3 1.3se, Focus, Audience, Facette, 1.4

Heb ze eigenlijk allemaal wel.......

Zou daar niet te moeilijk over doen.  Een mooie dikke gereviseerde Luxman, Rotel, Sansui, Accu of Denon uit vervlogen jaren en je hebt voor Max 8 a900 euro een sound die al die nieuwe rommel gemakkelijk achter zich laat.

Laat je niet gek maken! We hebben wat dat betreft al genoeg believers hysterie hier op het forum..

Ik ga me zeker niet laten.gek maken, mijn budget is nu ook niet zo hoog om echte high end systemen te kopen. Ik wil een versterker die stabiel is maar ook muzikaal klinkt.maar het is echt moeilijk. Er is zoveel keuze en niet elk merk heeft een goeie match met dynaudio. Welke accuphase of denon zou u aan bevelen?

Deleted User

Quote from: twani on May 18, 2022, 21:53:50
De laatste alinea doet mij dan denken.  Why........?


De Spatial Europe N08 is op mijn pad gekomen, en dat is toch andere koek..

Xander32

Accuphase is prijzig, binnen jouw budget is MF of Denon denk ik de betere keuze. Bij Denon zou ik aan een PMA 2xxx serie denken.

Quote from: gunnar on May 18, 2022, 22:23:18
Ik ga me zeker niet laten.gek maken, mijn budget is nu ook niet zo hoog om echte high end systemen te kopen. Ik wil een versterker die stabiel is maar ook muzikaal klinkt.maar het is echt moeilijk. Er is zoveel keuze en niet elk merk heeft een goeie match met dynaudio. Welke accuphase of denon zou u aan bevelen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Quote from: Jazzman on May 19, 2022, 05:14:57
De Spatial Europe N08 is op mijn pad gekomen, en dat is toch andere koek..

Ziet er mooi uit
En met welke versterker?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

CZ79

Voor ca €2000 een mood Moon op de kop tikke
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

gunnar

Quote from: twani on May 18, 2022, 20:11:06
Ervaring met deze speakers.....

Contour 1.1 1.3 1.3se, Focus, Audience, Facette, 1.4

Heb ze eigenlijk allemaal wel.......

Zou daar niet te moeilijk over doen.  Een mooie dikke gereviseerde Luxman, Rotel, Sansui, Accu of Denon uit vervlogen jaren en je hebt voor Max 8 a900 euro een sound die al die nieuwe rommel gemakkelijk achter zich laat.

Laat je niet gek maken! We hebben wat dat betreft al genoeg believers hysterie hier op het forum..

Ik ga veel luisteren en niks overhaasten momenteel heb ik een oude denon poa 2400 te leen van een vriend. In het verleden veel te impulsief audio gekocht dat ik mij achteraf beklaagde. Ik denk dat dat niet vreemd klinkt in jullie oren.

Pjotr27

Classe geïntegreerd doet het ook erg goed. Een Cap-80, Cap-101 of een Cap-151 zijn erg mooi op Dyn audio en redelijk betaalbaar
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

P_j_V

Think before you speak. Read before you think.
― Fran Lebowitz

H&C Hifi

En nog een goede optie is de Atoll IN300 Signature  :angel:

MF verkoop ik ook, maar die atoll speelt fraaier dan een M6

vik

Er staat een Classé CAP-151 op MP in de laatste revisie met WBT speaker terminals. Mooie match met uitstekende controle en je houdt nog geld over voor een mooie bron.  8)

Quote from: gunnar on May 17, 2022, 23:26:02
Hallo

Na veel lezen hier op het forum wil ik een beroep doen op jullie deskundig advies. Ik zoek een passende versterker bij mijn speakers. Wie heeft er soms suggesties? Of ervaring met deze speakers?  Zelf dacht ik aan musical fidelity, word op vele forums als een goede combinatie gezien. Mijn budget is beperkt dus ik dacht aan 2dehands te gaan(2000 euro max). Geïntegreerd heeft de voorkeur maar het mag ook los zijn. Set is enkel voor stereo gebruik.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

gunnar

Quote from: vik on May 19, 2022, 11:52:50
Er staat een Classé CAP-151 op MP in de laatste revisie met WBT speaker terminals. Mooie match met uitstekende controle en je houdt nog geld over voor een mooie bron.  8)

Ik heb momenteel enkel een audiolab 6000n aangesloten. Cd speler is al even niet in gebruik. Ik ga met de tips die ik hier krijg zeker aan de slag 😉

Markus2

#21
Quote from: twani on May 18, 2022, 20:11:06
Ervaring met deze speakers.....

Contour 1.1 1.3 1.3se, Focus, Audience, Facette, 1.4

Heb ze eigenlijk allemaal wel.......

Zou daar niet te moeilijk over doen.  Een mooie dikke gereviseerde Luxman, Rotel, Sansui, Accu of Denon uit vervlogen jaren en je hebt voor Max 8 a900 euro een sound die al die nieuwe rommel gemakkelijk achter zich laat.

Laat je niet gek maken! We hebben wat dat betreft al genoeg believers hysterie hier op het forum..

Eens, maar zo'n "Golden Oldie" heeft meestal wel wat aandacht (= geld) nodig. Niet erg, maar wel iets om rekening mee te houden bij de aanschaf.
Voor de rest moet je het lekker zelf gaan ervaren, ik ben teveel believer en/of high-ender af; Do whatever you want to do wherever the rabbit hole goes (en dat bepaal jij dus zelf).  ;)

Vriendelijke groet, Mark

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Richi

Quote from: vik on May 19, 2022, 11:52:50
Er staat een Classé CAP-151 op MP in de laatste revisie met WBT speaker terminals. Mooie match met uitstekende controle en je houdt nog geld over voor een mooie bron.  8)
Zo'n Classé heb ik ook gehad, maar ik vond het regelbereik erg klein voor als je zacht wil spelen (op stand 4 vond ik het al behoorlijk luid).

Als je 2000 euro te besteden hebt, dan zou ik kijken naar een 2e hands Naim Atom. Dan heb je alles in één compact en modern apparaat: streamer en versterker met wifi. Meer dan krachtig genoeg voor de Dynaudio contour 1.3se en je bent meteen voorzien van alle moderne gemakken als TIDAL, QOBUZ, internet radio, bluetooth en een schitterend kleurenbeeldscherm waarop je fraai ziet wat er speelt. En het ziet er ook nog eens prachtig uit.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

minplus

Ik vind Naim schitterend, heb er ook wat van, maar zou dit ding van z'n lang zal ze leven nooit kopen.
Geen balans, geen toonregeling, geen loudness, geen phono, geen...
Maar als alles perfect opgesteld staat in een perfecte kamer en je geen slechte opnames wilt compenseren en je een draaitafel hopeloos ouderwets vindt en zo nog wat dingen is het ongetwijfeld een schitterend ding.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

gunnar

Quote from: minplus on May 19, 2022, 20:56:53
Ik vind Naim schitterend, heb er ook wat van, maar zou dit ding van z'n lang zal ze leven nooit kopen.
Geen balans, geen toonregeling, geen loudness, geen phono, geen...
Maar als alles perfect opgesteld staat in een perfecte kamer en je geen slechte opnames wilt compenseren en je een draaitafel hopeloos ouderwets vindt en zo nog wat dingen is het ongetwijfeld een schitterend ding.

Van naim heb ik wel al eens gekeken naar de supernait 2 en ook 3 maar die is buiten budget momenteel. Zou er veel verschil zitten tussen beide modellen? Je ziet wel vaker dat naim en dynaudio gecombineerd word. Even ook foto bekeken van de binnenkant, er zit echt een grote voeding in.