Roon op Sonos

Started by Mao, May 15, 2022, 17:13:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mao

Gebruik nu al ruim 14 maanden Roon labs als bron voor mijn stereo set. Werkt prima en met ruim 3000 cd's erin is het gebruiks gemak geweldig voor mij. Roon staat hier op een eigen server welk via het netwerk verbonden is met mijn Node2II streamer die mijn McIntosh set van muziek voorziet.

Nu kan je met Roon onafhankelijk van elkaar diverse bronnen aansturen, nu wil ik een enkele Sonos luidspreker erop hebben. dit is handig voor in de tuin of iets bereik van mijn wifi is ruim voldoende. Weet iemand of dit kan met Sonos.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Deleted User

Quote from: Dirk on May 15, 2022, 17:17:30
jazeker
Mooi dat er dan ook een uitgebreide uitleg komt voor de vragensteller hoe dit dan geregeld kan worden....

Dirk

ik zie enkel de vraag 'weet iemand of dit kan met Sonos'...daarop antwoord ik.

verder is het geen rocket science als je een beetje bekend bent met de basics van Roon 

in hoofdmenu/settings gaan en de tab 'audio' selecteren, daar zou je Sonos moeten tevoorschijn komen mits die in hetzelfde netwerk hangt...je moet hem enkel nog even 'enablen' en klaar ben je. 

De Sonos is nu vanuit het hoofdscherm te selecteren als een 'zone' (rechtsonder)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Faxe

Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Mao

thanks all nu op zoek naar een Sonos One, dat zal niet zo moeilijk zijn.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

fietser

Blijft de vraag of je wifi dit aankan. Roon is wel erg veeleisend en houdt niet van exstenders ed. Kijk maar eens rond op het Roon forum. Zelf heb ik een Soundbar onder de tv op de slaapkamer. Circa 4 meter van de router en geen beton ertussen. Bleef maar stotteren bij wifi gebruik. Uiteindelijk bedraad.
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.