Welke noisecancelling koptelefoon?

Started by graafie, May 9, 2022, 12:18:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

graafie

Hallo, ik heb een vraag. Ik ben op zoek naar een koptelefoon met noisecancelling. Ik moet namelijk thuis elke week een paar uur grasmaaien op de zitmaaier en aangezien die best wel lawaai maakt lijkt het me wel prettig om naar muziek te luisteren. Nou heb ik nog een oude mp3 speler liggen (zonder bluetooth, wifi of wat dan ook) waar een paar honderd albums op staan en daar moet ik dus een goede koptelefoon bij hebben. De B&W P7 heeft geen noisecancelling en is dus geen optie.
De Bose 700 heeft wel noisecancelling en kan ook bedraad worden gebruikt maar werkt de noisecancelling ook in combinatie met de mp3 speler of werkt die alleen met apparaten met bluetooth/wifi?

SpeedyAndré

De Sony WH1000X M3/4 heeft NC ook met bedraad luisteren en dempt absurd goed.
Ik kan de busbaan achter mijn tuin compleet dempen of als ik les heb in A'dam met de deur open het vliegtuig lawaai elimineren.
Verder kan je stem geluid toelaten en meer, alles via een app en bluetooth.
Je vindt er genoeg met een leuke prijs op MP, meestal de X M3.
Hij is niet te groot en zit lekker door de zachte band en schelpen.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

toetertje

Kan ik beamen,  en hij klinkt ook erg lekker.
Wel een beetje bassig, maar dat kun je instellen.

graafie

#3
Quote from: graafie on May  9, 2022, 12:18:58
Hallo, ik heb een vraag. Ik ben op zoek naar een koptelefoon met noisecancelling. Ik moet namelijk thuis elke week een paar uur grasmaaien op de zitmaaier en aangezien die best wel lawaai maakt lijkt het me wel prettig om naar muziek te luisteren. Nou heb ik nog een oude mp3 speler liggen (zonder bluetooth, wifi of wat dan ook) waar een paar honderd albums op staan en daar moet ik dus een goede koptelefoon bij hebben. De B&W P7 heeft geen noisecancelling en is dus geen optie.
De Bose 700 heeft wel noisecancelling en kan ook bedraad worden gebruikt maar werkt de noisecancelling ook in combinatie met de mp3 speler of werkt die alleen met apparaten met bluetooth/wifi?
Quote from: SpeedyAndré on May  9, 2022, 14:13:37
De Sony WH1000X M3/4 heeft NC ook met bedraad luisteren en dempt absurd goed.
Ik kan de busbaan achter mijn tuin compleet dempen of als ik les heb in A'dam met de deur open het vliegtuig lawaai elimineren.
Verder kan je stem geluid toelaten en meer, alles via een app en bluetooth.
Je vindt er genoeg met een leuke prijs op MP, meestal de X M3.
Hij is niet te groot en zit lekker door de zachte band en schelpen.

André  8)

Die noise cancelling stel je vooraf in via een app of zo en dan werkt het ook op een oude mp3 speler zonder bluetooth , wifi or what so ever? Of kun je dat op de koptelefoon zelf instellen....? Ik bedoel, straks koop ik zo'n koptelefoon voor een paar honderd Euro en dan werkt de noisecancelling nog niet......

bmateijsen

Final UX3000 139 euro.... Erg fijne hoofdtelefoon, zeer muzikaal.

SpeedyAndré

Quote from: graafie on May  9, 2022, 15:14:54
Die noise cancelling stel je vooraf in via een app of zo en dan werkt het ook op een oude mp3 speler zonder bluetooth , wifi or what so ever? Of kun je dat op de koptelefoon zelf instellen....? Ik bedoel, straks koop ik zo'n koptelefoon voor een paar honderd Euro en dan werkt de noisecancelling nog niet......
Hij heeft knopjes op een schelp om hem zonder app in te stellen, misschien wat minder verfijnd.
Zonder app kies je ambient sound (met omgeving), ambient sound controlled off en noise cancelling on (een stem spreekt dit uit).
Met app kan je veel meer zoals de taal instellen, een stem kiezen en de EQ, die is er voor Android en Apple.
Zie https://helpguide.sony.net/mdr/wh1000xm3/v1/nl/contents/TP0001704257.html

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

jahtari

Let ook op draagcomfort en of de noise reductie ook tegen wind kan.

Ben zelf tevreden over een bose QC35.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

graafie

Nou jongens, ik heb afgelopen maandag de knoop doorgehakt en op goed geluk de Sony WH-1000XM4 besteld. Ik kreeg hem vanmorgen binnen en was natuurlijk heel benieuwd of het iets was voor op de zitmaaier.....bedraad aangesloten op mijn oude Cowon MP3 speler en eerst even uitvogelen waar de knopjes voor waren op de oorschelpen....een stem met power on en power off, (zal voor draadloos zijn denk ik?) en het ander knopje voor noisecancelling. Eerst de zitmaaier gestart en dan het knopje voor de noisecancelling ingedrukt en weer een stem die je verteld dat de optimale stand is ingesteld. En inderdaad zeg, totaal geen geluid meer van de zitmaaier, wat een genot om zo je gras te maaien. Wat een geweldig goede koptelefoon is dit zeg, en wat een heerlijk geluid. Hij zit perfect, totaal niet klemmend of drukkend, je voelt niet dat je een koptelefoon op hebt. Al met al ben ik er heel, heel blij mee.

SpeedyAndré

Goed om te lezen dat hij goed bevalt, er komt al weer een xm5 aan  :P
Ik ben ook erg blij met mijn oudere xm3, perfect omdat ik steeds vaker overprikkeld raak en me dan snel even van de boze herrie wereld kan afsluiten  :wub:
Daarbij is de geluidskwaliteit erg goed en kent hij diverse HD audio formaten (voor bluetooth gebruik).
Het comfort is prima zodat langer dragen geen probleem is.
Hij speelt bekabeld tot 36 uur met NC ingeschakeld dus vaak opladen hoeft niet.
Je hoort soms wel wat windgeruis, maar dat zou je met een normale hoofdtelefoon ook hebben.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

graafie

#9
Quote from: SpeedyAndré on May 11, 2022, 16:19:10
Goed om te lezen dat hij goed bevalt, er komt al weer een xm5 aan  :P
Ik ben ook erg blij met mijn oudere xm3, perfect omdat ik steeds vaker overprikkeld raak en me dan snel even van de boze herrie wereld kan afsluiten  :wub:
Daarbij is de geluidskwaliteit erg goed en kent hij diverse HD audio formaten (voor bluetooth gebruik).
Het comfort is prima zodat langer dragen geen probleem is.
Hij speelt bekabeld tot 36 uur met NC ingeschakeld dus vaak opladen hoeft niet.
Je hoort soms wel wat windgeruis, maar dat zou je met een normale hoofdtelefoon ook hebben.

André  8)

Over dat windgeruis heb je gelijk, daar hat ik heel af en toe een beetje last van maar nu staat er ook wel behoorlijk veel wind vandaag en dan op een open vlakte....maar niet echt storend of zo. Ik moet hem dus wel opladen voor de noisecancelling blijkbaar. Gaan we doen. En ik zal ter zijner tijd eens kijken wat de mogelijkheden zijn als je hem draadloos gebruikt met bluetooth in combinatie met een mobiele telefoon.

Quote from: SpeedyAndré on May 11, 2022, 16:19:10

Je hoort soms wel wat windgeruis, maar dat zou je met een normale hoofdtelefoon ook hebben.

André  8)

wist je dat je zelfs de instelling 'wind cancelling' kunt instellen? Ook bij de X2 en de X3. https://www.youtube.com/watch?v=9qdstiAH-XY (in het derde blokje).