Aanschaf nieuwe HDMI Kabel > waar op letten?

Started by Spice, May 9, 2022, 09:49:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spice

Voor een upgrade van Pioneer PDP-LX5090 naar LG Oled G2 zal ik ook de HDMI kabels moeten gaan vervangen aangezien deze dezelfde leeftijd hebben als de Pioneer.

Waar moet ik op letten bij deze aanschaf 2.0, 2.1 etc?
Lengte zal max. ca. 2 meter moeten en zoek gewoon een goede prijs/kwaliteit verhouding  ::)
Nodig voor Playstation, Ziggo en Apple TV.

Bedankt alvast voor alle info.

mijkie

Veel mensen zijn heel tevreden met kabels van RUconnected, een forum-sponsor
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Spice

Quote from: mijkie on May  9, 2022, 10:22:33
Veel mensen zijn heel tevreden met kabels van RUconnected, een forum-sponsor

Thx had ik idd ook gelezen, kwam ook nog goede ervaring tegen met Audioquest en Wireworld en Qed.
Daar heb je alleen weer redelijk wat keuzes in  :-X

mijkie

Dan is de prijs die het gaat doen, bij AQ kun je met gemak een paar honderd euro kwijt
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Nits

Ik ben zelf voor AudioQuest gegaan, Pearl 48gb 8K-10K gegaan. Meteen voorbereid op toekomstige upgrades. Achteraf had ik liever de Forest variant gehaald (voor de CD/UHD-speler). Zo ver ik begreep valt met de Forest t.o.v. de Pearl nog winst te behalen voor het geluid (video geen/weinig verschil), zonder het al te gek te maken.

Spice

Iemand ervaring met kabels van zowel de RU als bv. Audioquest forest?
Laatste is iets duurder maar zal deze dan ook beter zijn?


Laan

Voor geluid is de Supra erg goed. Iets goedkoper dan een Forest. Op advies van H&C hifi gekocht. Hij verkoopt overigens ook Audioquest.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

HarrieA

Quote from: Spice on May  9, 2022, 10:54:43
Iemand ervaring met kabels van zowel de RU als bv. Audioquest forest?
Laatste is iets duurder maar zal deze dan ook beter zijn?
Ik heb RU 4K plat tussen apparatuur en receiver.

AQ Cinnamon 48 tussen receiver en Oled TV.

Aztebe tussen receiver en projector.

Met allemaal ben ik tevreden. Geen klachten over.

Welke is beter, weet ik niet. Ik heb geen bios/mancave en/of topapparatuur om verschil te horen of zien. [emoji85]

Spice

#8
Is het bij aankoop HDMI kabel nu al zinvol om dan gelijk voor 48Gbps of is voorlopig 18Gbps ook nog wel voldoende?

Edit. ik zal de HDMI kabels voornamelijk voor beeld gaan gebruiken.

Bertus69

Heb de "dunne" HDMI van RU connected tussen mijn nVidia Shield en de Oled tv. Prachtig beeld (ook op 4K) dus ik ben er happy mee.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

fasteddie

Ik gebruik al jaren Ruconnect...niks mis mee...misschien heb er nog meters van liggen in een doos! ;)

Golfer

Quote from: Spice on May  9, 2022, 12:45:44
Is het bij aankoop HDMI kabel nu al zinvol om dan gelijk voor 48Gbps of is voorlopig 18Gbps ook nog wel voldoende?

Edit. ik zal de HDMI kabels voornamelijk voor beeld gaan gebruiken.

Ik zou anno 2022 alleen nog maar voor 48Gbps gaan. HDMI 2.1 dus. Anders koop je nu een verouderde standaard terwijl juist beeld veel data vraagt. Je nieuwe weergever kan toch 8K of 4K 100 hz verwerken? En anders de volgende wel..
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

ppeter

Wij hebben de Platte HDMI kabel V2 van RU Connected, en zijn best tevreden en geen issues. Ook zijn de stekkers zeer mooi en heel solide, alleen vind ik de platte kabel minder praktisch omdat deze wat tegenwerkt achter de receiver en om mooi netjes weg te werken!

Weet er toevallig iemand, waarom een platte ipv een ronde kabel wordt aangeboden?
De volgende aankoop zullen weer ronde kabels zijn denk ik.
En heeft een nylon jasje rond de kabel een meerwaarde?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Bertus69

Bij RU connected kun je gewoon de laatste versie (HDMI 2.1) krijgen.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB