Finite Elemente Spider 90.5 hifi rek / VERKOCHT

Started by Bolle, May 8, 2022, 14:28:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bolle

Een klassieker! En nog steeds een van de meest flexibele en goed klinkende hifi racks.

Het idee achter het Spider rek was een licht en stijf rek te maken en dat met spikes aan de vaste grond te koppelen. De apparatuur werd vervolgens losgekoppeld van het rek door het rubberen voetjes te leggen. I.p.v. meer traditionele zware racks die trillingen absorberen werkt de Spider met het afvoeren van resonatie en trillingen naar de vloer. Tenminste, zo heb ik het allemaal begrepen...

Het Spider rek was destijds erg populair, ook bij velen op het forum. Er zijn tegenwoordig nog steeds veel fans, en de reks zijn gebruikt nog steeds gewild.

Wat velen als feedback gaven over de Spider is dat het 'strakker', 'sneller' en 'opener' klinkt. Voor sommigen bleek het te helder en te dynamisch, en was het daarmee wat te onrustig en niet warm.
Op basis van deze reviews dacht ik dat de Spider goed zou passen bij mijn voorkeur in muziek presentatie. Samen met het modulaire / flexibere karakter van de Spider daarom dit model gekozen.

In deze oude post van mij kan je lezen hoe ik het effect van Spider samen met enkele andere aanpassingen had ervaren.

Dit rek is de 90.5 versie, dus 90 cm hoog (3 elementen) en met 5 niveaus. De dragers zijn de standaard 32 mm versie, deze kunnen tot 50 kg per niveau aan. Mijn zware Parasound HCA-2205A(T) stond zeer stevig op een niveau, zonder dat het een krimp gaf of bewoog.
Met de bijgeleverde dragers heb ik het rek in de 'H' configuratie gebruikt.  Er zijn nog 8 kortere dragers bij, waarmee je 4 niveaus in b.v. de 'J' configuratie kan configureren. Of je zou het rek kunnen splitsen en een tweede met 2 niveaus in de 'A' configuratie zou kunnen gebruiken. Genoeg opties!



Meer informatie:
Product informatie
Finite Elemente catalogus

Reviews
Originele Spider vs Chinese imitatie
TNT Audio

Achtergrond & verkoop
Ik heb het Spider rek gebruikt gekocht in 2010. Tussen 2013 en 2020 heeft het rek in een klimaat gecontroleerde opslag gestaan omdat ik in het buitenland woonde. Tussen 2020 en begin dit jaar heb ik het rek weer gebruikt.

Wordt verkocht wegens downsize van mijn HT set-up. Met zoals altijd pijn in het hart, maar ik heb andere prioriteiten nu. Ook te combineren met de overige onderdelen van mijn HT set-up, zie de volgende advertenties:
   •   Marantz AV7005 AV pre-processor
   •   Parasound HCA-2205A(T) 5-kanaals eindversterker
   •   ATC 'Entry Series' surround speakers - SCM40, SCM11, C3C
   •   Paradigm Servo 15 subwoofer
   •   Van den Hul D102 MkIII interconnects
   •   Canare 4s11 luidspreker kabel

Het Spider rek staat gedemonteerd. Wegens grootte en de vele losse onderdelen enkel op te halen. Het rek is goede staat met links en rechts een klein krasje. De topcaps zijn helaas bij een transport ooit beschadigd. Van de 4 is er 1 nog helemaal goed, 1 zit los, en 2 missen. Ik heb Finite Elemente gemaild maar ze zijn helaas niet meer te krijgen.
Het rek staat in Amsterdam centrum, op nog geen 10 minuten rijden van de ring via een makkelijke uitvalsweg. Laden & lossen kan voor de deur bij een begane grond appartement. Op zondag gratis parkeren op 5 minuten lopen als je eerst even rustig wil kijken. Dus maak er een leuk dagje Amsterdam van!
Betaling kan cash, vooraf overmaken of per tikkie.

Vraagprijs
525 575 Euro

Plaatjes


Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

genesis

Ik heb zelf 2 Spiderracks (90 x 4) en ik onderschrijf de (geluids)kwaliteit, maar zonder eigen foto's kan zelfs ik me visueel er geen pepernoot van voorstellen omdat er zoveel variaties zijn

Maakt de verkoop veel makkelijker ;)
Carpe Diem

Bolle

Hi Genesis, leuk dat jij ook zo tevreden bent over de Spider racks!

Ik begrijp je opmerking alleen niet helemaal, de bij de advertentie gevoegde foto's zijn van mijn eigen Spider rek (muv het plaatje uit de catalogus van de variaties van de mogelijke configuraties).
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

genesis

#3
Quote from: Bolle on May  9, 2022, 09:05:42
Hi Genesis, leuk dat jij ook zo tevreden bent over de Spider racks!

Ik begrijp je opmerking alleen niet helemaal, de bij de advertentie gevoegde foto's zijn van mijn eigen Spider rek (muv het plaatje uit de catalogus van de variaties van de mogelijke configuraties).

Ah nu kan ik ze wel zien, ik had eerst alleen het plaatje an de brochure, de foto's zag ik toen niet, me wel!

Mooi Spiderrek, zal de volgende eigenaar veel plezier van hebben :)
Carpe Diem

Bolle

Kleine aanpassing, ik blijk toch 2 topcaps te missen.

Evt is ook aankoop van een 60.4 of 60.3 configuratie te bespreken.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Upje en pricedrop voor het weekend begint.  :smile:
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Upje en prijsaanpassing. Staat niks te doen bij mij, hopelijk kan ik iemand anders een plezier doen met dit uitstekende rek!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Quote from: Bolle on May 13, 2022, 11:24:21
Kleine aanpassing, ik blijk toch 2 topcaps te missen.

En na wat zoekwerk weer een topcap gevonden - er zijn er dus 3, eentje mist er.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis