Parasound HCA-2205A(T) met Artspeak / Louis Raatjes mod | VERKOCHT

Started by Bolle, May 6, 2022, 17:16:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bolle

Een bij de meeste wel bekende eindversterker. Voorzie je HT en stereo ervaring van flink wat vermogen! Qua karakter is dit een versterker met een stevige autoriteit in het basgebied, en een die vrij 'muzikaal' klinkt, het haalt de 'scherpe randjes'  er overal af zonder detail te verliezen wat het tot een makkelijk luisterende versterker maakt.
Door het ruime vermogen en m.n. stroomvoorziening een versterker die veel grip krijgt op zelfs de meest moeilijke speakers.
De HCA-2205A(T) is een Class A/AB ontwerp. Bij lage volumes / wattages opereert de versterker geheel in Class A, om bij meer vermogen over te gaan naar Class A/B. Een interessante review die wat meer over de architectuur van de Parasound versterkers uitlegt is te vinden op Audioholics.

Dit was de grootste meerkanaals eindversterker van de 'klassieke' Parasound productlijn. De Parasound versterkers zijn ontworpen door de bekende ontwerper John Curl, o.a. bekend van Mark Levinson versterkers. In dit interview met John Curl kan je meer lezen over zijn ontwerp filosofie.

Het ontwerp van de HCA-2205A(T) is grotendeels voortgezet in de huidige Parasound Halo A51 versterker.

Deze versterker is verder door Artspeak / Louis Raatjes van diverse modificaties voorzien die de geluidkwaliteit ten goede komen. Hieronder o.a. het uit het circuit halen van de potmeters en monteren van een betere vaste stroomkabel.
Verder betreft het de HCA-2205A(T) variant, welke is voorzien van een 12v trigger aansluiting en een andere en meer moderne frontplaat dan de oudere HCA-2205.

Specificaties:
   •   Continuous Power Output - Each Channel: 220 watts RMS x 5, 20 Hz - 20 kHz, 8 Ω, all channels driven; 300 watts RMS x 5, 20 Hz - 20 kHz, 4 Ω, all channels driven.
   •   Current Capacity: 60 amperes peak per channel

Meer informatie:
Product informatie
Parasound product pagina
Product brochure

Reviews
LAAF audio file

Handleiding
Owner's Manual

Achtergrond & verkoop
Ik heb de Parasound gebruikt gekocht in 2009. Tussen 2013 en 2020 heeft de versterker in een klimaat gecontroleerde opslag gestaan omdat ik in het buitenland woonde. Tussen april 2020 en oktober 2021 heb ik de versterker weer gebruikt.

Wordt verkocht wegens downsize van mijn HT set-up. Met zoals altijd pijn in het hart, maar ik heb andere prioriteiten nu. Ook te combineren met de overige onderdelen van mijn HT set-up, zie de volgende advertenties:
   •   Marantz AV7005 AV pre-processor
   •   ATC 'Entry Series' surround speakers - SCM40, SCM11, C3C
   •   Paradigm Servo 15 subwoofer
   •   Finite Elemente Spider rek
   •   Van den Hul D102 MkIII interconnects
   •   Canare 4s11 luidspreker kabel

De HCA-2205A(T) versterker komt in originele doos. Wegens gewicht enkel op te halen.
De versterker staat in Amsterdam centrum, op nog geen 10 minuten rijden van de ring via een makkelijke uitvalsweg. Laden & lossen kan voor de deur bij een begane grond appartement. Op zondag gratis parkeren op 5 minuten lopen als je eerst even rustig wil kijken. Dus maak er een leuk dagje Amsterdam van!
Betaling kan cash, vooraf overmaken of per tikkie.

Vraagprijs
850 Euro

Plaatjes





Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Schollaw

Parasound a52- parasound hca 2205a - marantz av 7702 mkII - Dali m 375 - Dali h 80 - b&w 610 xp en velodyn spl 12 r- oppo udp 203 - panasonic txp - epson eh tw 9300

Bolle

Ik heb nog wat informatie gevonden van toen ik de versterker kocht over de modificaties

QuoteIn ieder geval zijn alle kabels intern vervangen en op speelrichting gemonteerd, audiofiele zekeringen en de schakeling achterop uit de signaalweg gehaald.
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis

Bolle

En heeft bij een forumgenoot een goed nieuw plekje gevonden. Veel plezier ermee!
Woonkamer 5.1.2 'budget' HT: Nvidia Shield Pro (2019) / Denon AVR-X3600H / Argon Audio Alto5Wall LCR / Argon Audio Alto 5 Mk2 rear / B&W CCM362 height / SVS SB1000 / LG 65G1 OLED
Studeerkamer: Raspberry Pi 4 / IQaudio DigiAmp+ / Monitor Audio Silver RX1 Slaapkamer: Squeezebox Radio
Servers: UnRaid + Jellyfin & Logitech Media Server
Mijn HT Geschiedenis