Het geluid van Laan

Started by Laan, May 5, 2022, 15:27:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laan

De Innuos staat er nu een maandje. Het beoogde gemak van deze speler komt helemaal uit. Inschakelen, appje aantikken en 30 seconde later heb je muziek. De sense app werkt erg goed en makkelijk. Dus roon kan weg. Voor mij was roon de enige manier om nog enigszins overweg te kunnen met de sotm. Klankmatig was het wel even schrikken. De innuos klonk voor geen meter. Sommige aspecten in het klankbeeld verdwenen min of meer, andere werden overdreven op de voorgrond geplaatst. Gelukkig deed de juiste balans zijn intrede na een week en speelt het nu gewoonweg op een hoger level dan voorheen met de sotm. Ook geripte cd's klinken prima.

Kortom, het idee de hark eens flink door de set te halen wordt steeds groter. Less is more :colgate: Dus de usb kabel eens rechtstreeks in de dac gestoken en niet via de usb > i2s omzetter. Bij de sotm had dit apparaat een meerwaarde, bij de innuos lijkt dat marginaal. Vreemd, maar toch.

Na wat overleg met Jos van Magnahifi zijn de audio gd dac, de ddc en de sotm inmiddels door hem verkocht. Het is dan wel zo aardig ook bij hem wat anders te kopen. Door de verkoop van drie apparaten komt een Holo Audio wel binnen bereik. Graag had ik het een beetje kosten neutraal gedaan, maar uiteindelijk is dat niet helemaal gelukt. Ik loop al jaren om een Holo may2 heen te draaien, maar vond die wel heul duur en ook best lelijk. Hij staat in bestelling maar moet alleen nog even op de boot gezet worden in China. Dat kan dus nog een paar weekjes gaan duren.

Om het wachten dragelijk te maken heeft Jos mij een Holo spring3 L2 uitgeleend. Super aardig, maar ook heel leuk om een idee te krijgen wat zo'n model doet t.o.v. de Audio gd die nog vers in het geheugen zit en straks t.o.v. de May.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Less is more! Daar kan ik mij helemaal in vinden. Maar het gaat alleen op als je de juiste combi van apparaten hebt staan. Ik kom graag weer een keer luisteren als de vakantieperiode voorbij is.  :angel:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

Apparatuur wat meer dan bij mij, maar die Clivia😭

addesmo

Ben trouwens wel benieuwd of je die Perlisten nog hebt of gaat beluisteren.

Laan

Quote from: Richi on August 14, 2022, 11:34:32
Less is more! Daar kan ik mij helemaal in vinden. Maar het gaat alleen op als je de juiste combi van apparaten hebt staan. Ik kom graag weer een keer luisteren als de vakantieperiode voorbij is.  :angel:

Ja ik werd onderhand wel wat duizelig van al die kastjes met draadjes.. en ja, dat die combi zo belangrijk is werd laatst we duidelijk met de versterkers switchen! De innuos klinkt wat helder en open tov de wat donkere sotm. De Holo is juist weer wat meer gepolijst dan de audio gd.

Helemaal leuk om weer af te spreken! Wellicht als de holo may binnen is? Ben ook benieuwd wat de Elacs bij jou doen!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Quote from: addesmo on August 14, 2022, 12:10:12
Ben trouwens wel benieuwd of je die Perlisten nog hebt of gaat beluisteren.

Nog niet. Ben erg blij met de balans in de huidige set. Je moet een keer tevreden zijn en ophouden. Daarbij kosten ze €19k minus de restwaarde van de Fyne's. Dat heb ik gewoon niet, dus om mezelf dan nu gek te maken is niet handig.

De Clivia heeft wat liefde (en water) nodig. Komt goed hoor!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Quote from: Laan on August 14, 2022, 12:10:36
Ja ik werd onderhand wel wat duizelig van al die kastjes met draadjes.. en ja, dat die combi zo belangrijk is werd laatst we duidelijk met de versterkers switchen! De innuos klinkt wat helder en open tov de wat donkere sotm. De Holo is juist weer wat meer gepolijst dan de audio gd.

Helemaal leuk om weer af te spreken! Wellicht als de holo may binnen is? Ben ook benieuwd wat de Elacs bij jou doen!
Leuk. Je bent altijd welkom en de A50 is bijna klaar.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

H&C Hifi

Quote from: Laan on August 14, 2022, 12:14:57
Nog niet. Ben erg blij met de balans in de huidige set. Je moet een keer tevreden zijn en ophouden. Daarbij kosten ze €19k minus de restwaarde van de Fyne's. Dat heb ik gewoon niet, dus om mezelf dan nu gek te maken is niet handig.


Die Fyne klinken ook gewoon waanzinnig goed hoor.
Ik heb de Perlisten in de winkelstaan en ook de F704 van Fyne en beide is genieten  ;)

Laan

Ik zeg niet nooit. Al vaker gedaan en nooit waargemaakt. Je hebt me gewoon veel te goede spullen verkocht Marcel :colgate: Dat het moet ophouden kan dus best van tijdelijke aard zijn.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Na lang wachten was hij ineens daar  :colgate:



Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Peerless Monster

Quote from: Laan on August 31, 2022, 18:42:03
Na lang wachten was hij ineens daar  :colgate:





Zo staat deze op mp en zo bij een forumgenoot!
Mooi ding 🥰
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Laan

Deze komt niet van mp maar vers uit China :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Quote from: Laan on August 31, 2022, 18:42:03
Na lang wachten was hij ineens daar  :colgate:
Toch nog onverwacht snel dus? Lekker inspelen maar!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Quote from: Laan on August 31, 2022, 18:42:03
Na lang wachten was hij ineens daar  :colgate:
Gaaf Mark, benieuwd naar je ervaring met deze mooie dac!

Laan

Hij doet het prima, alle knopjes werken. Vandaag blijft hij aan om wat meters te maken..

Vanavond ga ik afscheid nemen van Kensington in de Ziggo. Na jaren eindelijk weer eens een live ervaring opdoen.  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

#65
Kensington was top. Wat spelen die perfect, geen foutje gewoon. Klank? Het laag zou ik ook wel willen. Resonerende borst en wapperende broekspijpen. Alles  boven het laag even klote als altijd. Overstuurd en snoeihard. Thuis klinkt het beter, al is dat ook niet best. Maar al met al wel een top concert :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

De Holo audio May Kte staat intussen ng steeds in te spelen. Ben nog niet heel blij, maar apparaten waarbij heel veel aandacht aan de voeding is gegeven hebben vaak een lange gewenningsperiode nodig is mijn ervaring. Hopelijk is dat nu ook, de Spring 3 level 2 imponeerde tot heden meer.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Laan on September  3, 2022, 21:37:34
De Holo audio May Kte staat intussen ng steeds in te spelen. Ben nog niet heel blij, maar apparaten waarbij heel veel aandacht aan de voeding is gegeven hebben vaak een lange gewenningsperiode nodig is mijn ervaring. Hopelijk is dat nu ook, de Spring 3 level 2 imponeerde tot heden meer.
Waar word je nog niet zo blij van? De dynamiek? De staging? Of?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Quote from: Richi on September  4, 2022, 09:48:36
Waar word je nog niet zo blij van? De dynamiek? De staging? Of?

Dat is best lastig te duiden. Ik denk dat de may op deelgebieden echt wel wat verder gaat dan de spring. Het totaal plaatje van de spring sprak me gewoon heel erg aan. Een soort aangename sfeer, een natuurlijke gloed, stressvrij. Misschien is het na 75 speeluren nog wat vroeg voor een oordeel, maar als dit het is ben ik dus flink doorgeslagen en zijn bepaalde imperfecties voor mij een betere keus.  :ohmy:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Tabcam

Je "went" best snel aan een geluid heb ik met alle PAP modificaties gemerkt, kost vaak maar een paar dagen. Wat helpt zijn én andere oren én het het oude component terugzetten. Dan hoor je ofwel dat je met de May heel veel miste dan wel dat je met de Spring toch zaken gewonnen hebt.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

... wanneer het geluid een onnatuurlijk aandoende resolutie krijgt, hyper gedetailleerd is en daarmee de aandacht trekt, haak ik af.

Tegenwoordig kunnen we voor veel geld heel veel laten horen, maar of dat nog aangenaam luisteren is ... dat zal smaak, voorkeur zijn. Focus op details of luisteren naar het grote geheel waarbij details bijdragen aan de beleving, maar de grens van (precies) goed en er overheen lijkt klein.

Quote from: Laan on September  4, 2022, 10:03:10
Dat is best lastig te duiden. Ik denk dat de may op deelgebieden echt wel wat verder gaat dan de spring. Het totaal plaatje van de spring sprak me gewoon heel erg aan. Een soort aangename sfeer, een natuurlijke gloed, stressvrij. Misschien is het na 75 speeluren nog wat vroeg voor een oordeel, maar als dit het is ben ik dus flink doorgeslagen en zijn bepaalde imperfecties voor mij een betere keus.  :ohmy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Laan

Quote from: Tabcam on September  4, 2022, 10:18:13
Je "went" best snel aan een geluid heb ik met alle PAP modificaties gemerkt, kost vaak maar een paar dagen. Wat helpt zijn én andere oren én het het oude component terugzetten. Dan hoor je ofwel dat je met de May heel veel miste dan wel dat je met de Spring toch zaken gewonnen hebt.

De may doet best meer op bepaalde vlakken. Of ik dat zoek...?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Quote from: Xander32 on September  4, 2022, 10:25:46
... wanneer het geluid een onnatuurlijk aandoende resolutie krijgt, hyper gedetailleerd is en daarmee de aandacht trekt, haak ik af.

Tegenwoordig kunnen we voor veel geld heel veel laten horen, maar of dat nog aangenaam luisteren is ... dat zal smaak, voorkeur zijn. Focus op details of luisteren naar het grote geheel waarbij details bijdragen aan de beleving, maar de grens van (precies) goed en er overheen lijkt klein.

Ja precies, dat.

Zou b.v. de versterker wat sfeer toevoegen kan het goed uitpakken. Maar dat is bij mij niet aan de orde met Benchmark. Of geven de speakers minder detail, zoals mijn Sounddeco's (staan op mijn werk) is het wellicht ook een pluspunt.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Het is zoals altijd inderdaad de match.
Hier brengt de MAY KTE in de set juist de rust maar is toch ook heel detailrijk. Past als een handschoen [emoji39]