Het geluid van Laan

Started by Laan, May 5, 2022, 15:27:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tabcam

Quote from: Laan on January  9, 2023, 20:37:05
Beetje zoet allemaal, maar klinkt wel lekker ja! De yello sound vind ik sws wel fijn, haha!
En het klinkt overal wel lekker  :headbanging:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Laan

#351
Gisteren de Holo /Innuos , afgekort voortaan met Hoi, aangesloten op atoll als v.v. via de purecable rca. Voor de Innuos had ik even alleen een leuk diy powercord beschikbaar.

Zo, dat klonk ff anders.. Maar eerst even over de Atoll als geheel, dus met streamer en dac. Dat klinkt verleidelijk. Heel open, heel diep, heel dynamisch. Soms een heel klein hard randje. Het middengebied komt door die openheid wel wat kaal over. Stemmen zouden wat meer timbre mogen hebben en iets duidelijker op een plek mogen staan. Ook lijken sommige instrumenten soms wat groter dan je zou denken of in elk geval wat teveel uitgesmeerd over de soundstage, maar alles is heel makkelijk te onderscheiden van elkaar zonder analytisch en "gefileerd" te klinken.  Al met al een heerlijk geheel, zeker gezien de prijs van deze all in one.

Toen dus de Hoi beluisterd. Direct viel me op dat bepaalde effecten waar ik eerder niet blij mee was ook nu verdwenen bleven. De invloed van de Classe buigt een en ander nog verder de goede kant op, was mijn eerste indruk. Het laag is nu ook prominenter, meer controle, autoriteit, energie. De Classe plaats de rest van het spectrum wat meer naar achteren. Dat viel me met de Atoll ook al op, het is wat minder geprojecteerd op de luisteraar. Met de Hoi klinkt het vreemdgenoeg wat warmer en aanvankelijk wat "kleiner". Het timbre is wat natuurlijker en alles lijkt zich wat meer in de juiste proporties af te spelen. Mooi hoor.

Tsja en best vreemd, zo ken ik de Focals niet. En als ik ze dan zo bekijk met hun iets naar beneden op mij neerkijkende middentoners, lijken ze me denkbeeldig iets toe te roepen: Sukkel, had ons maar gelijk op een dikke versterker aangesloten  :tounge2:

Feit is wel dat deze combi me erg bevalt. Dus de Classe blijft. Daar hoef ik niet lang over na te denken.. Niet dat de eerdere benchmarks en daarna de aama slecht waren, maar deze match is echt beter met mijn enfants terrible uit Frankrijk. Nog een permanente voorversterker erbij zodat de Atoll weer naar de mancave kan. En dan hopelijk langdurig alleen plaatjes draaien in plaats van dat gesleep met lompe versterkers e.d.  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Mooi resultaat. Voorversterker, ik zeg Holo Serene [emoji1]

Laan

Quote from: AudioEnZo on January 10, 2023, 16:21:08
Mooi resultaat. Voorversterker, ik zeg Holo Serene [emoji1]

Weldra zal blijken of je advies is overgenomen ;-)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Mooi dat je dit hebt geprobeerd en dat het zo goed uitpakte! En een voorversterker versleept iets gemakkelijker dan zo'n eindversterker van 45kg.  :D

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Quote from: AudioEnZo on January 10, 2023, 16:21:08
Mooi resultaat. Voorversterker, ik zeg Holo Serene [emoji1]

:tounge2:

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Dat wordt een mooie stapel zo Mark  ;D

Ben benieuwd wat je er van vindt!

Laan

Het oog wil ook wat. Alle alternatieven die ik vond staken qua kleur en vormgeving wel erg af. De eenvoudige opzet van de Serene past me ook wel. Voldoende aansluitingen, een phono pre heb ik al en lekker weinig knopjes, geen toonregeling. Verder zijn de specs erg goed, hij steekt wat dat betreft zelfs boven een Benchmark uit. Ik vind dat nooit zo spannend, maar het is wel mooi meegenomen. Met Jos van Magnahifi valt altijd prima te praten en zo ook het idee om de may kte dac te downgraden nog overwogen. Dat zou financieel wat prettiger zijn geweest, maar werd deels teniet gedaan doordat mijn dac in 4 maanden natuurlijk wat minder waard is geworden en een nieuwe eenvoudigere dac in die tijd duurder is geworden.

Klankmatig doet hij het koud uit de doos prima en boven verwachting. Het positieve dat de Classe en aq earth brachten komt nog beter uit de verf dan met de Atoll als v.v. En dat vanaf de eerste tonen. Dynamisch en subtiel. Het venijn is weg uit de set. Magie en bewondering zijn ervoor in de plaats gekomen. Het wat aangezette laag dat opviel na het intreden van de Classe is dieper, dynamischer en zeer gecontroleerd. Minder hoorbaar, meer voelbaar met veel snelheid en energie. Geluidseffecten zoals je tegenkomt op het best of album van Bliss schieten zonder enige traagheid, maar heel vanzelfsprekend de kamer in zonder dat je de herkomst kan herleiden uit de speakers. Appie, een van mijn honden die steevast naast me op de bank gaat liggen als ik muziek luister, schrok er wakker van. Alsof er vuurwerk werd afgeschoten.

Kortom, het glazen plafond waar ik de laatste maanden tegenaan leek te zitten is weg. De Focals kraaien van plezier en ik ook. Natuurlijk best weer een zeverig verhaal dit, maar als ik weer een miskleun gedaan zou hebben zou ik het hier ook opschrijven.

De stapel staat mooi maar ga er toch twee stapeltjes van maken. Hij wordt net als de dac flink heet.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Wat goed om te lezen! En dan valt ineens alles op zijn plek. Het blijft toch gek hoe dat werkt hè? Een goede basis én een goede match maken het plaatje compleet. Top!

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

AudioEnZo

Mooi om te lezen Mark, veel luisterplezier!

Laan

Zo, de heethoofden even apart gezet. Wel jammer dat de 0,5 m tubulus xlr tussen de dac en v..v. nu tekort is. Gelukkig heeft Audioquest een opvolger voor de Earth klaarliggen. Gevolg is dat bestaande voorraad wordt geruimd. Morgen verwacht ik een extra en nieuwe Earth 0,75 m voor een wel heel leuk prijsje.  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

En de Atoll is al weer verhuisd naar de ManCave?  :music:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

Quote from: Richi on January 12, 2023, 14:09:59
En de Atoll is al weer verhuisd naar de ManCave?  :music:

Klopt! Morgen ben ik daar weer om een en ander opnieuw aan te sluiten. En foto's te maken voor de laan newyear sale. Er zullen wat spullen verkocht moeten worden, kuch..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Quote from: Laan on January 12, 2023, 14:21:33
Klopt! Morgen ben ik daar weer om een en ander opnieuw aan te sluiten. En foto's te maken voor de laan newyear sale. Er zullen wat spullen verkocht moeten worden, kuch..
:D :D :D

Daar ga je mensen ook weer blij mee maken!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Laan

#365
Zo. Streamer, dac en versterkers hebben nu allen een Synergistic Research Purple zekering. Ik kwam er weer makkelijk vanaf met slechts een per apparaat, veel apparaten slikken er twee. Of zeven, zoals de SA 11 S2. Bij deze heb ik alleen de hoofdzekering vervangen door een SR orange die uit de streamer kwam. Ik zal het nooit normatief presenteren, maar zonder deze tweak doet men zich wellicht tekort. 4FC0BF27-1226-4FFD-B165-F7A17B581C21.jpeg
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

katwax

Quote from: Laan on February 15, 2023, 13:27:05Zo. Steamer, dac en versterkers hebben nu allen een Synergistic Research Purple zekering. 165-F7A17B581C21.jpeg[/attach]
Is de smaak van de gestoomde groente anders hierdoor?   :P
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

frank2

Quote from: Laan on February 15, 2023, 13:27:05Zo. Steamer, dac en versterkers hebben nu allen een Synergistic Research Purple zekering. Ik kwam er weer makkelijk vanaf met slechts een per apparaat, veel apparaten slikken er twee. Of zeven, zoals de SA 11 S2. Bij deze heb ik alleen de hoofdzekering vervangen door een SR orange die uit de streamer kwam. Ik zal het nooit normatief presenteren, maar zonder deze tweak doet men zich wellicht tekort. 4FC0BF27-1226-4FFD-B165-F7A17B581C21.jpeg
Deze zekering is zeker goed, ik heb de blue en dat was al een positief verschil tov een standaard zekering.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Laan

Quote from: katwax on February 15, 2023, 14:36:10Is de smaak van de gestoomde groente anders hierdoor?   :P

Scherp!  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Quote from: frank2 on February 15, 2023, 15:10:50Deze zekering is zeker goed, ik heb de blue en dat was al een positief verschil tov een standaard zekering.

Blue is ook mooi Frank. Ze worden wel telkens beter. Wat ik opmerkelijk vind, is dat we ons geen zorgen maken over wat er tot de meterkast binnenkomt, daarna aparte groepen voor audio aanleggen en polsdikke netsnoeren nemen. Daarna stopt het vaak, terwijl alles wat in je apparaat gaat aan voeding wel eerst door die zekering gaat.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Laan

Wat doen de zekeringen mij dan. Behalve de investering gelijk aan een leuk powercord. Het geluid is minder in your face. Het is net alsof het meer laidback is, zonder verlies aan detail. Integendeel, dit lijkt meer de ruimte te krijgen. Het lijkt of de projectie minder op mij gericht is, maar meer in de diepte, links rechts en in de hoogte en laagte. Kortom, meer in alle richtingen m.u.v. richting mij. Grootser, gedetailleerder maar minder opdringerig. Daarbij is het laag wat prominenter, meer aangezet. Je hoort wel hoog, maar geen tweeters. Het klinkt echter, natuurlijker. Noem me gerust een dorpsgek, in zekere zin heb je dan best gelijk. Ik ben nu 5 maanden bezig om waardering voor mijn sound in relatie tot de prijs te vinden en vind zelf dat ik lekker op weg ben. Downgrade plannen en verkoop pogingen van de Focals verwateren langzaam maar zeker.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

AudioEnZo

Mooi resultaat dus Mark, top. Elk dorp heeft z'n (audio)gek. Ook mijn dorp, je kunt wel raden wie :D Het is allemaal jouw eigen beleving en daar komt niemand aan, zo ook hier, geniet ervan.

vergeerr72

Wel leuk dat je een Orange van mij gekocht hebt, klein wereldje.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Contour

Mooi beschreven Laan, ik ervaar exact hetzelfde als jij!

Xander32

Tof dat je er zo'n resultaat mee bereikt. Nog veel muziekplezier gewenst 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT