Het geluid van Laan

Started by Laan, May 5, 2022, 15:27:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Laan

Beste forummers,

Al ruim zeven jaar hang ik hier soms rond. Na afgelopen week een versterker testje te hebben gehouden met twee andere leden leek het me een goed plan om maar eens een eigen topic te starten. Wel zo fijn als ik weer eens iets kwijt moet, dat niet in andermans topic hoeft.  :colgate:

Even kort voorstellen:

Ik ben Mark, bijna 57 jaar jong. Ik woon en werk (als ondernemer) in een Gelders dorpje. Getrouwd met Simone en we hebben naast een heleboel beesten een zoon van bijna 13. Ik heb nog drie oudere zoons waarvan er twee heel handig zijn op gebied van electrotechniek. Altijd leuk als pa weer een extra stroomgroep erbij wil.  :tounge:

De audiohobby duurt voor mij al decennia lang. Er zit geen duidelijk lijn in keuzes laat staan in ontwikkelingen die ik maak. Gewoon lekker prutsen, muziek luisteren en vaak weer iets anders uitproberen. Ik zie het puur als ontspanning. Zo ook de deelname aan dit mooie forum.

De samenstelling van mijn set is de laatste tijd gelukkig redelijk stabiel. Na veel wisseling heb ik sinds ruim een jaar de Fyne's F703, en die brengen letterlijk en figuurlijk veel rust. Heerlijke speaker zonder opvallende eigenschappen. En dat is misschien juist hun beste eigenschap: een fraai totaalplaatje. Nu ik het er over heb, vorig jaar is er meer veranderd. Kort na de komst van de Fyne's kwamen de Benchmark AHB2 en LA4. Geen gekke combi met de Fyne's, zo bleek ook na de versterker test eerder deze week. Het laag is wat beperkt, klinkt misschien meer zoals je van een monitor zou verwachten. Ik zit nog te broeden op iets dat wat meer spektakel toevoegt, dus wellicht kan ik daar binnenkort iets meer over vertellen hier.

Ook vorig jaar kwam de Yamaha cd speler. Ik heb best veel cd's staan en wilde nog een keer een goede speler kopen. De Yamaha is net een tank. Misschien niet voorzien van de allerlaatste techniek, maar gebouwd voor het leven en ik denk ook mijn laatste speler. Hij klinkt erg transparant en toch wel een paar maten boven bijvoorbeeld een Marantz cd6007.

Als dac heb ik al langer een Audio GD R7 die via een D120HE ddc is verbonden met de sotm streamer. Het fijne van deze Audio GD's is dat je ze kan updaten, dus heb je steeds de laatste versie in huis.

Ook vinyl speelt nog steeds mee. Zoals zovelen heb ik ooit alle LP's de deur uitgedaan. in 2016 besloten toch weer opnieuw te beginnen. Eerst met een Onkyo en vooral veel platenbeurzen afstruinen. Vrij snel kwam de Nottingham waarbij ik geen upgrade plannen heb. Zeker met het Zyx MC element en de Trichord phonotrap een hele fijne tafel. Ik merk wel dat ik echt "zin" moet hebben in plaatjes draaien. Het zijn zo van die avonden, lekker genieten van platen van vroeger, hier en daar een tikje en een toch wel hele fijne sound. Maar hij kan ook zo een maand stil staan.

Tot zover even mijn intro. Beter laat dan nooit en ik hoop dat we elkaar nog vaak mogen treffen.  :colgate:

Hartelijke groet,

Mark

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

frank2

Paar foto's geven het een mooi totaalplaatje.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Laan

En nog een paar:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

musfed

Mooie set, complimenten. Speakers heb ik op moeten zoeken.... Erg interessant.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Carrol

👌Frank....pffffff...dat heeft lang geduurd dat jij je melde met zo'n mooie set
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

addesmo

#5
Zyx😊

Xander32

Fraaie spulletjes en het zal vast ook heel redelijk klinken  :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kingpin

#7
Mooie setup Mark !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

vanzomereng

Fraaie set Mark  :wub:

By the way,  de zilverkleurige apparaat op je Marantz CD-speler, zo te zien een versterker...
welke functie vervult dit apparaat, naast je bestaande Benchmark versterking ?
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Laan

Dank jullie voor de reacties!

Dat zilverkleurige apparaat is een Onkyo A9010. Ik heb altijd muziek aan staan en de Onk gebruik ik samen met de Marantz NA 6006 voor internet radio.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

sschot

Mooie set en leuke intro over jou en je muziekhobby! Vooral genieten van de hobby!
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

JoWa

Bedankt voor het delen van je hele fraaie set. [emoji1360]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Laan

Een experiment voor komend weekend. De meningen over de zin of onzin zijn heel divers. Ik wil het gewoon weten.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

H&C Hifi

Quote from: Laan on May  6, 2022, 13:46:28
Een experiment voor komend weekend. De meningen over de zin of onzin zijn heel divers. Ik wil het gewoon weten.

Ben benieuwd  ;)

frank2

Quote from: Laan on May  6, 2022, 13:46:28
Een experiment voor komend weekend. De meningen over de zin of onzin zijn heel divers. Ik wil het gewoon weten.
meer rust in t geluid en meer kracht dat zal denk ik het verschil zijn
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Laan

Quote from: frank2 on May  6, 2022, 14:01:45
meer rust in t geluid en meer kracht dat zal denk ik het verschil zijn

Dat zou mooi zijn!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Volgens mij mis ik waarmee je gaat experimenteren. Maar evengoed veel plezier.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Dankjewel Hans! Mocht het geen plezier geven ga ik wat anders doen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

holco

Ben benieuwd!!

Je weet dat ze in bridge mode maar tot 6 ohm gaan?

Quote from: Laan on May  6, 2022, 13:46:28
Een experiment voor komend weekend. De meningen over de zin of onzin zijn heel divers. Ik wil het gewoon weten.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Laan

Quote from: holco on May  6, 2022, 15:45:35
Ben benieuwd!!

Je weet dat ze in bridge mode maar tot 6 ohm gaan?

Nee, wist ik niet. Nu gaan mijn speakers dat ook niet, dus moet gaan lukken  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

holco

Maar hopen dat er dan nog laag over blijft :D
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

minplus

Mooie spullen. :)
Klinkt vast goed.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

AudioEnZo

Leuke "introductie"  Mark [emoji3]

Veel spullen zijn herkenbaar en heb ik ook gehad, mooie apparatuur [emoji1305]

Laan

Quote from: holco on May  6, 2022, 15:58:52
Maar hopen dat er dan nog laag over blijft :D

Ik zou er nu al van alles over kunnen roepen, is nog wat vroeg. Edoch, aan laag geen gebrek, heel zachtjes uitgedrukt..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Richi

Quote from: Laan on May  6, 2022, 13:46:28
Een experiment voor komend weekend. De meningen over de zin of onzin zijn heel divers. Ik wil het gewoon weten.
Nou, dat heeft niet lang op zich laten wachten! En, wat zijn je eerste indrukken?

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a