Wie heeft er zijn ruimte akoestisch aangepakt + foto’s?

Started by Pathos, May 4, 2022, 07:01:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Peerless Monster

#50
Quote from: Bama on May 24, 2022, 12:43:39
Ik zal het plaatje compleet maken met de set ook op de foto.
Super simpel. De platenspeler heeft een ingebouwde phono dus is met lange xlr kabels rechtstreeks verbonden met de actieve speakers en Roon is "ingebouwd" in de speakers.
Bediening via een eenvoudige app en harder zachter doe je bv met de knoppen aan de zijkant van je telefoon.
Grote stoffen hoekbank en een hoogpolig kleed van 4m in diameter voor de set. De kamer is 10x5.25m.

Echt ook een prachtige platenkast zeg!
Ik had hem al eerder voorbij zien komen bij je, maar het valt me nu echt op.
Bevalt die Ambeo? Heb daar ook wel eens met een schuin oog naar gekeken...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

pacific

Quote from: Bama on May 24, 2022, 12:43:39
Ik zal het plaatje compleet maken met de set ook op de foto.
Super simpel. De platenspeler heeft een ingebouwde phono dus is met lange xlr kabels rechtstreeks verbonden met de actieve speakers en Roon is "ingebouwd" in de speakers.
Bediening via een eenvoudige app en harder zachter doe je bv met de knoppen aan de zijkant van je telefoon.
Grote stoffen hoekbank en een hoogpolig kleed van 4m in diameter voor de set. De kamer is 10x5.25m.
Heerlijk om te zien. Mooie set zonder teveel  de ruimte in beslag te nemen.

Sent from my Pixel 6 using Tapatalk


Bama

Quote from: Peerless Monster on May 24, 2022, 13:50:47
Echt ook een prachtige platenkast zeg!
Ik had hem al eerder voorbij zien komen bij je, maar het valt me nu echt op.
Bevalt die Ambeo? Heb daar ook wel eens met een schuin oog naar gekeken...

Ik vind het een fijn ding, hij staat echt altijd aan maar je moet geen geluid achter je verwachten of echt vergelijken met een surround set.
Een surround set incl speakers doet het natuurlijk gewoon beter, is voor mij meer voor het gemak dat ik hem gekocht heb( gehad van mijn vrouw eerlijk gezegd)

Peerless Monster

Quote from: Bama on May 24, 2022, 15:07:10
Ik vind het een fijn ding, hij staat echt altijd aan maar je moet geen geluid achter je verwachten of echt vergelijken met een surround set.
Een surround set incl speakers doet het natuurlijk gewoon beter, is voor mij meer voor het gemak dat ik hem gekocht heb( gehad van mijn vrouw eerlijk gezegd)

Geluid achter me heb ik ook al met de electrostaten.
Het is inderdaad voor de tweede living bij ons.
Nou ja ik ga er eens over nadenken. Ze zijn vrij prijzig maar volgens mij met een enorme fun factor.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pathos

Vandaag heb ik een afspraak gemaakt met een bedrijf dat akoestische metingen verricht.
Ik ben erg benieuwd wat ze voor mijn ruimte kunnen betekenen en welke esthetische oplossingen ze hebben. Over 2 weken komen ze bij me langs. 🤗
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

chansig

Kan/wil je vertellen wat dat kost als iemand langskomt incl advies ?

Maar leuke beweging, hou ons op de hoogte zou ik zeggen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jahtari

Ook benieuwd naar. Inschatting: meting 250 euro. En dan materiaal al snel richting de 3-4000 euro als het een beetje mooi moet zijn.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Pathos

De meting is bij dit bedrijf gratis en vrijblijvend. Al heb ik bij een ander bedrijf geïnformeerd en zij vroegen 350,-.

Als je goed Googled zijn er veel nette oplossingen te vinden voor een relatief redelijke prijs. Dan heb ik het vooral over wandbekleding, houten wandpanelen en (custom) wandpanelen.

Ik ben gewoon erg benieuwd hoe mijn ruimte meet en wat het advies daarin zou zijn. Ik heb daar zelf al een idee over en vindt het leuk om dit te "vergelijken". Dit bedrijf dat komt heeft al veel mooie oplossingen beschikbaar.

Richting de 3 à 4000,- zal je best halen als je (de wel erg mooie) Artnovion of Vicoustic gaat gebruiken. Vooral de diffusie panelen zijn prijzig. Dat bedrag ga ik er niet aan uitgeven. Voor mij is vooral van belang dat ik een zeer nette, meettechnisch acceptabele oplossing heb, die netjes in mijn ruimte past en aansluit op mijn interieur. Zelf dacht ik aan wandbekleding en een custom wandpaneel voor absorptie. Wellicht met een paar verplaatsbare absorber panels oid. De WAF factor is dus voor mij erg belangrijk. Al heb ik geen vrouw... :)

Ik hou jullie op de hoogte.

Quote from: chansig on May 31, 2022, 15:14:40
Kan/wil je vertellen wat dat kost als iemand langskomt incl advies ?

Maar leuke beweging, hou ons op de hoogte zou ik zeggen.

Gr. Hans

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

holco

Enkel Flamex panelen achter de speakers om de reverb time te verkorten.

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Ralf67

Zijn die Flamex panelen zo beschilderd of bedrukt leverbaar ?

holco

Voor de duidelijkheid, de onderste is het Flamex paneel in een licht grijze kleur, je hebt ze ook in het wit.

Quote from: Ralf67 on May 31, 2022, 21:43:26
Zijn die Flamex panelen zo beschilderd of bedrukt leverbaar ?
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Pathos

Vandaag een akoestische meting laten verrichten door EasyNoise Control.

Na uitvoerig mailcontact had Wesley een aantal voorbeelden en kleurstalen meegenomen waar ik in geïnteresseerd was. Samen hebben we alles nog even doorgesproken wat ik voor ogen had en waarom ik heb had ingeschakeld.

Mijn redenen:
- Een zo akoestisch optimaal mogelijke ruimte zonder teveel in te leveren op het esthetische van m'n woonkamer. Dus geen Basstraps of rare diffusors.
- Aanpakken van het laag. Voor mijn gevoel "Boemt" het soms nog eens.
- Mijn buren ontzien van het meegenieten van mijn muziek uurtjes.

Na mijn wensenlijst aangehoord te hebben, is hij begonnen met de meting. Met een alarmpistool ging hij op 4 plekken in de ruimte schieten en een speciale microfoon nam de meting op. De gegevens werden ingevoerd en werden zichtbaar op het scherm van de laptop.

De zwarte lijn is de acceptabele grens. De oranje lijn is mijn meting met een cijfer van een 7,4.
Op zich is mijn ruimte nog niet eens zo verkeerd.

De frequenties even uitgelegd. Wat blijkbaar toch anders werkt dan muziekfrequenties.
125Hz: wasmachine, industriële apparaten
250Hz: sublaag, laag
500Hz: mannenstem
1kHz: vrouwenstem
2kHz: kinderstemmen
4kHz: hoogfrequent

Afbeelding 1 (cijfer 8,0) : De groene lijn laat zien als er een akoestische oplossing in de ruimte wordt geplaatst. In mijn geval een akoestisch wandpaneel van 180x80x5cm tegen de muur achter mijn bank. Dus tegenover de speakers.
Dan zie je al meteen dat ik hiermee onder de zwarte lijn kom.

Afbeelding 2 (cijfer 8,4): Extra op maat gemaakt wit akoestisch paneel staande achter m'n speakers. Hierbij zie je als resultaat dat de 1kHz vrouwenstemmen minder galm krijgen.

Afbeelding 3 (cijfer 8,6): Mooi vilt van 12mm dik tegen de wand tegenover de luisterpositie. Dus achter m'n TV en versterker. Hierbij gaan alle frequenties nog een kleine stap verbetering opleveren.

Ik heb het oplossing 1 en 2 besteld en krijg ik over 2 weken binnen. Oplossing 3, het vilt, wacht ik nog even mee en wil eerst kijken hoe de eerste 2 oplossingen bevallen.

Al met al, heel tevreden met Easy Noise Control en de aangeboden oplossingen.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

DofN

Mooie ontwikkelingen. Hebben ze ook een SPL meting gedaan? Geen basstraps nodig?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Pathos

Nee, geen SPL meting gedaan. Met deze oplossingen ga ik het in het laag al wel merken.
Basstraps zullen heus nog wel een verbetering opleveren maar Basstraps probeerde ik juist te voorkomen. Ze passen bij mij niet in de hoeken, aangezien zo'n ding al snel 60x60cm is. Optisch in mijn ogen, ook nooit de mooiste oplossing.

Quote from: DofN on June 16, 2022, 13:06:11
Mooie ontwikkelingen. Hebben ze ook een SPL meting gedaan? Geen basstraps nodig?

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Ralf67

Dus geen meting onder de 125 hz gedaan ?

Toch wel erg beperkt en hiermee ga je de buren echt niet ontzien.

Je geeft zelf aan dat je muziek soms boemerig klinkt.

Een piek in het laag van +10 en rond de 30 tot 40 hz is zeker niet ongebruikelijk.

Een meting met een alarmpistool lijkt me wel weer gaaf.

Pathos

Ze geven aan dat de meting toch iets anders werkt dan met muziek frequenties. Als voorbeeld gaf hij aan dat bv 63Hz, in hun grafiek/praktijk in de 250Hz range zal vallen.

Het is een complete meting geweest. In de grafiek is ook te zien dat als ik de akoestische aanpassingen doe, ik ook winst zal behalen in het sublaag (groene lijn tov oranje).

Ik heb nu 2 kale kaatsende muren tegenover elkaar en ga nu dus op 1 wand een groot akoestisch Art paneel plaatsen en achter de speakers in de hoeken dezelfde soort panelen in het wit, wat ook iets van de Bass/Sub galm zal wegnemen.

Quote from: Ralf67 on June 17, 2022, 07:23:13
Dus geen meting onder de 125 hz gedaan ?

Toch wel erg beperkt en hiermee ga je de buren echt niet ontzien.

Je geeft zelf aan dat je muziek soms boemerig klinkt.

Een piek in het laag van +10 en rond de 30 tot 40 hz is zeker niet ongebruikelijk.

Een meting met een alarmpistool lijkt me wel weer gaaf.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

chansig

Piefpafpoef jij bent de boef. Leuk om te lezen.

Hoe dik zijn die panelen dan ? Want om laag aan te pakken heb je, naar ik altijd heb begrepen, zeker heel erg veel volume nodig.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pathos

Die panelen zijn 5cm dik. Hij liet me ook de opbouw ervan zien. Klopt wat je zegt, dat gaf hij ook aan als je specifiek het laag wil aanpakken. In mijn situatie is dat niet mijn voornaamste uitgangspunt geweest maar zal ik met deze panelen over het gehele spectrum winst behalen. Zo ook een beetje in de laagste tonen. Mocht het na mijn aanpassingen nog niet voldoende zijn, dan zal ik eens kijken wat er nog meer voor (mooie) oplossingen zijn.

Eerst maar eens (on)geduldig afwachten... 😅

Quote from: chansig on June 17, 2022, 11:20:10
Piefpafpoef jij bent de boef. Leuk om te lezen.

Hoe dik zijn die panelen dan ? Want om laag aan te pakken heb je, naar ik altijd heb begrepen, zeker heel erg veel volume nodig.

Gr. Hans

Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

jahtari

@Pathos, leuk on te lezen en ben benieuwd naar je luisterervaringen.

Akoestiek aanpakken was voor mij de grootste hifi upgrade ooit.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Quote from: jahtari on June 17, 2022, 13:46:19
@Pathos, leuk on te lezen en ben benieuwd naar je luisterervaringen.

Akoestiek aanpakken was voor mij de grootste hifi upgrade ooit.
Bij mij ook hoor.

Heb hier ook ooit iemand over vloer gehad die gemeten heeft met zo'n pistool, maar kwam toch zelfde uit als iemand die REW metingen gebruikte.
Begrijp je basstrap gegeven, hier krijg ik ze ook moeilijk verkocht aan de WAF, DSP inzetten op het laag kan wel zorgen dat je pieken in de SPL beter onder controle hebt.

Pathos hou ons op de hoogte van je bevindingen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Quote from: Pathos on June 17, 2022, 12:06:01
Die panelen zijn 5cm dik. Hij liet me ook de opbouw ervan zien. Klopt wat je zegt, dat gaf hij ook aan als je specifiek het laag wil aanpakken. In mijn situatie is dat niet mijn voornaamste uitgangspunt geweest maar zal ik met deze panelen over het gehele spectrum winst behalen. Zo ook een beetje in de laagste tonen. Mocht het na mijn aanpassingen nog niet voldoende zijn, dan zal ik eens kijken wat er nog meer voor (mooie) oplossingen zijn.

Eerst maar eens (on)geduldig afwachten…

Ik ben heel benieuwd hoe dit uitpakt. Omdat je niet het hele spectrum aanpakt (of neem je daarvoor een DSP?), zou het kunnen dat je laag gaat overheersen en het daardoor dof gaat klinken. Maar wie weet gaat het goed, diegene die gemeten heeft weet vast prima wat hij doet.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

erik s.

Quote from: Barry2001 on May  4, 2022, 09:26:45
Dit is in de hoeken geplaatst, om met name het laag onder controle te houden. Om dit echt goed te kunnen doen zal er nog meer dempingsmeteriaal in moeten, maar zo af en toe heeft de kamer ook nog functie als woonkamer  ;D En ik woon hier niet alleen.
Op de zijwanden (eerste reflectiepunten voorop) ook, op dezelfde manier, met Metisse erachter. Links van de kamer is volledig glas met een gordijn ervoor. Er kan door omstandigheden niks op de vloer, om reflectie boven en beneden wat te dempen heb ik Flamex op het plafond gelijmd.

De set is hoofdzakelijk in gebruik om muziek te luisteren, we kijken er ook wel wat tv en beameren er ook voor een goed film op z'n tijd. Geluid is en blijft stereo, geen meerkanaals. Tot nu toe ben ik erg tevreden over het resultaat, het scheelt werkelijk enorm. De rust in het geluidsbeeld, zeker als de muziek wat steviger wordt blijft alles mooi op zich staan. Onlangs heb ik een 2e versterker in gebruik genomen waar ik het laag apart mee aanstuur, biamping dus, dit gaf ook een verbetering in het stereo / geluidsbeeld. Is het perfect? Nee, ik hoor nog wat roommodes, en heb een DSP aangeschaft waar ik wat mee wil experimenteren. Ik kan op de luidsprekers (HumbleHomemadeHifi Calpamos)  de woofer en de compressiedriver apart aansturen en het ingebouwde filter bypassen.

Om nog even weer op de rust terug te komen, met meerdere mensen in de kamer is het een enorme vooruitgang. Ook als iemand praat is het geluidsbeeld rustig. echt ene ondergeschoven kindje vaak, bv horeca waar hier geen aandacht aan wordt gegeven en iedereen moet gaan schreeuwen om verstaanbaar te zijn, kent iedereen wel denk ik.

Lekker aan het genieten dus, met DSP in de wachtkamer om wat gaan te experimenteren.
Zie ik goed dat je luidsprekers op wielen staan? Zo ja zal dat de laagweergave geen goed doen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

H&C Hifi

Quote from: Pathos on May  4, 2022, 14:44:10
Hi DofN,

Mooie opstelling heb je! En ik ben dol op jouw 3D wand! Heel gaaf!

Momenteel ben ik me aan het oriënteren naar mooie akoestische oplossingen. Vandaar ook het starten van dit topic.

Ik heb al een aantal redelijk mooie en betaalbare panelen gezien op deze site:
https://perfectacoustic.nl/
Misschien kun je daar eens kijken voor Basstraps?

Hierbij foto's van een oude situatie. Nu staan mijn speakers verder naar voren (*edit, en nu ongeveer 3 meter uit elkaar) en in de hoeken de subwoofers. Een basstrap gaat dan helaas niet lukken. Wel kan ik op die site bassabsorbers vinden als zijnde panelen.

Ik ben van plan om links in de hoek achter de speaker zo'n bassabsorber te plaatsen en links van die speaker een absorber/diffusor. Aan de rechterkant achter de speaker ook een absorber/diffusor.

Aan de achterzijde van de bank/luisterpositie was ik van plan een groter absorber/diffusor paneel te plaatsen tegen de muur.

Onder de salontafel en het stereomeubel heb ik absorber noppenschuim geplakt.


Bekende foto's  8)

Pathos

Haha! Hi Marcel!

Ik dacht... laat ik de rest ook maar eens aanpakken 😉

Quote from: HcHifi.nl on June 17, 2022, 15:07:23

Bekende foto's  8)
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Pathos

Van de week het akoestische paneel van EasyNoise Control binnengekregen en opgehangen.

Een heel fijn systeem dat makkelijk in elkaar te zetten is. Het in mijn situatie zwarte aluminium frame van 180 x 80cm, zet je eerst in elkaar met speciale haakjes waardoor het geheel klemt en meteen haaks is. Het hele frame hou je dan op hoogte en stel je waterpas. Dan de al voorgeboorde gaatjes aftekenen en boren maar. Het grafische doek span je dan in de hoeken van het frame en dan geleidelijk toe naar het midden. Zo spant het zich strak. Erg blij met het resultaat!

Ik moet nog zo'n paneel binnenkrijgen in het wit voor achter de speakers.
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.