Apple TV 3 - update die nog en kun je daar naar airplay-en?

Started by Hannibal_, May 3, 2022, 12:53:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Hi allen,

We gebruiken thuis Apple TV's en ik wilde een wat goedkopere aanschaffen om op mijn zoontjes TV aan te sluiten.

Ik vroeg me af of de 3de generatie nog updates krijgt en of je daar naar kunt streamen via airplay?

(ik vind dat niet in de specs)

hope you can help.

Han
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HereIsTom

 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Hannibal_

Quote from: HereIsTom on May  3, 2022, 12:57:46
Hier al gekeken?

https://support.apple.com/nl-nl/HT202157

Intussen wel.
De specs ook gevonden en maakte alles duidelijk.

Eentje gekocht.
De apple TV 3 is duidelijk niet zo veelzijdig meer in termen van appjes als de 4 maar airplay werkt prima. Netflix ook nog.
Zijn voordelige airplay adaptertjes geworden  ;D

Aangesloten op het oude TV/DVD spelertje dat hij heeft en hij is nu al over the moon.
Lol...
Binnenkort ga ik nog een andere TV met ingebouwde DVD speler ophalen voor hem.
Heeft ie ook een wat groter scherm.

:)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HereIsTom

Quote from: Hannibal_ on May  5, 2022, 06:49:13
Intussen wel.
De specs ook gevonden en maakte alles duidelijk.

Eentje gekocht.
De apple TV 3 is duidelijk niet zo veelzijdig meer in termen van appjes als de 4 maar airplay werkt prima. Netflix ook nog.
Zijn voordelige airplay adaptertjes geworden  ;D

Aangesloten op het oude TV/DVD spelertje dat hij heeft en hij is nu al over the moon.
Lol...
Binnenkort ga ik nog een andere TV met ingebouwde DVD speler ophalen voor hem.
Heeft ie ook een wat groter scherm.

:)

Ok mooi, vroeger de eerste Apple TV gehad, sinds enige tijd alweer een Sony Smart TV waar alle apps op kunnen en die Airplay heeft en zelfs Chromecast.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

jantje112

Quote from: HereIsTom on May  5, 2022, 10:49:42
Ok mooi, vroeger de eerste Apple TV gehad, sinds enige tijd alweer een Sony Smart TV waar alle apps op kunnen en die Airplay heeft en zelfs Chromecast.

Mijn tv2 destijds voor het dubbele verkocht, want die waren te jailbraiken. Hier ook een 3 in gebruik, prime en Netflix werken prima en Disney plus kun je nog "casten"

Hannibal_

Quote from: HereIsTom on May  5, 2022, 10:49:42
Ok mooi, vroeger de eerste Apple TV gehad, sinds enige tijd alweer een Sony Smart TV waar alle apps op kunnen en die Airplay heeft en zelfs Chromecast.

Lol... Mijn Sony 4K TV achter (voor mijn zoontjes gamehoek ook) was DE reden om mijn eerste apple TV (4 4K) aan te schaffen.
Nauwelijks apps beschikbaar.
Nu zijn er 2 systemen bij Sony, waarschijnlijk heb jij de betere.

Intussen hebben we voor op de Samsung (die best okay smartteleviesie-en deed) dezelfde gekocht, mijn vriendin vond het zo fijn werken dat ze er daar ook een wilde.

Zelf vond ik het ook wel handig om minder afhankelijk te zijn van TV leveranciers als er weer een andere moet komen daar.
Misschien wordt het wel alleen een groot scherm (monitor achtig).

En qua bediening en gemak, tja... second to none imo.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: jantje112 on May  5, 2022, 17:54:36
Mijn tv2 destijds voor het dubbele verkocht, want die waren te jailbraiken. Hier ook een 3 in gebruik, prime en Netflix werken prima en Disney plus kun je nog "casten"

Precies.
prima airplay adapter voor dat geld (gekocht voor 20 Euro :) ).

HBO stond er ook niet op zag ik, maar kun je vast ook casten.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HereIsTom

Quote from: Hannibal_ on May  6, 2022, 07:34:33
Lol... Mijn Sony 4K TV achter (voor mijn zoontjes gamehoek ook) was DE reden om mijn eerste apple TV (4 4K) aan te schaffen.
Nauwelijks apps beschikbaar.
Nu zijn er 2 systemen bij Sony, waarschijnlijk heb jij de betere.

Intussen hebben we voor op de Samsung (die best okay smartteleviesie-en deed) dezelfde gekocht, mijn vriendin vond het zo fijn werken dat ze er daar ook een wilde.

Zelf vond ik het ook wel handig om minder afhankelijk te zijn van TV leveranciers als er weer een andere moet komen daar.
Misschien wordt het wel alleen een groot scherm (monitor achtig).

En qua bediening en gemak, tja... second to none imo.

Lol ja wij hadden hiervoor een Samsung, maar die kreeg na paar jaar al geen updates meer, dus de Apps vielen ook uit.
Het nadeel van Samsung en Apple is dat je geen vrijheid hebt met het besturingssysteem, bij de Sony werken echt alle apps er perfect op en de bediening is het makkelijk. Maar de Sony was wel uit het duurdere segment ja, maar is OLED, 4K, Dolby Vision en perfect geluid met o.a. DTS en Atmos.
Het nadeel van al dat soort techniek is dat het over 5 รก 10 jaar alweer verouderd is. Maar goed dat is ook zo met de Apple TV en elk ander kastje.
 iPad Pro 12.9 | Harmony Ultimate One | Sony 55A89 OLED Android TV | Pioneer VSX-934 |
 iPhone 8 Plus 64GB | Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W