Peerless XLS12 en Hypex

Started by Ralf67, April 30, 2022, 19:12:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

De verkoop op marktplaats ligt compleet stil, nu het zomer is.

Misschien toch maar afbouwen en als bijzettafel gaan gebruiken.

belgiansound

#76
Gewoon afwerken? Persoonlijk vind ik het zonde om een plaatversterker te kopen en dan toch een losse kist te maken. Meer kabels, kastjes, rommel... Zaag gewoon een gat in je kast, vijs die hypex plate amp vast, en vijs je woofer vast en luister eerst...duurt toch niet lang?

Op marktplaats zal het ook beter verkopen ingebouwd, winst zal je niet maken dus ik zou het snel afbouwen en er zelf van genieten...

Trabuca

Voordeel van een losse versterker is dat de subwoofer eenvoudiger overal kan staan. De beste plek kan zo maar eens uit de buurt zijn van een stopcontact en er zijn geen verlengkabels en/of lange signaalkabels nodig, enkel een stuk luidsprekerdraad dat vaak goedkoper is en eenvoudig weg te werken.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

joost

Quote from: belgiansound on July 20, 2022, 23:28:31
Gewoon afwerken? Persoonlijk vind ik het zonde om een plaatversterker te kopen en dan toch een losse kist te maken. Meer kabels, kastjes, rommel... Zaag gewoon een gat in je kast, vijs die hypex plate amp vast, en vijs je woofer vast en luister eerst...duurt toch niet lang?

Op marktplaats zal het ook beter verkopen ingebouwd, winst zal je niet maken dus ik zou het snel afbouwen en er zelf van genieten...

Een hypex is niet luchtdicht, en zal dus een eigen ruimte in de kast nodig hebben.
Er zit dus wel iets meer werk aan dan een gat zagen en er in schroeven.
HT set: JVC DLA X5500, Anthem MRX 720 / PVA 4, Klaré DIY monitor, Center en 4x rear, DIY Monolith+ HTPC, Sony UBP X800m2.

Ralf67

Precies, daarom ook in een aparte behuizing.

Anders gaat er zeker een liter of 2 tot 3 netto van de inhoud af.