Blu ray speler continu warm

Started by squeek, June 12, 2023, 13:41:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Ik heb nu een tijdje de panasonic dp-ub424 staan. En wat me van t weekend opviel is dat de rechtse zijde van de speler echt heet aanvoelt, als ie uit staat. En ik bedoel niet na een film gekeken te hebben of zo. Gewoon altijd. De rechtse zijde is ook de kant waar het snoer aangesloten zit vanachter. Ik heb vanmorgen de stekker uitgetrokken om vanavond eens te voelen maar ik veronderstel dat ue dan afgekoeld zal zijn. Mijn andere toestellen voelen gewoon koud aan. Bizar.

Nog mensen met deze speler die dit ervaren?

Grtz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

de voeding zal daar zitten als de stekker daar binnenkomt, maar wel raar dat ie zo warm blijft...

eens mailen met panasonic zelf? het is een nieuw toestel zeker?

squeek

Tis supernieuw. Het viel me toevallig op na dat ik afgelopen weekend de home cinema kompleet afgekoppeld had om de kast aan te passen en nieuwe bedrading te trekken. De speler had dan al even niet meer aan gestaan.

Fun fact : vanavond een uurtje gekeken en viel me op dat tijdens het spelen de speler koud aan voelt. Nadien warmt ie op  :notify:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje


SpeedyAndré

Misschien niet helemaal vreemd, als hij speelt zal de ventilator achterop draaien waardoor hij niet snel opwarmt.
Eenmaal uit is het wel vreemd dat de voeding blijkbaar veel verbruikt, anders wordt ie niet warm.
Ik zou eens meten wat hij verbruikt als hij 'uit' is, is dat veel dan maar de stekker los ...
Mijn Pana Ubs80 is een Uhd bd recorder die ook van satelliet kan opnemen, die gaat niet geheel uit maar dat snap ik dan nog en zonder lopende opnames haal ik de prik eraf.
Vroeger liet ik high-end apparatuur stand-by staan voor een constante temperatuur, nu niet meer.

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Richi

Quote from: squeek on June 12, 2023, 22:04:09Tis supernieuw. Het viel me toevallig op na dat ik afgelopen weekend de home cinema kompleet afgekoppeld had om de kast aan te passen en nieuwe bedrading te trekken. De speler had dan al even niet meer aan gestaan.

Fun fact : vanavond een uurtje gekeken en viel me op dat tijdens het spelen de speler koud aan voelt. Nadien warmt ie op  :notify:
Ik zou daar niet gerust op zijn. Klinkt mij in de oren als een ontwerpfout. Kan toch niet zijn dat het apparaat in standby zo warm wordt, zeker met het huidige lage standby verbruik van minder dan 0.5 watt in de meeste gevallen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

squeek

Vandaag met Panasonic Nederland gebeld. Uitleg gegeven en blijkbaar hebben ze die 'klacht' eerder gehad.

Volgens hen is er niks mee aan de hand. Dit zou geen kwaad kunnen. Zelf ben ik niet helemaal overtuigd eigenlijk.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

OPGELOST!

Gisterenavond eens door de instellingen beginnen bladeren en een functie gevonden 'snelle start'. Dit houd de blu ray speler in slaapstand als 'aan' is geselecteerd. Na 'uit' te selecteren sluit de speler volledig af en is er geen stroomverbruik. Bij de optie 'aan' is er dus wel stroomverbruik maar zijn de ventilators uitgeschakeld in het toestel. Dit verklaart dus het warm lopen als ie uit stond. Als de speler aan staat dan draaien de ventilatoren en daarom dat ie koel aan voelde.

That's all folks
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Deleted User

Dat Panasonic Nederland je dat niet verteld.....


squeek

Quote from: Jazzman on June 14, 2023, 17:41:38Dat Panasonic Nederland je dat niet verteld.....

Mja, een telewerker die zal niet alle instellingen kennen van elk toestel zeker?! Ben in ieder geval blij dat het maar dat is. Ik was al bang voor een defect toestel of zo.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Fox

Het feit dat een BD/UHD speler een fan nodig heeft zegt mij al genoeg qua ontwerp...  ;)

Quote from: SpeedyAndré on June 13, 2023, 01:00:21Misschien niet helemaal vreemd, als hij speelt zal de ventilator achterop draaien waardoor hij niet snel opwarmt.
Eenmaal uit is het wel vreemd dat de voeding blijkbaar veel verbruikt, anders wordt ie niet warm.
Ik zou eens meten wat hij verbruikt als hij 'uit' is, is dat veel dan maar de stekker los ...
Mijn Pana Ubs80 is een Uhd bd recorder die ook van satelliet kan opnemen, die gaat niet geheel uit maar dat snap ik dan nog en zonder lopende opnames haal ik de prik eraf.
Vroeger liet ik high-end apparatuur stand-by staan voor een constante temperatuur, nu niet meer.

André  8)

Mario D

Quote from: Fox on July 27, 2023, 11:05:44Het feit dat een BD/UHD speler een fan nodig heeft zegt mij al genoeg qua ontwerp...  ;)


Invloed op de weergave bedoel je dan.?

Fox

Dat kan ook, maar er zijn 2 redenen.
1. het geluid/lawaai van de fan. Oke er zijn personen die dat niet horen of erg vinden.
2. een te kleine/niet efficiënte voeding. En ja dat kan en heeft invloed op beeld en geluid.
   maar is verder ook niet zo goed voor de elektronica in het algemeen.

Zelfs voor de befaamde Oppo (maar ook voor een aantal andere merken - Geïntegreerde lineaire power module met 1.12Kg ringkerntransformator) is een betere voeding als modificatie beschikbaar.



Quote from: Mario D on July 28, 2023, 19:53:46Invloed op de weergave bedoel je dan.?