BluOS controller app

Started by Hoosje, April 29, 2022, 18:25:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hoosje

Ik weet niet of hier veel mensen werken met en dus ook ervaring hebben met de BluOS controller app?
Ik werk er sinds kort mee en ik ben verbaasd over hoe slecht de app is. Behorend bij een merk dat zich wil profileren als een van de betere producten, moet ik zeggen dat dit ABSOLUUT niet aan de app is te merken. Basic features als meerdere nummers tegelijk selecteren om ze bv in een playlist te zetten, horen niet tot de mogelijkheden. De Mac versie heeft in het menu "Edit" wel een "select all" knop, maar deze werkt niet!
Een mailtje naar de klantenservice leert dat dit nog een van de wensen voor de toekomst is  :devil:

Maar genoeg geklaagd. Een van mijn grotere irritaties is dat playlists uit de library (dus niet de BluOS playlists die bovenin de lijst verschijnen) niet te verwijderen zijn. Althans mij lukt het niet. Zelfs als ik de m3u bestanden verwijder blijven ze hardnekkig staan. En de rechtermuis knop laat je de playlist alleen als favoriet aanmerken en dus geen delete optie.
Je zou zeggen dat als je de app opnieuw de muziekbibliotheek laat indexeren hij er toch achter moet komen dat die m3u bestanden weg zijn en dus ook de playlists verwijderd. Ook nog een wens voor de toekomst, vermoed ik. Iemand een idee hoe je deze playlists verwijderd? Alvast bedankt voor het meedenken.

Nlmike

Ik erger me er ook aan. Grootste irritaties zijn de inconsequente interface knoppen. En nog het meest irritante is dat de favorites (artisrs) niet op alfabet staan! En ook niet aan te passen. Wie verzint dat dan!

Heb al geklaagd maar gewoon geen reactie.

Maar goed, de meeste streamer apps zijn ontzettend slecht. Aandacht voor de hardware en dan de app uitbesteden aan een goedkoop bedrijf.

Maar goed, het werkt tenminste...
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.

Dura

Herkenbaar ja, daar ben ik ook tegenaan gelopen, dat met die playlists.
Shuffle is ook een mooie:
Op mijn iphone: selecteer artist/genre/album en druk op Shuffle. Klaar!
Op Bluesound:
- selecteer artist/genre/album en druk op Shuffle. Druk op play.
- rommel, vergeten de automatische playlist weg te gooien, dus alles wat je de laatste tijd hebt beluisterd wordt reshuffled.
- druk op prullenbak en begin opnieuw met selecteren.
- druk weer op Shuffle. Het ding begint toch bij het eerste nummer van de selectie, daarna stopt ie meestal helemaal. Druk je weer play, dan begint ie weer bij het eerste nummer en speelt dan wel door. (Een probleem dat Sony in de jaren 80 al op had gelost in zijn tweede generatie cd spelers, True Shuffle noemden ze dat, bijna 49 jaar geleden)
- kies dan maar handmatig het volgende nummer, dat eerste nummer heb je zo langzamerhand ook wel genoeg gehoord.
- helaas begint ie met afspelen ongeveer  halverwege waar dat eerste nummer is beland, de enige manier om de nummers boven de cursor te horen is de repeat aan te zetten.

Het komt allemaal door die verdomde automatische playlist die je niet uit kan zetten. Heb ik overdag een lekkere workout gedaan met stevige rock en zit ik 's nachts een mooi etherisch stukje ambient te luisteren en de repeat staat nog aan (oa vanwege die shuffle) dan wordt je plotseling wreed wakker geschut omdat het ding gewoon weer overnieuw begint.

Het vreemde is dat ik er toch aan gewend ben geraakt en het me steeds minder stoort.


Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Deleted User

Quote from: Nlmike on May 23, 2022, 17:09:44
Maar goed, de meeste streamer apps zijn ontzettend slecht. Aandacht voor de hardware en dan de app uitbesteden aan een goedkoop bedrijf.

Ben ik even blij dat ik al jaren probleemloos met mijn Aurender speel.... Nog nooit hoeven ergeren dat iets niet werkt. OK... het kost wat.. maar daar krijg je ook heel veel voor terug en in mijn geval geen ergernis...

PatrickP

Ik vond BluOS helemaal niet zo slecht toen ik nog mijn Node 2i gebruikte. Ik speel nu met een andere streamer (Moon Neo 280D streamer/DAC) en de app daarvan is echt niet zo goed als Bluos. Gelukkig ondersteunt deze streamer tegenwoordig Tidal Connect, dus ik kan gewoon de Tidal app gebruiken. En die is prima.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediƫnten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

mijkie

Quote from: PatrickP on May 24, 2022, 18:26:47
Ik vond BluOS helemaal niet zo slecht toen ik nog mijn Node 2i gebruikte. Ik speel nu met een andere streamer (Moon Neo 280D streamer/DAC) en de app daarvan is echt niet zo goed als Bluos. Gelukkig ondersteunt deze streamer tegenwoordig Tidal Connect, dus ik kan gewoon de Tidal app gebruiken. En die is prima.

Tegen welke irritatie puntjes loop je aan Patrick?

Ik zit ook te denken om mijn C658 in te leveren voor een Moon Mind streamer met of zonder DAC
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

PatrickP

Quote from: mijkie on May 30, 2022, 18:29:08
Tegen welke irritatie puntjes loop je aan Patrick?

Ik zit ook te denken om mijn C658 in te leveren voor een Moon Mind streamer met of zonder DAC
Vooral dat je geen informatie over artiesten en zo kan opvragen. Of doorklikken naar de uitvoerende artiest als je een track speelt. Verder is het gebruik van playlists wat anders geregeld, maar dat is vooral wennen. De geluidskwaliteit is in ieder geval uitstekend!

Wat ik al zei: Tidal Connect werkt geweldig en dan is het veel minder een punt wat mij betreft.
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediƫnten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

mijkie

Dank voor je info, ik zal eerst eens ergens gaan kijken hoe de app werkt

Ooit een Moon mind streamer gehad maar, ik neem aan dat de app wel veranderd is tov een paar jaar terug
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Ik gebruik ook BluOS op de PC / Tablet en ik kom van de LMS interface.. Die had wat functies zoals random nummers afspelen uit alle afspeellijsten (Qobus, Spotify, Lokaal) die ik nu mis. De shuffle functie is ronduit slecht. Verder doet de interface veel goed. Lekker simpel. Qua geluid ben ik meer dan tevreden.

Het laden van afspeellijsten duurt wel lang, vooral als je door een lijst met een paar honderd nummers naar onderen wil scrollen. Misschien dat ik eens investeer in een duurdere interface.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

mijkie

Zo heeft elk platform wel wat goeds en slechts .......

Ook heel lang gespeeld met LMS op een touch icm iPeng, werkte prima en lekker vlot!

Dirac heb ik door wat aanpassingen in plaatsing eigenlijk niet meer echt nodig en het jeukt weer eens  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

BJF

NAD M10 V2
Elac FS247

paulkokkie

#11
We hebben het hierover toch?

Ben pas 2 weken met BluOS bezig maar dit irriteert me behoorlijk.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Benco

Quote from: DofN on May 30, 2022, 20:06:37
Ik gebruik ook BluOS op de PC / Tablet en ik kom van de LMS interface.. Die had wat functies zoals random nummers afspelen uit alle afspeellijsten (Qobus, Spotify, Lokaal) die ik nu mis. De shuffle functie is ronduit slecht. Verder doet de interface veel goed. Lekker simpel. Qua geluid ben ik meer dan tevreden.

Het laden van afspeellijsten duurt wel lang, vooral als je door een lijst met een paar honderd nummers naar onderen wil scrollen. Misschien dat ik eens investeer in een duurdere interface.

Ik heb sinds een jaar of 5  een BluOs Node2  heb een  Nas van Medion  met daarop ongeveer 60000 tracks  , de lijsten '70s en 80's  zijn veruit de grootste met een paar duizend tracks per lijst ,  die lijste zijn gemaakt van mijn eigen CD's die ik in Flac heb omgezet en de tags  aangepast zodat ze de correcte jaartallen  e.d. hebben ... verder ook vele full albuns en nog ee hoop lijsten gemaakt , 50's , 60's , 90's , 00's ...  dat allemaal op de Nas zelf ... op de BluOs heb ik ook een aantal lijsten gemaakt  , gemengde playlists , maar ook op genre  , moods e.d.
Het laden van en playlist van honderden nummers  of zelfs de hele 70's lijst van de Nas duurt in t slechtste geval niet langer dan 2 seconden , meestal binne de sconde staat die er en speelt hij , het door mekaar gooien van de lijst  is ook zeer snel .. Ik heb er iig geen enkel probleem mee   ... een systeemupdate kan soms wel eventjes dueren ..
Nu heb ik wel een ander probleem , eentje met de Nas ... sinds kort  is Flashplayer ermee gestopt , en windows weet dat en heeft met de nieuwste update op mijn pc , ook maar eventjes flashplayer verwijderd waardoor ik  nog wel steeds  alle muziek van de Nas kan spelen , maar er bijvoorbeeld niet meer kan op inloggen om er een nieuwe cd aan toe te voegen ...
Alles opgezocht en de Medion Nas die inmiddels een jaar of 7 oud is  heeft Flashplayer 10 of hoger nodig zegt hij ...
Er bestaat helaas nergens nog een betrouwbare download voor dat programma ...
Ik heb ook al naar Medion gemaild om te vragen welk alternatief er is voor Flashplayer om het toestel nog volledig te kunnen gebruiken  , maar daar krijg ik simpelweg het antwoord  : Het toestel valt niet meer onder garantie  !
M.a.w.  fuck you met je ouwe rommel , koop wat nieuws !
Zo lang ik er mijn bestanden nog van kan spelen ... zal ik het zo gebruiken.
't Is voor mij nu ook crisis.

DofN

Van flashplayer weet ik niets, maar dan zal het lang laden van de lijsten aan mijn hardware liggen. Goed om te weten.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Christof_G

Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424