Meet and Greet regio limburg

Started by Sisirider68, January 29, 2023, 12:29:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sisirider68

Hallo mijn naam is Marcel en ik ben al geruime tijd bekend met de wereld van thuisbioscopen. Ben ooit begonnen in mijn ouderlijk huis op de slaapkamer met een Sony Av receivertje en zelf gemaakte luidsprekers die vooral groot moesten zijn. Inmiddels heb ik het geluk dat ik in mijn garage een dedicated ruimte mocht realiseren. Dat is inmiddels al meer dan 10 jaar geleden en door de tijd heen is er natuurlijk het een en ander geupgrade. Toch blijft bij deze hobby altijd de honger om te verbeteren bestaan (daarvoor is het een hobby)! Aangezien het steeds lastiger wordt, door gemis van events, om ideeën op te doen en mis ik een referentie van beeld en geluid hoe het ook kan klinken/uitzien. Dan kun je natuurlijk wel een afspraak maken bij een dealer/servicepunt om bepaalde apparatuur te bekijken/beluisteren echter geeft dit altijd een gevoel van je moet dan ook iets aanschaffen terwijl je eerst zaken wil afwegen.
Mijn huidige opstelling bestaat uit volgende componenten:
Beeld: jvc NP5 die projecteerd op een 16:9 244x137 scherm van elite screen
Media: zidoo uhd3000, Nvidia shield, Panasonic ub824
Geluid: Marantz cinema 40 met een buizen eindtrap voor fronts en inmiddels 3 * 2 Kanaals klasse d eindtrappen van xtz voor de surround en achterspeakers en center. De 4 Atmos worden aangestuurd door de Marantz.
Subs: 2 x monoprice 12 en 2 x teufel sub (overblijfsel oude surround set)
Luidsprekers: daar ik naast film ook geniet van muziek heb ik voor de fronts Sonus Faber Electa amator, voor surround wall's van sf en oranje audio inceilings voor Atmos.
Muziek luister ik via een smsl dp5 rechtstreeks via de buizenversterker.
Het zou leuk zijn als er mensen zijn die het de moeite waard vinden om eens af te spreken en te kunnen ervaren of (zal zeker) en waar er verbeterpunten liggen.

ravage

Ziet er netjes uit hoor, waar in de regio limburg woon je?
Denon 7200, , SYNN AMP, Pio KRP600M, Sony HW55 Beamer, Humax ird5000<br Speakers: Fronts, Isophon Vertigo / Center:TMA / Rear speakers:  tma

Sisirider68

Ik woon in de zuidelijke regio, in Brunssum 🎬!