Sony VPL XW-5000 en XW-7000

Started by J.A.F._Doorhof, April 26, 2022, 16:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Overigens lees ik nu voor het eerst dat het vochtigheids gerelateerd is en dat het om de polarizers gaat.
Ik dacht altijd dat het licht en temperatuurs gerelateerd was en dat het de panelen betrof.

Om panelen te gaan vervangen dat is super kostbaar maar polarizers , iedere zonnebril van een tientje heeft ze. Wat is het probleem om die zo te ontwerpen dat je ze na een paar jaar kunt vervangen.
Of wat is de moeilijkheid voor Sony om die polarizers goed te ontwerpen en waarom lukt dit JVC wel?

Veel vragen en weinig antwoorden van Sony, dat stoort me nog het meeste.

reza

Er schijnt ook iets met de Zeis lenzen te zijn...
Maar daar kan je op AVS ook over terug lezen in het topic over panelen/polarizers Sony.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies


pameijer

#178
De review van de Sony VPL-XW5000ES van Lars Mette van Hollywoodzuhause staat nu ook op Youtube:

https://www.youtube.com/v/e7i2nTS6khk
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Kerre

Quote from: pameijer on August  7, 2022, 10:39:05
De review van de Sony VPL-XW5000ES van Lars Mette van Hollywoodzuhause staat nu ook op Youtube:

https://www.youtube.com/v/e7i2nTS6khk

Volgens mij hebben wij deels dezelfde mensen die we op YouTube volgen.  ^^ :tounge:
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

home@the movies

 yep  ;)

Harry HT

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

reza

Jammer van de panelen anders had ik zeker voor de Sony gekozen. JVC is gewoon TE duur, Sony zet een mooi ding op de markt, zeker voor het geld.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Waarom jammer van de panelen ?
Ik draai al jaren met Sony en JVC en nooit problemen gehad met de moderne series.

Misschien even stoppen met conclusies te trekken op units die nog niet eens een paar dagen op de markt staan.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Even los van alle discussies omtrendt de panelen vind ik dat Sony de markt redelijk op zijn kop zet in deze prijsklasse met 4k en een laser als lichtbron , alleen het gemis van een gemotoriseerde lens en daaraan gekoppelde lensmemory vind ik echt een gemis voor de mensen met een 235/1 scherm.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Quote from: reza on August 13, 2022, 11:11:36
Jammer van de panelen anders had ik zeker voor de Sony gekozen. JVC is gewoon TE duur, Sony zet een mooi ding op de markt, zeker voor het geld.

Maar je heb toch een top projector? Jou NX5 zal echt niet zo heel veel verwijderd zitten van de nieuwe NP5/Sony 5000 denk ik. Zeker niet als je ze niet naast elkaar ziet...
Persoonlijk zou ik eerder lekker je machine houden en investeren in bv een Stewart scherm en een Envy zodat je ook je streams en schijven kan kijken via MadVR ipv alleen downloads als je een MadVR htpc neemt.
Dat zou ik eerder doen als ik jou was... gewoon af en toe een nieuwe lamp erin en genieten van al dat moois.
Projector is al top.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2022, 12:07:26
Waarom jammer van de panelen ?
Ik draai al jaren met Sony en JVC en nooit problemen gehad met de moderne series.

Misschien even stoppen met conclusies te trekken op units die nog niet eens een paar dagen op de markt staan.

Serieus Frank? Je zal toch eens het AVS moeten gaan lezen..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

Quote from: buckler on August 13, 2022, 12:26:26
Maar je heb toch een top projector? Jou NX5 zal echt niet zo heel veel verwijderd zitten van de nieuwe NP5/Sony 5000 denk ik. Zeker niet als je ze niet naast elkaar ziet...
Persoonlijk zou ik eerder lekker je machine houden en investeren in bv een Stewart scherm en een Envy zodat je ook je streams en schijven kan kijken via MadVR ipv alleen downloads als je een MadVR htpc neemt.
Dat zou ik eerder doen als ik jou was... gewoon af en toe een nieuwe lamp erin en genieten van al dat moois.
Projector is al top.

Ik ben ook zeer tevreden! Maar soms 'kriebelt" het wel eens zoals je zelf ook wel weet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

@reza
Ik lees, maar zie ook tientallen en door de jaren heen honderden units.

Ik ken de problemen van bijna allemaal wel
Maar wat ik niet meer en niet tegenkom kan ik toch moeilijk een merk op veroordelen.

Dit zijn volledig nieuwe panelen en een totaal andere lichtbron
Dus voor we van te voren een projector die net een paar dagen bij klanten usaan nu al te veroordelen.

Sorry ik vind dat echt niet kunnen
Zijn er problemen zal ik de eerste zijn die dat meld maar dan moet ik ze wel zelf constateren.

Daarnaast loopt ELK paneel terug
Ik heb nu al een paar keer gevraagd om een lijst met Epson, JVC en Sony naast elkaar.

Alleen dan kun je een merk veroordelen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Frank bewaar je de calibratierapporten van eerdere calibraties en vergelijk je deze met de nieuwe?
Anders valt het lastig te constateren inderdaad.

J.A.F._Doorhof

#190
We bewaren alle calibratie rapporten
En zoals gezegd hw55 hebben we echt issues mee gehad
Maar ik ga geen sheets aanmaken met CMS, gamma, contrast, ansi,. lichtoutput, uniformiteit etc.
Heb je enig idee hoeveel werk dat is ;)
Helemaal omdat je nooit weet wat er in de toekomst misschien fout kan gaan.

Daarna heb ik persoonlijk geen issues met Sony gehad op contrast verlies. Zoals gezegd wel met een laser die zelfs na 2x omruilen nog onacceptabel was (maar binnen de marge van sony. Is nooit moeilijk over gedaan trouwens werd elke keer omgeruild zonder al te veel problemen)

Na de 55 heb ik een korte tijd bijgehouden en daarna is het gewoon bij mijn checklist gekomen. Net als ik bij Epson tijden lang extra attent was op paneel uniformiteit

Zoals al eerder gezegd ik ontken 0.0
Ik heb het zelfs doorgespeeld aan Sony en dat ligt nu in Japan en komt een verklaring over.

Maar zoals gezegd ... Wat ik niet ervaar bij mezelf en onze klanten ..
Ook met de wetenschap dat elk paneel terug loopt na 2000-3000 uur (mensen denken vaak alleen aan de lamp maar dat is niet waar).

Kijk een enkeling kan voorkomen. Heb een keer een Epson hier gehad die na 2000 uur gewoon donker grijs was net als de hw55 dat valt echt direct op en is niet goed en word ook direct omgeruild.

Maar je weet ook best dat er zal voorbeelden zijn van meettechnische afwijkingen die niemand zal zien. Ik kan niet inschatten waar dit onder valt zonder een lijst te zien met waardes van alle 3 de grote merken. Daarnaast hoef ik geen verantwoording af te leggen hè ;) ik riep niet dat het fout zit.

Waar ik moeite mee heb is dat in de nieuws aankondigingen al vermeld word dat het rot panelen zijn terwijl dit een volledig nieuw ontworpen machine met panelen en lichtbron is...

Wacht dan op zn minst even af of er iets gebeurt.
En kom dan niet met "het komt pas over 3000 uur" want daar hebben we niets aan.

Het is nu net alsof elke Sony bij de aankondiging al de grond in moet worden getrapt. En het zal niet zo bedoeld zijn maar ik hoor wel via klanten die al besteld hebben twijfel. Dit kan toch niet jongens .....

Die units zijn gewoon gloednieuw
Ik heb zelf ook een 790 hangen met 1500 uur en die presteert nog perfect.
Met prime support heb je een lange garantie dus ik zou niet nu al paniek gaan zaaien zonder enig bewijs.

That's all.
Zoals gezegd ik heb het doorgespeeld wacht even de reactie van Sony af.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

En aangezien deze discussie nu al 3x is gevoerd, wat mij betreft BASTA!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

williams

Het wordt inderdaad een herhaling van zetten ondertussen ,misschien een idee om hier een apart topic voor te openen .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

Helemaal mee eens.
Gewoon even afwachten wat Sony zegt

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theshadow

Ik was verrast om te lezen dat de nieuwe Sony laser beamers niet een glazen lens hebben. Ik ben in de veronderstelling dat alle "high end" beamers glazen lenzen hebben. Klopt dit?

De reden waarom ik dit vraag is: kunstof/polymeren lijken doffer te worden (vergelen als het ware) als deze langdurig blootgesteld worden aan (uv) licht.

home@the movies

Quote from: theshadow on August 13, 2022, 20:39:14
Ik was verrast om te lezen dat de nieuwe Sony laser beamers niet een glazen lens hebben. Ik ben in de veronderstelling dat alle "high end" beamers glazen lenzen hebben. Klopt dit?

De reden waarom ik dit vraag is: kunstof/polymeren lijken doffer te worden (vergelen als het ware) als deze langdurig blootgesteld worden aan (uv) licht.

En glazen lens van slechte kwaliteit kan veel minder goede prestaties leveren dan een kunststof lens van heel goede kwaliteit. Het is dus niet zo dat dit per definitie slechter zou zijn, alles is afhankelijk van de kwaliteit van beide producten.

J.A.F._Doorhof

Correct
Glas is allang niet meer het enige materiaal voor zeer goede lenzen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theshadow

#197
Puur uit nieuwsgierigheid: welke beamers van de wat oudere generatie hebben een niet glazen lens? Uiteraard snap ik dat een slecht uitgevoerde glazen lens niet mee kan met een goede niet glazen lens. Mijn "zorg" zit vooral in de duurzaamheid - het doffer worden van transparant kunststof over de tijd heen.


Harry HT

Quote from: J.A.F._Doorhof on August 13, 2022, 17:11:52
Helemaal mee eens.
Gewoon even afwachten wat Sony zegt
Hi,

Ben benieuwd of Sony zelf nog wel vertrouwen heeft en zichzelf wil bewijzen.
Een ruimere of uitbreidbare garantieperiode is minimaal wat ze kunnen doen, tegen de wereldwijde onrust.

Gegroet,

Harry


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

J.A.F._Doorhof

#199
Wat een stemmingmakerij
Wereldwijde onrust ....

Kom op jongens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"