Sony VPL XW-5000 en XW-7000

Started by J.A.F._Doorhof, April 26, 2022, 16:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Christoffeldg

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  2, 2022, 22:04:38
Dit zijn natuurlijk voornamelijk home cinema projectoren.

Hoeveel mensen gebruiken dat ?
Ik denk toch redelijk wat mensen. Mezelf inclusief. Ik vind het best jammer want Sony heeft altijd qua tech beter gescoord als JVC (Reality creation is echt fantastisch).
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

J.A.F._Doorhof

Voor VVR is niet perse 2.1 nodig zoals je weet.
Daarnaast speelt dit voornamelijk voor gamers. En bij veel consoles heb je wederom geen 2.1 nodig :)

Maar zoals gezegd dit zijn natuurlijk home cinema projectoren. Ben je zo serieus met games bezig zul je ook extreem lage lag rijden willen

Het is mooi als het erop zit maar of veel mensen het missen ?
Ik zie liever een betere kwaliteit bij films. Wat ik 99% met de unit doe :)

Maar voor ieder is dat anders natuurlijk.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Christoffeldg

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  2, 2022, 23:01:08
Voor VVR is niet perse 2.1 nodig zoals je weet.
Daarnaast speelt dit voornamelijk voor gamers. En bij veel consoles heb je wederom geen 2.1 nodig :)

Maar zoals gezegd dit zijn natuurlijk home cinema projectoren. Ben je zo serieus met games bezig zul je ook extreem lage lag rijden willen

Het is mooi als het erop zit maar of veel mensen het missen ?
Ik zie liever een betere kwaliteit bij films. Wat ik 99% met de unit doe :)

Maar voor ieder is dat anders natuurlijk.

High end materiaal is heel vaak georienteerd naar gamers, omdat die ook de grootste groep early adopters zijn, altijd op zoek naar de laatste snufjes. Dus ook de grootste groeimarkt voor projectoren (Eerst in de VS voor het komt overgewaaid).

Ik weet niet goed waar die obsessie vandaan komt dat latency zo belangrijk zou zijn voor gamers? Xbox en PS5 hebben van nature al +100ms latency (Cloud gaming heeft soms zelfs minder last van latency). En als je echt die 10ms latency wil dan ben je een competitieve gamer die op een desktop PC een TN of VA monitor gebruikt.

Nee, de meeste games draaien net als films rond immersie. Waar een hoge framerate + veel detail belangrijk word. Dat detail is voor gamers nog veel belangrijker als voor cinema liefhebbers. En met dat detail zit het met de Sony ook veel beter als met de JVC, door het gebruik van RC.

Maar dan de bal loslaten op gebied van 8k en/of 120hz? Dat is echt een misser. 8k kan ik nog begrijpen, aangezien er dan nieuwe panelen nodig zijn. Maar 120hz is echt wel jammer.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

J.A.F._Doorhof

Ik neem aan dat ze er onderzoek naar hebben gedaan en aangezien ze de ps5 ook maken zullen ze er een reden voor hebben.

Of misschien met een hardware update ... Geen idee
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hans v O

Ter vervanging van mijn JVC DLA-HD750 zou ik graag een VPL-XW6000 aanschaffen waarvan ik zou verwachten dat die in Europa rond de €10k zou kosten, precies mijn budget. Ik lees hier nu dat deze niet naar Europa komt. Wat ontzettend jammer is want de XW5000 heeft een manuele lens wat voor mij echt een dealbreaker is en de XW7000 is meteen 50% over budget. Gemiste kans voor Sony, mijn HD750 zal nog langer dienst moeten blijven doen wat geen straf is want ik ben er eigenlijk nog hartstikke tevreden over.
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650

scoc

Quote from: Hans v O on June  9, 2022, 12:37:11
Ter vervanging van mijn JVC DLA-HD750 zou ik graag een VPL-XW6000 aanschaffen waarvan ik zou verwachten dat die in Europa rond de €10k zou kosten, precies mijn budget. Ik lees hier nu dat deze niet naar Europa komt. Wat ontzettend jammer is want de XW5000 heeft een manuele lens wat voor mij echt een dealbreaker is en de XW7000 is meteen 50% over budget. Gemiste kans voor Sony, mijn HD750 zal nog langer dienst moeten blijven doen wat geen straf is want ik ben er eigenlijk nog hartstikke tevreden over.

Dit is een Sony thread maar kijk dan gewoon naar de JVC NZ7.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

J.A.F._Doorhof

Als je ons even mailt weet ik zeker dat we een leuke aanbieding kunnen doen die binnen je budget gaat passen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  9, 2022, 13:38:52
Als je ons even mailt weet ik zeker dat we een leuke aanbieding kunnen doen die binnen je budget gaat passen.
Voor een XW-6000 ? Knap!

J.A.F._Doorhof

#158
Wie zegt dat model ?
Die is er namelijk niet in Nederland :D

Maar wie weet kunnen we wel een super leuke prijs maken voor een 7000 of een JVC
De 7000 is namelijk hier een STUK goedkoper dan in het buitenland, dus voor 10K komen we HEEL ver.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  9, 2022, 14:32:03
Wie zegt dat model ?
Die is er namelijk niet in Nederland :D

Maar wie weet kunnen we wel een super leuke prijs maken voor een 7000 of een JVC
De 7000 is namelijk hier een STUK goedkoper dan in het buitenland, dus voor 10K komen we HEEL ver.

Dus hier zeg je nu op een heel subtiele manier dat jij 33% korting geeft?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

#160
Ik zeg dat we een passende offerte kunnen maken
Verder leg je me nu woorden in de mond die ik niet gezegd heb.

We proberen altijd een nette prijs te maken voor een klant.
En er is altijd wel een middle road te vinden of andere oplossingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

Akkoord en duidelijk, ik dacht dat andere dealers dit niet zo leuk hadden gevonden als ze dit zouden lezen maar nu je het zo uitleg snap ik het wel.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

Ik denk dat sowieso niemand zich kan veroorloven zoveel korting te geven.
Was het maar zo een feest. Op dit moment moet je blij zijn als je hem krijgt dus stunten heeft weinig zin.

We maken gewoon een mooie prijs met een gratis hoofdtelefoon.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

net bericht gekregen dat onze eerste units onderweg zijn, hopelijk begin volgende week bij ons :pompom:

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Om 7h00 deze morgen uit mijn bed gebeld door de transporteur, en ja hoor hij had een Sony 5000 mee voor ons  :pompom:

Ik verwacht wel één en ander van dit toestel, JVC heeft jammer genoeg hier een gigantisch gat in de markt laten liggen en op een presenteerblaadje aan Sony geschonken.
Ook al blijft de HDR verwerking en de algemene prestaties van de JVC toestellen op een ongekend niveau, een native laser projector voor met Sony prestaties voor 6000 Euro is een game changer in deze markt.
Het feit dat het met manuele functies is maakt voor heel erg veel mensen geen bal uit, de minder goede tone mapping features blijven een hekel punt, daar moet je denk ik voor jezelf beslissen of het het dubbel waard is om naar een NZ7 over te gaan.
Hopelijk voel ik mij dit weekend wat beter (nu hoestend en proestend in mijn zetel) en kan ik hem al een eerste keer aan de tand voelen.

Harry HT

Goedemiddag,

Wanneer kunnen we jullie eerste ervaringen verwachten? [emoji3]

Gegroet,

Harry HT


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

home@the movies

Quote from: Harry HT on July  3, 2022, 13:40:34
Goedemiddag,

Wanneer kunnen we jullie eerste ervaringen verwachten? [emoji3]

Gegroet,

Harry HT


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Heb de hele week met een longontsteking in mijn bed/zetel gelegen, zal dus voor één van ce komende dagen zijn.

Harry HT

Beterschap Werner ! Doe rustig aan !

Gegroet,

Harry HT

Verstuurd vanaf mijn J9110 met Tapatalk

De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

modde239

Quote from: home@the movies on July  3, 2022, 17:09:46
Heb de hele week met een longontsteking in mijn bed/zetel gelegen, zal dus voor één van ce komende dagen zijn.

Beterschap Werner.

Thamaesta

#170
Ben je al beter? :pompom: :coffee:

Hier een mooie vergelijking
https://www.youtube.com/watch?v=QgdBEFJ8C-g
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Kjelt

#171
Ekki van cine4home heeft een tear down gedaan.
Hij ziet geen echte verandering/verbetering aan de polarizer en vreest daarom dat het degradatievfenomeen nog niet verholpen is. Hij gaat het in de gaten houden (regelmatig meten).
Ook is het optische pad niet gescheiden van de ongefilterde luchtstroom wat stof issues kan veroorzaken.

Sony claimed daarentegen een verbetering te hebben doorgevoerd om het degradatie issue (verlies van contrast over tijd) te verbeteren. Alleen zegt Sony nu wel in hun handleiding dat je de unit droog moet bewaren en regelmatig gebruiken. Wat "regelmatig" is, wordt niet verteld en ook niet wat de grenzen van de relatieve luchtvochtigheid zouden zijn. Oftewel zo vaag dat mensen zich ongerust maken over de afschrijving.

Ik ben een Sony projector fan vanwege de processing en was zeer enthousiast over deze nieuwe generatie maar dit vind ik niet kunnen.
Tijd voor Sony om echt duidelijkheid te verschaffen of de garantie uit te breiden naar 5 jaar zonder verdere kosten.

http://cine4home.de/sony-vpl-xw5000-im-teardown/

riwi

Zou het kunnen dat jij eigenlijk nooit panel degradatie hebt ervaren met jouw Sony projectoren omdat je zo'n lucht conditioneer apparaat hebt in het HT ?

papaleo

#173
Het zou toch van de gekke zijn dat ze met hun nieuw uitgekomen modellen nog steeds achter de feiten blijven aanlopen en dat ze de panel-degradatie cq 'drift' nog steeds niet onder de duim hebben weten te krijgen...en met 'de slag om de arm' het wel maar eigenlijk ook niet toegeven.
Niet dat ik stel op sprong van projector wilde veranderen maar ik was wellicht/evt wel 'n keer in de race gekomen voor een 7000 zeker na dat ik de positieve review van Frank had gelezen.

Een gewaarschuwd mens telt voor twee... Bedankt voor het voor melden aan mij Reza :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: riwi on July 27, 2022, 18:41:10
Zou het kunnen dat jij eigenlijk nooit panel degradatie hebt ervaren met jouw Sony projectoren omdat je zo'n lucht conditioneer apparaat hebt in het HT ?
Tja meten is weten maar waar het mij om gaat is of het echt opvalt en storend is.
Zwart dat grijs wordt lijkt mij eerder opvallen dan contrast achteruitgang.
Dus misschien dat ik er ook last van heb maar ik moet zeggen dat ik de calibratie rapporten nooit goed heb bijgehouden.