Sony VPL XW-5000 en XW-7000

Started by J.A.F._Doorhof, April 26, 2022, 16:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vandaag mogen we officieel de nieuwe Sony projectoren aankondigen.
Tevens hebben we voor de release een paar weken geleden de foto's gemaakt.
Je kan die video (en de resultaten) hier zien : https://youtu.be/v3VfPtoRkvo

En dan de specs :
Introductie Sony native 4K laser projectoren
Dit jaar is Sony al 50 jaar bezig met home cinema projectoren en lanceert vandaag 2 nieuwe top projectoren.

VPL-XW5000 zwart of wit met een adviesprijs van €5999 en 2000lmn met een gewicht van 13 kg
VPL-VW7000 zwart of wit met een advies prijs van €14999 en 3200lumen met een gewicht van 14 kg

Mail ons op verkoop@hometheater.nl voor een scherpte offerte, tevens krijg je (alleen via ons) bij de 7000 gratis de noise cancelling Sony  headphones WH-1000XM4
Of gratis de Sony oortjes WF-1000XM5 bij de 5000.

Deze serie gebruikt de nieuwe SXRD 0,61"  dit het kleinste native 4K paneel ter wereld en de kleinste native 4K laser projector ter wereld, dit zal voor vele van jullie als een verademing komen, eindelijk een projector die kleiner word ipv groter, zonder een concessie te doen in kwaliteit (in tegen deel)

We hebben een nieuw uiterlijk
Wide dynamic range optics, de lens heeft 2x de resolutie van de vorige generatie waardoor ondertitels veel minder last hebben van het "vage blooming" effect, maar ook in de rest van het beeld zie je deze scherpte natuurlijk terug.

Daarnaast gebruikt de nieuwe serie de indrukwekkende X1 ultimate chip, welke je normaal in Sony's vlaggenschip televisies ziet en garant staat voor een enorme boost in performance voor zowel HDR als motion flow.

Daarnaast heeft deze serie de Triluminous pro = True-to-life kleuren engine
ACF lens (XW7000)
IMAX enhanced picture mode

De projectoren zijn nog helderder, dus ook uitermate geschikt voor de woonkamer met iets omgevingslicht, en door het betere blacklevel ook in de "batcave" een adembenemende kijk ervaring.

Live Color Enhancer voor nog levendiger kleuren (XW7000)
Daarnaast is de XW-5000 33 % helderder dan de VW290, een flinke stap voorwaarts.

Beide units gebruiken natuurlijk de Laser techniek waarmee je tot wel 20.000 uur onbezorgd kan genieten.
Geen (mercury) lamp of filter vervangen
Amper verloop in kleuren door het verouderen van de lamp
Gaat zeer snel aan en uit

Maar ook aan andere dingen is gedacht
XW500 is veel zuiniger in gebruik dan de vorige generatie, een stuk kleiner, minder gewicht en gebruikt minder verpakking, daarnaast heeft de XW7000 picture position memories en meer lens shift dan de VW5000 waardoor hij vooral in moeilijkere situaties erg goed te plaatsen is.
Ook is de lens van de XW7000 een stap beter dan van de XW5000.

Beide units zetten een adembenemend beeld neer met de XW7000 als absolute topper.
We gaan beide units natuurlijk volledig ISF gekalibreerd afleveren zoals jullie van ons gewend zijn.

Mail naar verkoop@hometheater.nl voor de aanbieding en de gratis hoofdtelefoon.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Slider of dynamische tonemapping?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Een paar van de foto's
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

We komen op alle vragen in de review terug zodra we retail versies hebben. Wat we hier hadden was een pre sample. Maar .... Je kan ze zonder zien bestellen kan ik je zeggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HarrieA

#4
Leuk filmpje. Maar uhhhhhh..... review [emoji1][emoji1]
(Frank had al geantwoord zie ik nu)

Bijvoorbeeld, hoe is de 5000 in vergelijk met de N5.

J.A.F._Doorhof

#5
We kunnen nu alleen nog pre orders aan nemen
Wat ik je wel kan zeggen dat dit in mijn optiek de nieuwe standaard word voor home theater. Maar dat is gebaseerd op wat ik nu weet.
We hebben de proto types hier gehad. Maar slechter word het nooit bij de productie machines ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

#6
Cool, en de XW-6000 dan?
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maximus79

#8
Quote from: J.A.F._Doorhof on April 26, 2022, 16:51:43
In Europa hebben we de 5/7000
Dat is ook jammer, dus wij hebben instap of top model......instap is een no-go omdat deze geen gemotoriseerde lens heeft en top model is te duur. Raar dat Europa ook niet alle 3 de modellen heeft.....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

#9
Quote from: reza on April 26, 2022, 16:18:08
Slider of dynamische tonemapping?

Antwoord net gehad van Grobi. Gewoon weer een slider oplossing, geen DTM zoals de concurrentie.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: maximus79 on April 26, 2022, 17:38:50
Dat is ook jammer, dus wij hebben instap of top model......instap is een no-go omdat deze geen gemotoriseerde lens heeft en top model is te duur. Raar dat Europa ook niet alle 3 de modellen heeft.....

Hangt ook van de prijs af. Bij de vorige modellen mochten ze in de US dik 30% meer betalen.  :D


maximus79

Quote from: Kjelt on April 26, 2022, 17:51:40
Hangt ook van de prijs af. Bij de vorige modellen mochten ze in de US dik 30% meer betalen.  :D
Ja maar niets te maken met het missen van deze optie.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

skyfox

Wellicht dat een/het tussenmodel later alsnog komt?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Op avs klagen ze al dat er geen hdmi2.1 op zit.
Zo is er altijd wat te mekkeren.
Als deze projector met 3200Lm!! dezelfde processor als zijn 80k€ broer, bijna hetzelfde blacklevel heeft als de JVC en scherper is dan denk ik dat het goed zal verkopen.
Eerst de reviews en vergelijkingen afwachten maar het klinkt goed.

denoontje

Quote from: reza on April 26, 2022, 17:49:35
Antwoord net gehad van Grobi. Gewoon weer een slider oplossing, geen DTM zoals de concurrentie.

lijkt mij gemiste kans

papaleo

#15
Quote from: denoontje on April 26, 2022, 18:36:00
lijkt mij gemiste kans
Mits je een externe VP hebt natuurlijk,...en de rest doet die beter dan de huidige laser toestellen van JVC dan is DTM minder belangrijk  ;) maar goed eerst zien dan pas geloven  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on April 26, 2022, 18:52:02
Mits je een externe VP hebt natuurlijk,...en de rest doet die beter dan de huidige laser toestellen van JVC dan is DTM minder belangrijk  ;) maar goed eerst zien dan pas geloven  :D
IDD!

PascalP

Zie net dat de prijs van de 7000 $28K is in de VS... dan hebben wij in Europa eens een keer geluk met de prijzen :P
Al was de 790 in de VS ook absurd veel duurder dan in Europa, maar waarom?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo


Kjelt

Ja begrijp ik ook niet en als ik snel zie dan is het enigste verschil tussen de 6000 en de 7000 het aantal lumens van 2500 vs 3200.
Dat zou dan $16000 meer moeten kosten? Ergens klopt er iets niet  :tounge2:

Quote
So, the three new projectors are
5000ES - $6,000
6000ES - $12,000
7000ES - $28,000

J.A.F._Doorhof

Die prijzen kloppen sowieso niet voor de 7000
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

En lees ik dat nou goed... geen iris? Geen DTM maar een soort van hdr principe? Geen full glass lens? En ineens weer een hele kleine diameter lens?
Nou ik weet het niet maar moet het allemaal nog zien...
En dan 28.000 in de US is al helemaal niet bevoordelijk voor grote aantallen verkoop lijk mij.
De 6000 komt trouwens ook niet naar de Europese markt lees ik.

Ik word er tot nu toe niet echt warm van maar goed specs etc etc zeggen vaak niet alles natuurlijk.
Zou mooi voor de concurrentie strijd zijn als sony toch verrast met de performance van deze nieuwe units. 
We gaan het zien


Prijzen hier zijn toch €5999 voor de 5000 en €15999 voor de 7000?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Quote from: buckler on April 26, 2022, 19:36:38
Geen full glass lens? En ineens weer een hele kleine diameter lens?

Ekki vond de scherpte van de XW5000 beter dan welke Sony projector dan ook die hij gezien had.
De 7000 heeft nog een betere lens dus dat beloofd wat.

J.A.F._Doorhof

Geloof me.....
Dit zijn waanzinnige projectoren en zullen je van je stoel laten vallen qua scherpte en dynamiek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt