Sony VPL XW-5000 en XW-7000

Started by J.A.F._Doorhof, April 26, 2022, 16:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CineSmurf

Ja, het is niet best met die Sony's. Het meest logisch lijkt me de reeds geproduceerde units met flinke korting te verkopeen. Ik heb wel interesse.  ;D
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

theshadow

Mijn vraag is een serieuze vraag en heeft niets te maken met stemmingmakerij. Ik kan overigens wel begrijpen waarom "je in de verdediging springt" gezien eerdere berichten. Als Sony eigenaar vind ik de verwijtende berichten ook bijzonder en voorbarig - om een voorbeeld te nemen lees ik weer van de JVC problemen met bright corners en afwijkende ansi contrasten.



Quote from: J.A.F._Doorhof on August 14, 2022, 22:18:49
Wat een stemmingmakerij
Wereldwijde onrust ....

Kom op jongens.

J.A.F._Doorhof

#202
@theshadow
Er zijn tegenwoordig zelfs professionele lenzen voor video/fotografie die kunstof lenzen gebruiken.

Daar is behoorlijk wat verbeterd ;)

In heel kort
Ze kunnen voor een fractie van de prijs gemaakt worden met eigenschappen die glas niet heeft zoals de manier waarop glare word verminderd daarnaast kan de.lichtransmissie gefocussed worden wat voor bv microscopen maar ook projectoren positief kan werken

Nadeel van kunstof is dat onder behoorlijke hitte en het kan vervormen. Bij een projector lijkt me dat nog niet te gebeuren qua warmte.

Er zijn absoluut slechte kunstof lenzen. Maar een dure kunstof lens in een projector van 10k kan absoluut zal niet onder doen voor glas maar de prijs en gewicht wel enorm drukken.

Daarnaast is de lens van een projector natuurlijk niet zo super ingewikkeld en relatief lage resolutie als je in ogenschouw neemt dat de camera's tegenwoordig tegen de 60-100mp.aan komen en daar ook kunstof lenzen voor ontwikkeleld worden.

Is kunstof altijd goed ?
Absoluut niet. Maar glas ook niet.

Maar als je de goede kwaliteit hebt dan zul je geen verschil moeten kunnen zien op een 4k projector.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theshadow

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag!

Duidelijk verhaal wat mij gelukkig ook wel weer gerust stelt.

PaulJ

Vorige week heb ik een Sony xw5000 bij Frank opgehaald. Wat een mooi beeld. We hadden een Epson TW9400 en die is goed afgesteld ook prachtig, maar de Sony overtreft dit met een meer dynamisch beeld en prachtige kleuren. Ook SDR materiaal ziet er heel goed uit.

papaleo

Quote from: PaulJ on August 27, 2022, 15:23:38
Vorige week heb ik een Sony xw5000 bij Frank opgehaald. Wat een mooi beeld. We hadden een Epson TW9400 en die is goed afgesteld ook prachtig, maar de Sony overtreft dit met een meer dynamisch beeld en prachtige kleuren. Ook SDR materiaal ziet er heel goed uit.
Gefeliciteerd en heel veel kijk plezier... :popcorn:
En deel zo veel mogelijk je kijk ervaringen hier.  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PaulJ

Na een dag of 10 nog heel tevreden. Zoals al gezegd hierboven heeft de Sony XW5000 een duidelijk beter beeld dan de Epson tw9400; scherp, dynamisch kleuren zijn prachtig, goed contrast.

De throw is vergelijkbaar met de TW9400, het beeld past op dezelfde scherm in de kortste projectie afstand. De Sony heeft geen HDMI link en geluid kan niet met de Sony remote worden geregeld zoals bij de Epson. Hij is wat kaal in de extra's.

Bij een hoge stand van de laser is hij hoorbaar. Als je de laser wat lager zet, iets van 60%, hoor je hem niet meer en je verliest maar beperkt helderheid op een 105 inch scherm.

Wat me opviel is dat het beeld van de Sony (zonder dynamische iris) bij volledig donkere scenes anders is dan bij de Epson die een iris heeft. Hij heeft in volledig donkere scenes meer details maar is minder diep zwart. Dit kan natuurlijk perceptie zijn. Als er heldere details zijn in een verder donkere scene is dat niet het geval. De Epson was door de iris zwarter maar had minder details. Misschien moet ik wat meer instellingen proberen, het is niet hinderlijk, maar ik moet er even aan wennen.



Teejoo

#207
Dat is niet best van Sony ...Bericht van Grobi:

Stop der Auslieferung von Sony XW 5000 und XW 7000 Projektoren

Der Grund für unsere Entscheidung sind eine unverhältnismäßig hohe Anzahl an Geräten mit Qualitätsmängel, die wir beim Wareneingang feststellen.

Aus diesem Grunde konnten wir sie nicht kalibrieren und somit ausliefern.

Da der Aufwand dieser Serviceabwicklungen ebenfalls aussergewöhnlich hoch ist und mit viel Aufwand in Form von Zeit, Nerven und Geld verbunden ist, haben wir uns heute entschieden, die Auslieferung zu stoppen.

Wir haben in den letzten Wochen mit Sony ausführlich über dieses Thema gesprochen, sehen aber derzeit keine andere Möglichkeit, als den Vertrieb bis auf weiteres einzustellen. Die Geräte, die wir ausgeliefert haben, da sie unsere Qualitätskontrolle bestanden haben, sind alle einwandfrei und es gibt hier keinen Grund zur Besorgnis.

Sobald sich die Situation ändert und wir wieder einwandfreie Ware bekommen sowie die Abwicklungen im Falle eines Falles zufriedenstellend verläuft, starten wir gerne einen neuen Versuch.

Wir bedauern diese Entwicklung sehr, gerade wo wir in diesen Tagen dankbar für jedes gelieferte Produkt sind, sehen aber derzeit keine Alternative für diese Entscheidung.

Euer GROBI.TV Team


https://www.grobi.tv/blog/in-eigener-sache-stop-der-auslieferung-von-sony-xw-5000-und-xw-7000-projektoren

Kjelt

Klinkt als een probleem bij de kwaliteitsbewaking.
Of grotere marges van Sony wat zij acceptabel vinden en Grobi niet.
Wel interessant om in de gaten te houden waar die kwaliteits problemen dan precies in zitten.

Teejoo

Quote from: Kjelt on October 11, 2022, 22:50:44
Klinkt als een probleem bij de kwaliteitsbewaking.
Of grotere marges van Sony wat zij acceptabel vinden en Grobi niet.
Wel interessant om in de gaten te houden waar die kwaliteits problemen dan precies in zitten.
Dit doet Grobi idd niet zomaar, en dat is in Duitsland toch wel een van de grootste dus als zij het al niet geregeld krijgen duidt dat idd wel op een flink kwaliteitsissue bij Sony dat Sony dus ook niet naar tevredenheid kan oplossen.

J.A.F._Doorhof

#210
Kan zijn dat het om de units gaat die ik eruit haalde bij de eerste batch
Die units werkte niet goed door een fout op het input circuit.

Sony heeft die units voor ons omgeruild en sindsdien geen problemen gezien. We hebben hier nu een 5000 en 7000 staan en een aantal bij klanten die allemaal zonder issues lopen.

Het kan zijn dat als een dealer een hele batch besteld er een unit tussen zit. Het ging om 1 van de 3 productie straten die de fout hadden.

Zal dat vandaag nog eens navragen.
Vind het erg jammer namelijk dat een fantastische projector serie zo een start doormaakt.

En anders .... Sla je slag we hebben dus units die 100% goed zijn op voorraad ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PaulJ

Mijn XW5000 doet het probleemloos. 2 maanden in gebruik.

J.A.F._Doorhof

Om er nu voor eens en altijd een einde aan te maken hebben we in overleg met Sony een exclusieve deal kunnen maken.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=183243.msg3600076#msg3600076
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Ik zie niet in waarom ze moeten ?
Ik vind het super dat ze geen twijfel hebben over hun projectoren en dat waarmaken met een flinke garantie uitbreiding.

Buiten de eerste batch met de defecte input boards is er zover ik weet niets aan de hand met de projectoren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Dat is natuurlijk wel top, maar enkel via jou Frank dan?

5 jaar zou standaard moeten zijn, ook voor JVC etc. Dan sta je echt achter je product :)
2 jaar is veel te weinig, zeker in die prijs klasse.

J.A.F._Doorhof

Deze aanbieding is exclusief via ons.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2022, 13:41:06
Deze aanbieding is exclusief via ons.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182235.msg3600142#msg3600142:

Quote from: Mediasluis on October 12, 2022, 16:17:33
Als aanvulling geeft Sony nu via Mediasluis een exclusieve garantie van 5 jaar en of 12000 Laseruren op de Sony VPL-XW5000ES en Sony VPL-XW7000ES projector.

Haha! Grappig, Sony doet elke dealer dus geloven dat ze een exclusieve garantiedeal mogen bieden.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Geen idee of de dealer het zelf erbij koopt of niet.
De 2 jaar kun je ook bijkopen namelijk .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

#219
Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2022, 07:20:52
Kan zijn dat het om de units gaat die ik eruit haalde bij de eerste batch
Die units werkte niet goed door een fout op het input circuit.

Sony heeft die units voor ons omgeruild en sindsdien geen problemen gezien. We hebben hier nu een 5000 en 7000 staan en een aantal bij klanten die allemaal zonder issues lopen.

Het kan zijn dat als een dealer een hele batch besteld er een unit tussen zit. Het ging om 1 van de 3 productie straten die de fout hadden.

Zal dat vandaag nog eens navragen.
Vind het erg jammer namelijk dat een fantastische projector serie zo een start doormaakt.

En anders .... Sla je slag we hebben dus units die 100% goed zijn op voorraad ;)
Denk je nou echt dat dat ze dit doen om 1 unit? Of 5, of 10? Grobi zet er wel wat meer weg vrees ik. Dan hebben ze dus een grote levering van die ene straat gehad. Maar als dat het probleem was en Sony had dat dus ook opgelost door ze simpelweg te ruilen was er ook niets aan de hand geweest. Maar dat is zo te lezen dus niet gelukt, ondanks veel contact met Sony.

Maar mooi dat Sony nu ook 5 jaar geeft. Terecht zoals Ron aangeeft. Idem bij JVC.

vik

Is dit niet gewoon de route die jij volgt Frank? Ik ga zelf ook even contact opnemen met Sony over hoe dit precies werkt. Het lijkt mij sterk dat ze onderscheid gaan maken tussen dealers want dan heb je binnen de kortste keren stront aan de knikker lijkt mij.

Ik heb daar helemaal niets van mee gekregen namelijk en kan me voorstellen dat jij die garantie gewoon extra bij koopt voor de eindklant en deze meeneemt in je stukje marge.

Quote from: J.A.F._Doorhof on October 12, 2022, 17:34:14
Geen idee of de dealer het zelf erbij koopt of niet.
De 2 jaar kun je ook bijkopen namelijk .
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

We hebben daar afspraken over met Sony. Dat kun je gewoon navragen.

Het gaat erom dat we de klant nu iets kunnen aanbieden waar geen enkele twijfel meer over hoeft te zijn. Dat is alles wat belangrijk hoort te zijn. Wat wij afspreken met Sony lijkt me niet iets voor een openbaar forum. Maar Sony staat er 100% achter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

theshadow

Frank zou je concreter kunnen zijn in de problemen die jij hebt vastgesteld - welke fout is er ontstaan in die ene productiestraat?

J.A.F._Doorhof

Geen idee wat exact maar er waren wat units met een defecte chip. Die zijn in iedergeval bij ons gewoon vervangen en daarna geen issues meer gezien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Bij Grobi gaat het volgens mij om toestellen die na de calibratie niet meer aan hun eisen voldoen.