Sony VPL XW-5000 en XW-7000

Started by J.A.F._Doorhof, April 26, 2022, 16:14:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Als je echt teveel licht zou hebben in de laagste stand dan absoluut niet aan dingen gaan draaien. Je haalt dan de volledige dynamiek uit het beeld .

Als het echt nodig is een goed .3 stop ND filter zou al genoeg moeten zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bennie

Zie hier een kort filmpje van een AVS forum lid die de nieuwe Sony 7000 heeft bekeken. Ik zeg bewust bekeken en geen review omdat hij geen beelden laat zien van het apparaat zelf, dus neem het voor wat het waard is.  https://youtu.be/VLPLwO7Zgms
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

home@the movies

QuoteEventueel zou je met de SDR calibratie nog wat licht weg kunnen halen door alle kleuren wat terug te schroeven, maar dat lijkt me ook niet de ideale weg.

Dat is geen goed plan, dat is hetzelfde als het contrast terugschroeven, daarmee ga je dus het dynamische bereid van je projector een stuk verkleinen, niet de ideale weg inderdaad.

pameijer

Ik weet niet of deze vergelijking tussen de NZ7 en de XW6000ES al voorbij is gekomen. Kleurverschillen vind ik schrikbarend tussen de 2 dus de kalibratie lijkt mij niet helemaal toppie. Sony lijkt wel het betere, scherpere en realistischere plaatje te geven.

https://www.youtube.com/v/QgdBEFJ8C-g
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Quote from: pameijer on May  4, 2022, 10:53:17
Ik weet niet of deze vergelijking tussen de NZ7 en de XW6000ES al voorbij is gekomen. Kleurverschillen vind ik schrikbarend tussen de 2 dus de kalibratie lijkt mij niet helemaal toppie. Sony lijkt wel het betere, scherpere en realistischere plaatje te geven.

https://www.youtube.com/v/QgdBEFJ8C-g

Als je een paar post's terug had gekeken zou je gezien hebben dat dáárom deze discussie is ontstaan... ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182198.msg3563525#msg3563525
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

pameijer

Quote from: papaleo on May  4, 2022, 11:05:54
Als je een paar post's terug had gekeken zou je gezien hebben dat dáárom deze discussie is ontstaan... ;)

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=182198.msg3563525#msg3563525

Tijd voor koffie  :hehe:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Nou,geniet er van zou ik zeggen  :coffee:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mediasluis

#132
Voor ons in Nederland gaat het ook anders worden.
Ze vergelijken hier de Sony-XW6000 met de instap NZ7 Laser van JVC en dat is logisch want deze liggen daar denk ik dichter bij elkaar.
Hier wordt het dan toch de XW7000 tegenover de NZ8 en ik  kan je zeggen dat het zwart van de NZ8 echt een stuk dieper gaat dan op de NZ7. Dat zie je aan het native zwart al erg goed als alles open en uit staat.
De NZ7 heeft het zwart van de NP5, maar gaat wel dieper met de Laser Control.
De sterren in de zwarte hemel zijn op de NP5 wel veel feller.
Ben ook benieuwd hoe dat op de Sony XW-serie is.

Enkele van de kleine details die hij in de video laat zien welke bij Sony wat beter uitkomen hebben waarschijnlijk ook met de wat diepere weergave van het zwart te maken van de XW6000 (hoe mooi is dat), welke fijne details ook wat contrastrijker neerzet.
Als dat zo is, dan ben ik enorm benieuwd hoe de XW7000ES zich verhoudt t.o.v. de NZ8.
De scherpte wil ik hier zelf ook checken.
JVC heeft een All-glass-lens die echt zeer goed is, maar de XW7000 krijgt wel een hele mooie lens mee.
De XW5000 zal het met zijn mindere lens denk ik niet redden t.o.v. NP5 met dezelfde lens als de NZ8, maar ook dat is misschien voorbarig en wil ik zelf zien.

Kleur is een kwestie van kalibratie, al geven ze elk wel een eigen karakter mee, maar zo begint de discussie opnieuw hahaha.

Is er al bekend of het zwart van de instap XW5000 gelijk ligt aan die van de topper XW7000?
Kan ik een beetje inschatten hoe de XW5000 zich houdt t.o.v. de JVC NP5.
Worden het eigenlijk wel JVC killers, of volgen ze mekaar qua prijs gewoon mooi op.

In de andere review (Ik heb de XW7000 net gezien verslag) zei die kerel dat ze beiden met bewegend beeld gelijk zijn,...
Kan me niet voorstellen dat dit correct is.
JVC is wat gladder geworden, maar echt niet zoals mijn VW590 was.

Ik ben zelf ook wel benieuwd welke projector ik hier het meest ga gebruiken voor mijn gezin en of we het er hier thuis over eens worden hahaha.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

papaleo

Ik heb dat filmpje/review ook gezien waar hij zeg dat er kwa motion geen verschillen meer zijn tussen de laatste gen JVC en Sony...ook hier weer, èèrst (zelf) zien dan pas (geloven) oordelen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels


pameijer

Quote from: m mulder on May  7, 2022, 14:34:41
Zie:
https://www.projectorscreen.com/blog/Sony-VPL-XW7000ES-vs-JVC-NZ9-projector-comparison
Is alleen maar een vergelijking obv specs. Is niet eens een review en ik denk dat de schrijver beide pj's niet eens heeft mogen aanraken.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

donaldk

Quote from: home@the movies on April 28, 2022, 22:47:04
Uiteraard, alle excuses zijn goed hé ;-)

Je gaat binnenkort weer toeren?

vik

Dit keer met Lange Frans  :P

Quote from: donaldk on May 21, 2022, 19:23:42
Je gaat binnenkort weer toeren?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

donaldk

Geweldige Alpha-male podcaster;-).

Ik had net op TV gehoord dat Shakira weer op tournee gaat.

home@the movies

Quote from: donaldk on May 26, 2022, 22:40:30
Geweldige Alpha-male podcaster;-).

Ik had net op TV gehoord dat Shakira weer op tournee gaat.

Volgende zomer zou dit inderdaad het geval moeten zijn, dat wisten we al een tijdje maar nu heeft ze het zelf aangekondigd.

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: home@the movies on May 27, 2022, 12:17:45
Volgende zomer zou dit inderdaad het geval moeten zijn, dat wisten we al een tijdje maar nu heeft ze het zelf aangekondigd.
Kom je voor die tijd wel nog even langs in Maastricht om de puntjes op de i te zetten ;-)

riwi

In de review : best veel verschil tussen low en high laser stand :
laagste stand 18 fL en op de hoogste stand 46fL gemeten met een 100" doek (dwz niet erg groot, 100" diagonaal is ongeveer 220cm breed).

18fL is prima te doen denk ik. Heb je geen ND filter voor nodig.

home@the movies

#143
Quote from: Teejoo on May 30, 2022, 12:49:38
Kom je voor die tijd wel nog even langs in Maastricht om de puntjes op de i te zetten ;-)

Absoluut  ;)
Ik heb echter een dikke week geleden een "werkongeval" gehad, de ringvinger van mijn linkerhand afgezaagd met een elektrische afkortzaag tijdens het bouwen van een HT ruimte.
Hij staat er ondertussen weer aan, maar wel een stukje korter omdat ik een gewricht volledig weggezaagd heb  :o Hij zal ook nooit meer recht staan, ze hebben er drie schroeven ingezet en onder een bepaalde hoek geplaatst om makkelijker nog handelingen te kunnen doen zonder dat hij "in de weg zit"  ;)
Op Speciale aanvraag wil ik wel een foto posten, maar wees gewaarschuwd, het zag er niet fraai uit  ;)

Ik ga ook aan de slag met de Color space software, die is in samenwerking met madVR een stuk beter in het maken van 3D LUT's, echter ik moet hier zelf eerst nog even mee aan de slag aangezien ik deze software nog nooit heb gebruikt en het niet zo intuïtief is als Calman.
Ik heb een hulplijn ingeroepen van een forum lid die hier al een tijd mee aan de slag is en best wel wat calibratie ervaring heeft  ;D ;D ;D

Kjelt

Quote from: home@the movies on May 30, 2022, 18:08:45
Ik heb echter een dikke week geleden een "werkongeval" gehad, de ringvinger van mijn linkerhand afgezaagd met een elektrische afkortzaag tijdens het bouwen van een HT ruimte.
Auuuuuuuuuucha. Hoe krijg je het voor elkaar?
Je weet toch dat er andere methodes zijn om je trouwring af te krijgen he?

Heel veel beterschap Werner

Teejoo

Quote from: home@the movies on May 30, 2022, 18:08:45
Absoluut  ;)
Ik heb echter een dikke week geleden een "werkongeval" gehad, de ringvinger van mijn linkerhand afgezaagd met een elektrische afkortzaag tijdens het bouwen van een HT ruimte.
Hij staat er ondertussen weer aan, maar wel een stukje korter omdat ik een gewricht volledig weggezaagd heb  :o Hij zal ook nooit meer recht staan, ze hebben er drie schroeven ingezet en onder een bepaalde hoek geplaatst om makkelijker nog handelingen te kunnen doen zonder dat hij "in de weg zit"  ;)
Op Speciale aanvraag wil ik wel een foto posten, maar wees gewaarschuwd, het zag er niet fraai uit  ;)

Ik ga ook aan de slag met de Color space software, die is in samenwerking met madVR een stuk beter in het maken van 3D LUT's, echter ik moet hier zelf eerst nog even mee aan de slag aangezien ik deze software nog nooit heb gebruikt en het niet zo intuïtief is als Calman.
Ik heb een hulplijn ingeroepen van een forum lid die hier al een tijd mee aan de slag is en best wel wat calibratie ervaring heeft  ;D ;D ;D
Oei, dat is minder met die vinger.

Dan zorg idd eerst maar dat je die software goed beheerst ;-) Mooi dat het altijd nog beter kan ;-)

home@the movies

Quote from: Kjelt on May 30, 2022, 18:30:34
Auuuuuuuuuucha. Hoe krijg je het voor elkaar?
Je weet toch dat er andere methodes zijn om je trouwring af te krijgen he?

Heel veel beterschap Werner

Die zit aan mijn rechterhand  ;)

Kjelt

Quote from: home@the movies on May 30, 2022, 20:24:33
Die zit aan mijn rechterhand  ;)
Dan valt het grapje in het water  ;)

Christoffeldg

Ik blijf de Sony echt geweldig vinden, maar geen HDMI2.1? Ik bedoel, dat ze geen eshift 8k kunnen aanbieden begrijp ik. Maar toch minstens 120hz met VRR?
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

J.A.F._Doorhof

Dit zijn natuurlijk voornamelijk home cinema projectoren.

Hoeveel mensen gebruiken dat ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"