Antenne kabel op Ziggo ontvanger

Started by Spice, April 25, 2022, 11:14:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spice

Ivm met een verbouwing van de woonkamer en upgrade TV naar Oled vraag ik me af of bv. de standaard Hirschmann kabel al goed genoeg is om de gebruiken naar de Ziggo ontvanger?

Alvast bedankt voor alle hulp :)

H B

#1
Als het de koka 9 TS is is het antwoord ja, als het 799 is zou ik hem vervangen.

Spice

#2
Quote from: H B on April 25, 2022, 12:57:43
Als het de koka 9 TS is is het antwoord ja, als het 799 is zou ik hem vervangen.

Bedankt.
Aangezien ik kabels in de muur wil gaan verwerken moet ik sowieso nieuwe kabels trekken naar de Ziggo ontvanger.
Vroeg me dus af of dit met "normale" Hirschmann kan of dat het wenselijk is om voor andere/betere antenne kabel te gaan?

Als ik de Ziggo aanbeveling zie het volgende staan.
FEKAB5 10 m coax is een 10 meter lange coax aansluitkabel van hoge kwaliteit bestaande uit een A⁺⁺ afgeschermde kabel (KOKA 9 Eca) en KOSWI 5 (IEC male connector) en KOKWI 5 (IEC female connector)

H B

#3
Koswi en Kokwi 5 stekkers zijn de aantebevelen stekkers, en wat ik al aangaf Koka 9 TS als kabel dat zal dezelfde kabel zijn als de eca

Verstuurd vanaf mijn POCO F1 met Tapatalk

Spice

Quote from: H B on April 25, 2022, 14:01:30
Koswi en Kokwi 5 stekkers zijn de aantebevelen stekkers, en wat ik al aangaf Koka 9 TS als kabel dat zal dezelfde kabel zijn als de eca

Verstuurd vanaf mijn POCO F1 met Tapatalk


Ok, helder bedankt.

Zou bv de duurdere Oehlbach Transmission Shift Max antennekabel nog een (lichte) verbetering kunnen geven of zou dit zinloos zijn?

Bertus69

Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Spice

Quote from: Bertus69 on April 25, 2022, 16:11:04
https://www.kabelnl.nl/coax-aansluitkabels-ziggo-gecertificeerd

Thx die was ik ook tegengekomen.

Vroeg me alleen af of er tov de "standaard" Hirschmann coax met andere kabels (net als bv bij HDMI, luidspreker bekabeling etc.) wellicht verbetering te behalen is.
Trekt tenslotte (als het goed is) maar 1x bekabeling in de muur ;D

Bertus69

Tja.....ik heb een kabelontvanger gehad en nu zit ik op een CI+ module. I.v.m. problemen die ik met het modem heb gehad (in het verleden), veel monteurs over de vloer gehad. Niemand is ooit begonnen over een nieuwe kabel door de "muur" trekken.

Gezien de huidige beeldkwaliteit kan ik me niet voorstellen dat dit met een andere kabel beter zou worden. Daarbij, als je een keer storing o.i.d. krijgt kun je ook nooit het verwijt van Ziggo krijgen dat de kabel niet Ziggo gecertificeerd is.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Nlmike

Quote from: Spice on April 25, 2022, 11:14:13
Ivm met een verbouwing van de woonkamer en upgrade TV naar Oled vraag ik me af of bv. de standaard Hirschmann kabel al goed genoeg is om de gebruiken naar de Ziggo ontvanger?

Alvast bedankt voor alle hulp :)

Gewoon een degelijke standaard kabel gebruiken, signaal is digitaal en gaat om packets. Als er issues zouden zijn is het aan de kant van source. Niet de laatste meter van een circuit van honderden, zoniet duizenden kilometers.
Het speelgoed: AV8003 preamp, Arcam pa240 poweramp, Monitor Audio gx200 gold speakers op gaia 3, Bluenode 2i, Inakustik reference NF-803 interlinks, Inakustik reference LS-1602 speakerkabels,  Atacama apollo storm 10 kast.