Geluk bij een ongeluk en een vraag.

Started by Geertidow, April 25, 2022, 08:24:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geertidow

Beste forumleden,

Afgelopen jaar hebben mijn vrouw en ik een jaren 30 huis gerenoveerd.
Vanwege de enkelsteensmuur tussen de buren en ons een isolerende voorzetwand geplaatst.
10 cm gevuld met knauff acoustifit.
Dit zit ook tussen de gipsplaten en het plafond.
Zie bijlage. Ik heb het idee dat sinds we er wonen de reflecties een stuk minder zijn dan in het oude huis.
De woonkamer is echter ook een stuk groter.

Maar voor techneuten. Heeft zo'n holle voorzet wand met stucwerk -> gipsplaat -> spaanplaat -> isolatiemateriaal -> baksteen een (positief) effect op reflecties of kan dat helemaal niet?

Dank en groeten Geert

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

jahtari

Als je een stoffen voorkant had gemaakt, zodat het geluid in de isolatie grotendeels vast liep, was de ruimte lekker gedempt, nu merk je er volgens mij niets van omdat je begint met een hard oppervlak (stuc) wat geluid net als elke muur weerkaatst.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

bmateijsen

Reflecties zullen met gladde muren alleen maar hoger zijn geworden. Het maken van een voorzetwand met hout/ gisp/ stuc is een buig slappe wand en doet vooral iets in het laag. (vaak ook negatief).

Geertidow

Duidelijk, dan is het gewoon een verbetering tov het vorige huis  O0
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Pjotr27

Quote from: bmateijsen on April 25, 2022, 08:55:27
Reflecties zullen met gladde muren alleen maar hoger zijn geworden. Het maken van een voorzetwand met hout/ gisp/ stuc is een buig slappe wand en doet vooral iets in het laag. (vaak ook negatief).
Wat zou je dan voor voorzetwand maken?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Quote from: bmateijsen on April 25, 2022, 08:55:27
Reflecties zullen met gladde muren alleen maar hoger zijn geworden. Het maken van een voorzetwand met hout/ gisp/ stuc is een buig slappe wand en doet vooral iets in het laag. (vaak ook negatief).

Een onderwerp vól in je huidige vakgebied  :)