Power advies

Started by Wookie, April 18, 2022, 18:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wookie

Veel streamers en Dacs schijnen gebaat te zijn bij een Upgrade van de stroom/spannings voorziening
Als er bijvoorbeeld een standaard voeding van 12v bij wordt geleverd, en de apart verkochte upgrades gaan van 15v tot soms wel 19volt met een X-amperage, dan vraag ik me af waar wordt een DAC/Streamer qua geluid beter van? Een hogere spanning of meer stroom?
Uiteindelijk kan een DAC/ Streamer maar een bepaald vermogen opnemen toch?

Zoals u begrijpt ben ik geen electronica expert maar ben benieuwd naar de verklaring hiervoor  ;)


Hannibal_

Meer stabiliteit en schonere voeding.

Een hoop adapters zijn schakelende voedingen die ook nogal wat vervuiling meeleveren met de power.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vergeerr72

Quote from: Wookie on April 18, 2022, 18:48:59
Veel streamers en Dacs schijnen gebaat te zijn bij een Upgrade van de stroom/spannings voorziening
Als er bijvoorbeeld een standaard voeding van 12v bij wordt geleverd, en de apart verkochte upgrades gaan van 15v tot soms wel 19volt met een X-amperage, dan vraag ik me af waar wordt een DAC/Streamer qua geluid beter van? Een hogere spanning of meer stroom?
Uiteindelijk kan een DAC/ Streamer maar een bepaald vermogen opnemen toch?

Zoals u begrijpt ben ik geen electronica expert maar ben benieuwd naar de verklaring hiervoor  ;)
Volgens mij moet je wel hetzelfde voltage aanhouden als de orginele, het amperage mag wel hoger zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Wookie

Dank,
Het komt er dus op neer als ik het goed begrijp dat het belangrijkste is dat de stroom " schoon" wordt aangeleverd en dat iets meer vermogen beschikbaar een leuke bijkomstigheid is..

vergeerr72

Correct

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

reza

Groene stroom is ook goed :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"