Cambridge Audio Edge NQ pre-amp ervaringen

Started by vik, April 17, 2022, 08:29:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Een goede kennis van mij heeft interesse in deze pre-amp met streaming mogelijkheden. Zijn er leden die ervaring hebben ?  Ik kan er vrij weinig over vinden namelijk en hij is ook nieuwsgierig naar de eindversterkers.

Het gaat om deze Cambridge Audio Edge NQ

Alvast bedankt voor de moeite en fijne pasen allemaal!

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike


tdbakker

Ik heb de NQ en de W.
Streamings mogelijkheden genoeg.
Maar ik gebruik Roon, op de NQ.
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Richi

Kort na de introductie heb ik ze bij Bender Hifi in Arnhem gehoord op Spendor luidsprekers en dat klonk erg goed! Nog beter dan de dikke Naim set die er naast stond. Maar dat waren andere luidsprekers. Hoe dan ook, ik was er zeer van onder de indruk en ze zagen er ook prachtig uit. Wel waren er nog wat software problemen met de NQ toen, maar die zijn inmiddels vast wel opgelost. Dit was volgens mij in 2020, nog in het begin van de Corona tijd als ik me het goed herinner.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

vik

Hoe zou jij het geluid omschrijven/ beoordelen? Ooit wat apparatuur vergeleken?

Ik las ook dit in een oude post. Is dit opgelost?

We have had reports that users are experiencing dropouts, glitches and disrupted audio signals when using a TV connected via the 'ARC'...


Quote from: tdbakker on April 17, 2022, 21:22:50
Ik heb de NQ en de W.
Streamings mogelijkheden genoeg.
Maar ik gebruik Roon, op de NQ.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

ppeter

#5
Hey Vic,

Wij hebben deze set bij ons in demo!
Na vele luistersessies en demo's hebben wij de volgende ervaring:

* Power!
* krachtig en directe sound
* stabiliteit en rust in de weergave

De app werkt feilloos en werkt perfect met Roon en Bluesound.
Wel geen ervaring met ARC?

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

vik

Bedankt voor het delen van je ervaring Peter.

ARC is wel een dingetje want deze kennis gaat hem gebruiken met een LG Oled en met een NAD M33 liep dit niet geheel vlekkeloos. (audio drop outs)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richi

Quote from: vik on April 19, 2022, 14:21:57
Bedankt voor het delen van je ervaring Peter.

ARC is wel een dingetje want deze kennis gaat hem gebruiken met een LG Oled en met een NAD M33 liep dit niet geheel vlekkeloos. (audio drop outs)
Ik hoor bij Naim dezelfde verhalen op het Naim forum. Zelf gebruik ik daarom Toslink uit vanaf de TV en dat werkt prima.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

tdbakker

Quote from: vik on April 18, 2022, 11:25:10
Hoe zou jij het geluid omschrijven/ beoordelen? Ooit wat apparatuur vergeleken?

Ik las ook dit in een oude post. Is dit opgelost?

We have had reports that users are experiencing dropouts, glitches and disrupted audio signals when using a TV connected via the 'ARC'...

Mijn ervaring is :

Vloeiende warme sound  een strakke bas weergave en vooral rust .

Ik heb hiervoor de Hegel H360 gehad en de H390 . Maar dit is wel een stuk beter .
Met ARC heb ik geen ervaringen op de Edge , ik gebruik Toslink out van de TV.
De Roon app werkt feilloos  .
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000