Cxn V2 vs 851N

Started by Willi@m, April 15, 2022, 13:37:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Willi@m

Hallo. Kan iemand hier iets over oordelen. Ik wil een upgrade van m'n Node 2. Komt samen te spelen met een Hegel H80. 851n is een occasion en de Cxn is nieuw. Beide zelfde prijs ongeveer. Lees veel verschillende dingen en advies van de shop is ook wisselend. Draai nu met de Hegel dac en hierna waarschijnlijk met de cambridge ivm verbetering. Bron is Tidal hifi. Groetjes en bvd.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Richi

#1
Ik hoor zeer goede geluiden over de CXNv2. Sprak laatst iemand die hem heeft staan in een serieus goede set en hij was er zeer lovend over. De techniek is volgens mij ook nieuwer dan de 851N, dus ik zou voor de CXN gaan denk ik. Ook omdat die nog ondersteund wordt met firmware upgrades (o.a. Roon) en de 851N niet meer.

Maar ik zie dat het prijsverschil nieuw nog maar 200 euro bedraagt, dan vind ik persoonlijk de CXN een stuk mooier om te zien, maar qua klank zou je dan toch zelf moeten luisteren hoe groot de verschillen zijn.

EDIT: het blijkt dat er inmiddels een Roon firmware update voor de 851N uit is, dus wat ik hierboven schreef, is achterhaald. Diverse mensen rapporteren ook dat de 851N in hun oren beter klinkt dan de CXN, zeker als je hem ook als DAC/voorversterker gebruikt. Dus ja, dan is misschien de 851N toch de betere keuze...
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

H&C Hifi

Ik heb diverse klanten die van de 851 zijn overgestapt op de Atoll streamers.
Neem die ook mee in je overweging zou ik zeggen..

geen software issues en klankmatig gaan die nog een stapverder (voornamelijk muzikaler)

frank2

Ik heb de Cambridge cxn V2 een tijd gehad, deze zijn zeker niet slecht maar in vergelijk met een altair g1 was de cxn niet best.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Willi@m

Met het budget van een Cxn vallen bovenstaande af...
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Willi@m

Quote from: HcHifi.nl on April 15, 2022, 15:34:12
Ik heb diverse klanten die van de 851 zijn overgestapt op de Atoll streamers.
Neem die ook mee in je overweging zou ik zeggen..

geen software issues en klankmatig gaan die nog een stapverder (voornamelijk muzikaler)

Ms120 zou in 't budget passen mits het een upgrade is, ook qua dac.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

H&C Hifi

Quote from: Willi@m on April 16, 2022, 12:04:52
Ms120 zou in 't budget passen mits het een upgrade is, ook qua dac.

Een nieuwe ST200 koop je voor onder de 1500

Ik meen dat een forumlid een MS12 2e hands tekoop heeft, die wilt wellicht gaan upgraden nara een St200

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Willi@m

Het is een gebruikte V2 geworden. Voor het geld een mooie streamer en een update in mijn set. De V2 is volgens vele toch wat moderner en met een prijsverschil van €300 kon ik de keuze uiteindelijk maken  :clapping:
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

Richi

Mooi. Gefeliciteerd met de aankoop. Geniet ervan.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Willi@m

Misschien dat iemand me hier op weg kan helpen zonder een nieuw topic te openen. M'n oude setup was met een digitale coax tussen de Hegel en de Node. Het advies toen gekregen om de dac van de Hegel te gebruiken. Nu lijkt me de Cxn beter dus zou ik analoog moeten gaan. Kan iemand hier een mening over geven? Digitaal zou er in principe niks veranderen aangezien de Hegel dan blijft aansturen.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14

mijkie

Mooie aankoop !

Heb m ook gehad en vond m echt mooi klinken

Ik zou gewoon testen met digi en analoog en gebruiken wat jij het beste vind klinken
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

BuSpu

Je kan de CXN V2 gewoon analoog en digitaal aansluiten op je Hegel. Kan je gewoon snel AB vergelijken. Enige vraag is of het level overeenkomt want harder lijkt namelijk bijna altijd beter te klinken.

Groet BuSpu

Willi@m

Daar heb ik dus inderdaad mee gespeeld. Je kunt lekker snel wisselen met gelukkig de afstandbediening. Zoals je al zegt heb je een beetje volume verschil wat lijkt beter te klinken. Ik denk dat analoog het beste klinkt met nu nog een Ru connected interlink. Een rustiger klankbeeld en strakker laag. Volgens meerdere bronnen (mening) zou de Cxn betere dac(s) moeten hebben. Ik ben van mening dat de interlink beter kan en dat verdiend de set ook.
Hegel H80
Kef Ls50 + Norstone Stylum 2
Cambridge Audio Cxn V2
Rotel Cd14