Streamer als digitale hub, maar welke?

Started by BJF, October 26, 2018, 08:56:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BJF

Quote from: BJF on February 26, 2020, 11:19:38
Goed, de NAD valt ook af - voor zover die qua prijs al een alternatief zou zijn.
Subwoofer issues
Ik heb me, n.a.v. een aanbieding die ik voorbij zag komen, toch laten verleiden een NAD C658 aan te schaffen. Ben er gisteren en vandaag mee aan het stoeien geweest en de conclusie is dat ie teruggaat.

Naïef als ik ben ging ik er vanuit dat de bediening via de app net zo eenvoudig zou zijn als bij Bluesound Node 2i. Dat blijkt niet het geval - en sommige zaken werken helemaal niet. Zo kan ik de volumeregeling voor de tv niet via de NAD doen, iets dat wel werkt met de Node. Deze kan ik definitief afstrepen in mijn huidige set-up.
NAD M10 V2
Elac FS247

Dura

Dit snap ik zo snel niet. Als je de tv digitaal koppelt aan de NAD móet de volumeregelaar toch werken?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

mijkie

Heb mijn tv optisch verbonden met mijn C658 en werkt via de app en via de AB ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

BJF

Ik denk dat ik niet duidelijk genoeg was, sorry.

In de instellingen van de Bluesound Node 2i kan ik via 'Afstandsbediening/IR leren' instellen dat de afstandsbediening van de tv gebruikt kan worden voor het volume. Zo kan ik met 1 afstandsbediening zowel mijn Ziggo Next en Sony tv volledig bedienen.

Ik heb geprobeerd datzelfde te doen bij de NAD; de app gaf me daar geen mogelijkheden voor. Vervolgens heb ik het op het apparaat zelf geprobeerd via Instellingen/IR leren, maar de commando's van mijn (Next) afstandsbeding werden niet herkend.
NAD M10 V2
Elac FS247

BuSpu

Even afstoffen dit topic  ;)

Grap is dat ik bijna dezelfde setup heb. Dynaudio Focus 200XD, digitaal aangesloten en onderling digitaal doorverbonden.
Ik gebruik mijn Meridian Sooloos MC200 als bron met digitaal uit rechtstreeks op de Dynaudio's. Daarnaast gebruik ik een Chromecast die optisch verbonden is aan de Dynaudio Connect. Met de Dynaudio remote kies ik tussen direct digitaal in (Meridian) of voor een input van de Dynaudio Connect die draadloos naar de speakers gaat. Zo kan ik schakelen. Volumeregeling doe ik ook op de Dynaudio's. Ik zou niet weten waarom je die elders zou leggen. Maakt de keuze voor een nieuwe streamer misschien ook eenvoudiger.

De Connect verbinding hier is probleemloos. Geen issues.

Ik kwam op dit topic omdat ik ook naar iets beters dan de Chromecast wil en dan is het mogelijk handig om een hub te hebben en alleen digitaal naar de speakers te gaan. Kan de Connect er tussenuit.

Groet BuSpu