Muzieksysteem voor bejaarde vader, gebruiksvriendelijk... Tips?

Started by trigger__, April 13, 2022, 23:01:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

trigger__

Ik zal even de situatie kort schetsen, ik ben op zoek naar een muzieksysteem voor mijn vader die in het rusthuis zit. Hij is al aan de oudere kant, en kan totaal niet om met technologie, zo gebruikt hij een oude mensen gsm met paar knoppen, moet ik de afstandsbediening afplakken zodat hij de tv niet kan veranderen, enzovoort.

Ik ben dus op zoek naar iets wat gemakkelijk is in gebruik, idealiter iets dat je gewoon aanzet en op play drukt, niets met cd's, iPods of streaming. Maar iets met een interne harde schijf of SD kaart, iets kleins. Geluid moet ook niet audiofiel zijn, zo lang het maar geluid maakt.

Weet iemand iets, of kan iemand me in de juiste richting sturen?

Merci!

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Roeland

Tivoli maakt mooie / simpele degelijke radio's
iPal of een dab versie

Mogelijk in combi met een simple clip mp3 speler als je standaard lijst wilt afspelen.

Een radio begrijpen ze altijd


minplus

Ik heb hier in de badkamer het Sony-radiootje dat ik 30 jaar geleden aan een dochter gaf. Aan-uit schuifje, een volume wieltje en een afstemwieltje.
Zoiets moet nog wel te krijgen zijn, al dan niet via een kringloop.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Faxe

Voor mijn moeder van 82 heb ik deze gekocht tijdje terug




Ze is er heel tevreden mee. Afstand met de afstandsbediening werkt erg makkelijk in de praktijk. Ze luistert er alleen mee naar de radio via internet.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Barry2001

Je bent me net voor. Mijn schoonvader is niet meer zo scherp als hij ooit was, een vriend heeft hem een portable DAB radio gegeven. Met een aantal zenders onder een knop, gaat altijd goed. Was een gouden greep, hij heeft 'm eigenlijk altijd aan. Klassiek, regionaal, in het weekend sport.

trigger__

Quote from: Roeland on April 14, 2022, 17:22:09
Tivoli maakt mooie / simpele degelijke radio's
iPal of een dab versie

Mogelijk in combi met een simple clip mp3 speler als je standaard lijst wilt afspelen.



Interessant, keer bekijken.

Bedankt voor alle tips!

knopie

Oer muziekspeler, klepje omhoog gaat de muziek(mp3) aan. De muziek via de pc op deze speler plaatsen.
Het volume knopje zit aan de onderkant, voor je vader erg lastig aan te passen.
Mijn schoonzus, beperkt verstandelijk vermogen, kan er elke dag van genieten.

https://www.oer-audio.nl/



trigger__

Quote from: knopie on April 16, 2022, 09:30:59
Oer muziekspeler, klepje omhoog gaat de muziek(mp3) aan. De muziek via de pc op deze speler plaatsen.
Het volume knopje zit aan de onderkant, voor je vader erg lastig aan te passen.
Mijn schoonzus, beperkt verstandelijk vermogen, kan er elke dag van genieten.

https://www.oer-audio.nl/

Dit is het! Bedankt, ik ga er zo 1 bestellen :)

Mao

Had ooit hetzelfde probleem en heb toen een Yamaha MusicCast N 570 gekocht. Dat bleek dus een regelrechte ramp te zijn. Kan ze DAB radio gebruiken en ze speelt nog veel CD's af.

Helaas werkt dat DAB+ niet thuis soms wel soms niet, heb er diverse varianten aan antennes aan gehad alles werkt tijdelijk. Nu is ze inmiddels verhuist en het probleem met DAB+ is binnenshuis een ramp. Set gekocht bij HoBo diverse keren ermee terug geweest en weten het ook niet..... dus ze luistert nu maar weer naar haar camping radio zolang er nog door de ether muziek komt.

En dan bij HoBo denken dat ze mij die McIntosh set konden verkopen.... als ze al niet eens in staat zijn een simpel radio set aan de praat te kunnen houden of mij van advies te dienen...laat maar bij die dozen schuivers.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels