HDMI issue met Marantz 7011 - los bestellen HDMI board?

Started by skyfox, April 13, 2022, 14:51:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Sinds een tijdje heb ik problemen met de HDMI out 1 en 2 van m'n Marantz 7011. Poort 1 doet al tijden niets meer, poort 2 werkt soms wel, soms niet. Nu zat ik te denken om het HDMI bordje te vervangen, maar kan ik die ergens los kopen als replacement part in NL? Of moet ik dan per sé m'n amp wegbrengen naar een reparatiecentrum?

Ik zie bijv wel fixparts.nl, maar daar kan je niet een hdmi bordje bestellen voor de receiver.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Balen Richard maar het hdmi board is het mainboard. Beiden hdmi outputs zijn gekoppeld aan het zelfde signaal pad en zal niet lang meer de duren en de andere stopt er ook mee.

En het is nog maar de vraag of D&M dit board überhaupt nog heeft liggen en wat de kosten zullen. Inmiddels zitten we al op de SR 7015. Persoonlijk zou ik mijn centen bij leggen voor een nieuwer model maar goed dat ben ik. Best zuur heb je net een mooie JVC gekocht en dan krijg je dit op je dak.  :unhappy:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

skyfox

Wel jammer dat het hdmi bordje dan gewoon onderdeel is van de grote printplaat... Hoopte dat ik een los bordje eruit en erin kon schroeven, connector erop en gáán. Niet dus.  :butbut:

Wel of niet repareren is dan idd de vraag, vooraf geven ze (uiteraard) geen kosten af, en onderzoekskosten zullen al snel 80 euro bedragen. Zou ik een gezonde receiver in de markt zetten dan verwacht ik dat deze nog 500 oplevert, nu zonder werkende HDMI uitgang zal 100 a 150 de max zijn, gok ik... Lastig als een apparaat z'n economische levensduur nadert.

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Even korte check: heb je de HDMI plug vaak in en er uit gehaald of is dit opgetreden terwijl de HDMI plug er al een tijd in zat ?
Eerste dan zou je connector of pcb montage misschien beschadigd kunnen zijn, tweede waarschijnlijk hitte en zal de reparatie/vervanging vaak de moeite niet waard zijn.

vik

Foto van een stripped AV 7704 Marantz:

Rechts beneden zie je een hdmi mainboard en het kleine bordje erboven is de Heos module.

Ik zou gewoon Audioservice in Elst even benaderen en vragen wat het kost om gelijk een nieuw mainboard te laten plaatsen. Dan weet je ongeveer waar je aan toe bent.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

HDMI out van je Cambridge naar de projector en de 2e HDMI uit enkel voor audio naar de Marantz?
Mis je enkel je OSD, maar kun je wel nog even vooruit zonder meteen weer veel uit te geven ;)

Maar idd ff Elst contacten voor een offerte, weet je waar je aan toe bent.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Quote from: PascalP on April 14, 2022, 09:49:12
HDMI out van je Cambridge naar de projector en de 2e HDMI uit enkel voor audio naar de Marantz?
Mis je enkel je OSD, maar kun je wel nog even vooruit zonder meteen weer veel uit te geven ;)

Maar idd ff Elst contacten voor een offerte, weet je waar je aan toe bent.
Zo heb ik het voor nu even aangesloten inderdaad. Niet optimaal, beetje pielen met de audio delay voor een juiste lipsync, maar het werkt.

Zal de offerte bij Elst opvragen, dan weten we het maar.

Thnx allen voor de hulp, ik heb de stekker niet bijzonder vaak los en vast gemaakt, dus vermoed hitte o.i.d. als boosdoener. De kast heeft ruim voldoende ruimte om te ademen, maar toch.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

skyfox

Nou, heb al reactie van Elst. Ze doen geen prijsopgave zonder onderzoek. Nog los van of het mainbord nog leverbaar is en wat zoiets zou moeten kosten.

Laat maar, ik draai wel door via m'n speler, werkt goed genoeg, en dan is wat mij betreft de Marantz afgeschreven en ga ik sparen voor iets nieuws. Ben een beetje klaar met alles wat kapot gaat hier thuis de laatste tijd... Voortent in elkaar geklapt na sneeuw en storm, versterker deels dus kaduuk, bakfiets achterwiel kapot en elektronica doet raar en nog wel een paar dingen. Zucht... Sorry, moet even m'n frustratie kwijt  :nopompom:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Ik heb het even aan een kennis die ook in de reparatie zit gevraagd, zijn antwoord:

QuoteDe receivers krijgen issues met de media processoren en met name de HDMI processor waar de HDMI switches geintegreerd zijn.
Herstel op component basis is geen optie meer, die componenten zijn nergens meer leverbaar en degene die we uit China hebben laten komen
waren of nep of defect gedesoldeerd, nergens aan te komen.

Orde grootte moet je aan het processor board denken rond de 500-600 euro ex uren.
Zijn beste kans is dat hij informeert bij audio service Elst,
dat is voor zover ik weet nog de enige plek in het land waar je kans hebt dit board te krijgen.
Zij hebben ook de license & update tools voor de firmware die je nodig hebt bij een bordswap.

Wij doen het niet meer, alleen nog de vertrouwde eindtrappen en analoge audio, teveel ellende meegemaakt, Denon, Marantz, Pioneer, Yamaha allemaal dezelfde issues.

Valkyrie

Quote from: skyfox on April 14, 2022, 11:50:20
Nou, heb al reactie van Elst. Ze doen geen prijsopgave zonder onderzoek. Nog los van of het mainbord nog leverbaar is en wat zoiets zou moeten kosten.

Laat maar, ik draai wel door via m'n speler, werkt goed genoeg, en dan is wat mij betreft de Marantz afgeschreven en ga ik sparen voor iets nieuws. Ben een beetje klaar met alles wat kapot gaat hier thuis de laatste tijd... Voortent in elkaar geklapt na sneeuw en storm, versterker deels dus kaduuk, bakfiets achterwiel kapot en elektronica doet raar en nog wel een paar dingen. Zucht... Sorry, moet even m'n frustratie kwijt  :nopompom:

Veel tegenslag in een korte periode is altijd vervelend, ik begrijp de frustratie. Gelukkig heb je een workaround gevonden voor de Marantz en hopelijk kom je een mooie aanbieding tegen! Misschien kan een forumsponsor je een leuke aanbieding doen?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Mellody

Nou....ik ben de volgende in de rij, mijn SR7011 heeft dus dezelfde shit met HDMI poort 1 en 2!
Beiden geven totaal geen signaal meer door,
Ik heb de settopbox nu op poort 7 gezet! Werkt "nu al een week" pffff

skyfox

Je uitgangen of ingangen? Als het je uitgangen zijn dan kan je proberen te routeren via uitgang zone 2. Die heeft namelijk z'n eigen chipset.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mellody

In: 1 - CBL/SAT en 2: DVD defect!

skyfox

Ah, das de andere kant inderdaad. Bij mij waren het echt de uitgangen. Desalniettemin, klote.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mellody

Tja en de dealer heeft geen goede hoop op reparatie! De moederborden, waar de HDMI op zit, zijn niet meer leverbaar!
Zit je dan met een halfbakken Marantz!


skyfox

Klopt idd. Ben nog wel nieuwsgierig of een bord uit een 7012 of nieuwer zou passen. Dan kunnen we gewoon intern upgraden. Maar ik vind het de reparatie niet waard, ben je zo 600 kwijt voor het mainbord en dan evt nog arbeid. Kan je beter investeren in een nieuwe met garantie weer.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Kjelt

Quote from: morca on May 26, 2022, 15:14:37
Die boards zijn maar 4a5 jaar voorradig heb ik wel eens gelezen.
Echt belachelijk imo.
Hetzelfde geld voor bv een mediacenter van een willekeurige auto.
Collega was die er van zijn BMW uitgejat, hij naar de verzekering en dealer, helaas meneer die hebben we niet meer, dat is ook de reden dat ze vaak gejat worden.
En dan praat je over een auto van 50k€.

Bij de Marantz is het nog de vraag of je die wel zou laten repareren. Het vervangingsbord kost al gauw €600 plus dan nog eens arbeidsloon. Dan kun je beter een nieuwe kopen.
Helaas gaan die borden bij alle fabrikanten kapot de laatste tijd, ik vraag me af of er een designfout zit in de HDMI chipset of in de warmteafvoer of wat het probleem zou kunnen zijn.
Als je handig bent zou je nog op marktplaats een advertentie kunnen zetten voor hetzelfde model met bv kapotte eindtrappen en dan zelf het bord vervangen.

morca

Wauw zelfs zo.n dure auto...
Veel bediening en info aflezen word toch ook daarop gedaan .
Navigatie speelt ook daarover.
Dat ben je gewoon kwijt dan...
Dat is nog erger als een reveiver idd.

skyfox

De mijne is nagekeken en de conclusie was dat de componenten van de ESD Suppressor niet op de printplaat zitten. Hierdoor is de chip gevoelig voor spanningspieken en statische ontladingen. Dit ondanks dat ze wel op de schema's staan.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Dat van die BMW geloof ik eerlijk gezegd niet, kom zelf oorspronkelijk uit de motorbranche en daar moesten we (of de fabrikant) alle onderdelen 10 jaar kunnen leveren volgens EU wetgeving.
Heb dan wel eens vaker meegemaakt dat een onderdeel een levertijd van 6 maanden (of meer) op zat, maar het was in ieder geval leverbaar, soort van...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kjelt

Vertel dat maar aan mijn collega hij heeft toen de nieuwere versie gekregen maar die ondersteunde zijn cd wisselaar die vastgebout in de kofferbak zat niet.
Was er behoorlijk pissed over.

Mellody

HDMI SR7011: heb gebeld met Audio Service Elst. De technische afdeling verzekerde mij dat de de HDMI boarden gewoon te krijgen zijn en dus is reparatie mogelijk!

skyfox

Hebben ze ook aangegeven wat een mainbord kost? (hdmi bord is er dus niet, je moet hdt mainbord vervangen).

Raar wel dat ze mij die info niet wilden geven, maar enfin.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L09 met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Mellody