12V trigger met RF/IR remote

Started by Bertus69, April 7, 2022, 16:56:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bertus69

Nu is er al het e.e.a. geschreven over 12V triggers, toch heb ik het antwoord nog niet kunnen vinden. De pre-amp heeft geen 12V trigger aan boord. De eindversterker heeft dit wel. Nu kun je hem schakelen zodat de knop op de voorzijde puur een aan- en uitknop is.

Maar je kunt hem ook instellen op 12V trigger, dan gaat de knop aan de voorzijde bij inschakelen (met de hand) naar de stand-by stand en wacht op een 12V signaal om actief te worden.

Nu heb ik al aardig wat af gezocht maar ik kan geen 12V trigger kastje vinden die een continue 12V signaal kan uitsturen en dan het liefst met een AB, anders heeft het nog geen zin.

Ik zou natuurlijk, als ik de 12V functie uitschakel, een master/slave contactdoos kunnen nemen maar ik weet niet of het aan en uitzetten op deze manier goed is voor de eindversterker?

Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?

Ik hoor het graag.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

jossie

Laten we het simpel houden Bertus...

Als de versterker in de 'normale' stand staat gaat hij aan en uit met de schakelaar op het front. Ik neem aan dat dat dan echt een mechanische schakelaar is en geen drukkertje?

Als je die schakelaar ingedrukt laat staan en schakelt met een master/slave doos gebeurt er exact hetzelfde: de versterker krijgt wel/niet spanning aangeboden.
Omni !

toetertje

#2
Anders is er ook nog zoiets... het is even een voorbeeldje.  ;)

https://www.amazon.nl/VOCOMO-Schakelstopcontact-V1-AV-versterker-tussenstekker/dp/B016WT4KGC

EDIT: Dat is dus niet de goede, deze werkt andersom. Maar ze zijn er ook met de juiste configuratie.
Zelf gebruik ik gewoon een master slave doos, zoals Jossie ook aangaf.

Bertus69

Oké......thanks, dan is een master/slave contactdoos de minst omslachtige oplossing  :)
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

NielsLu

Quote from: Bertus69 on April  8, 2022, 02:41:25
Oké......thanks, dan is een master/slave contactdoos de minst omslachtige oplossing  :)

Ik heb nog een nieuwe standby killer in de verpakking liggen. Deze had ik besteld voor mijn vorige subwooferversterker, die had ook geen standby functie.

Stuur me maar een pm als je er belang bij hebt.
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Richi

Die stekkerdoos van Brennenstuhl die NielsLu aanbiedt, die heb ik ook. Werkt perfect en klinkt ook nog eens niet verkeerd (als in beter dan een Gamma stekkerdoos, maar niet zo goed als een AudioQuest Niagara). En je eindversterkers kunnen dit over het algemeen prima hebben, zeker als er een goede stekkerdoos zoals deze voor zit.

Ik heb overigens een vergelijkbaar 'probleem', want ik wil de subwoofer in- en uitschakelen met de voorversterker die geen 12v uitgang heeft, waar de sub wel een 12v ingang heeft. Ik heb veel en lang gezocht, maar een master/slave stekkerdoos lijkt de eenvoudigste oplossing te zijn.

Groet,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a