Hoe verhouden oude speakers zich t.o.v. de laatste generatie?

Started by fresno, April 4, 2022, 22:34:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fresno

Quote from: VANZOMERENG on April  6, 2022, 09:04:41

M.b.t. de B&W 702S2, deze heb ik zelf ook en is een v/d betere speakers in zijn prijsklasse en zou ik absoluut op je shortlist zetten.
(je bent eventueel welkom om hier te komen luisteren)
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=97022.msg3441908#msg3441908
[/color]

Bedankt voor je aanbod, hou ik zeker in beraad.

Zag dat er in 's-Hertogenbosch een mooie zaak zit waar ze een aantal van de genoemde speakers bezitten. Ik ga daar op korte termijn een afspraak maken voor een luister sessie. Wellicht kan ik dan alvast tot een goede keuzelijst komen.

vanzomereng

Quote from: fresno on April  6, 2022, 10:33:51
Bedankt voor je aanbod, hou ik zeker in beraad.

Zag dat er in 's-Hertogenbosch een mooie zaak zit waar ze een aantal van de genoemde speakers bezitten. Ik ga daar op korte termijn een afspraak maken voor een luister sessie. Wellicht kan ik dan alvast tot een goede keuzelijst komen.

Laat je ook goed informeren, over de speakers i.c.m. jouw luisterruimte en jouw versterker.
M.b.t. de B&W 702S2  weet ik, dat deze onder 100HZ dipt tot ca. 2,9 Ohm en bij moderate luisterniveau's
levert dit voor de meeste versterkers geen problemen op, echter ga je luider spelen dan is het verstandig dat je versterker
voldoende stroom kan leveren.   Het rendement van de 702s2 is met ca. 90db prima.
Dit betekent dat je geen superzware vermogens nodig heb maar wel een stabiele versterker
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

fresno

Wat de versterker aangaat laat ik me in de winkel goed voorlichten. Bedankt voor de tip.

ruud2

ik weet niet waar je woont, maar bij Stassen in Tegelen ( in het Pallazo)  is veel mogelijk. meerdere voorkeur speakers naast elkaar.
en vrijblijvend !
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.


minplus

Quote from: twani on April  5, 2022, 17:34:56
Om maar eens gericht te reageren op de originele vraagstelling.

Vrijwel zonder uitzondering vind ik oudere ontwerpen fijner spelen.


Smaak.

Ook mijn "probleem", die smaak..
De mooiste die ik in m'n leven gehoord heb waren/zijn niet de nieuwe, ook al kunnen die met DSP bijregeling erg goed klinken, maar ik mis ergens altijd iets.
Waarbij ik de laatste varianten nog niet beluisterd heb. Ik moet bv dringend weer eens bij Abel langs, maar dat zal de komende paar maanden nog niet niet lukken.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

fresno

Als dat de uitkomst zal zijn, dan is dat ook goed. Dat zal de luistertest doen blijken.