Tannoy xt8f; wie kent deze speakers?

Started by Darthvader, April 3, 2022, 15:23:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Darthvader

Ooit kort gehoord bij een dealer. Indrukwekkende bass en soundstage. Nog nooit eerder bij een luidspreker gehoord. Je ziet deze speaker af en toe nog wel gebruikt voorbij komen. Zou één van de weinige speakers zijn die goed metal en rock kan weergeven. Maar lees toch ook veel dat het hoog verre van prettig zou zijn. Wordt geklaagd over te harde klank met harde SSS, te bright en met minder dan goede opnamen onluisterbaar. En metal is juist niet goed opgenomen!  Wie heeft deze speaker lang genoeg gehoord of in bezit gehad of nog heeft om er iets zinnig over te zeggen?
Is deze speaker het waard om mijn Dynaudio Emit te vervangen?

chansig

Quote from: Darthvader on April  3, 2022, 15:23:04
Zou één van de weinige speakers zijn die goed metal en rock kan weergeven.

:D :D :D :D :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Probeer de luidsprekers thuis op je eigen set.


Hoe ziet jouw set eruit qua versterker, bron en bekabeling?

Darthvader

Versterker MF M5si, Bluesound node streamer, Atlas equator interlink, QED xt40 speakerkabel.


Achiel

Mijn ervaring met metal is dat je een groot conusoppervlak nodig hebt om het echt lekker body te geven. Daar ben ik nu eindelijk in geslaagd. Ook geweldig voor al het elektronisch geweld trouwens.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Darthvader

Ja; bij metal wordt vaak automatisch Klipsch genoemd. Ieder zijn eigen smaak maar ik kan er niet naar luisteren.

jahtari

Quote from: Darthvader on April  3, 2022, 15:23:04
Ooit kort gehoord bij een dealer. Indrukwekkende bass en soundstage. Nog nooit eerder bij een luidspreker gehoord.
Het kan ook de ruimte vd dealer zijn die het m doet.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Darthvader

Er is een handelaar op MP die ze nog verkoopt. Maar wil er nog 1900,-- voor hebben. Lijkt me veel voor een speaker die al paar jaar uit productie is. En alleen in hoogglans zwart. Dat hou je niet mooi.

zwabber

Dat je hoogglans zwarte speakers niet mooi kan houden ben ik niet met je eens .
ik heb zelf  Quadral  Orkan 8 speakers in hoogglans zwart , zijn grote voerstanders en al een paar jaar oud maar nog steeds als nieuw .
Ik poets ze regelmatig op met snel was , mocht er een keer een kras in zitten kan je het nog polijsten iets wat met matte of zijde matte lak niet kan .
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

vik

#10
Prima luidspreker toevallig afgelopen weekend een Marantz receiver afgeleverd bij een klant die speelt met  een complete set.  8)

Een harde klank (overheersende s klanken) moet elders worden gezocht niet in de luidspreker zelf. Zal ongetwijfeld te maken hebben gehad met een slechte akoestiek of beperkte apparatuur of bron kwaliteit.

De XT8F levert inderdaad behoorlijk wat druk in het laag dat viel op maar ook dit was onder controle.  Naar mijn mening een speaker met een zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Quote from: Darthvader on April  3, 2022, 15:23:04
Ooit kort gehoord bij een dealer. Indrukwekkende bass en soundstage. Nog nooit eerder bij een luidspreker gehoord. Je ziet deze speaker af en toe nog wel gebruikt voorbij komen. Zou één van de weinige speakers zijn die goed metal en rock kan weergeven. Maar lees toch ook veel dat het hoog verre van prettig zou zijn. Wordt geklaagd over te harde klank met harde SSS, te bright en met minder dan goede opnamen onluisterbaar. En metal is juist niet goed opgenomen!  Wie heeft deze speaker lang genoeg gehoord of in bezit gehad of nog heeft om er iets zinnig over te zeggen?
Is deze speaker het waard om mijn Dynaudio Emit te vervangen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Darthvader

Ik heb een MF m5si versterker. Moeilijk in te schatten of het matched.

vik

Welke Emit serie heb je van Dynaudio? Zijn over het algemeen wel lastiger aan te sturen en vragen wel wat meer van een versterker.

Quote from: Darthvader on April  4, 2022, 12:09:29
Ik heb een MF m5si versterker. Moeilijk in te schatten of het matched.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Lion of Judah

Ach jee, RobertWillem zoekt weer naar aandacht onder de zoveelste forumnaam. Elke keer hetzelfde patroon: iets met metal en schel, vragen of iemand ervaring heeft, een hele berg reacties en vervolgens zelf geen sjoege meer geven.
Zie ook https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=168743.msg3175883#msg3175883
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.