Mediaspeler vs Viaplay

Started by Xander32, April 3, 2022, 08:44:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Quote from: buckler on April  4, 2022, 18:55:10
Zeker niet mee eens rob, ik heb er redelijk wat verstand van (al zeg ik het zelf... sorry ahhmmmmm)
Echt het gaat zelfs richting amateur niveau, en ja inderdaad Olaf had het ook soms fout en miste vaker wat overduidelijke dingen maar dat hebben deze mannen nog vaker plus ze missen de kennis en de beleving.
Als je dit soort uitspraken doet heb je geen verstand van racen Sorry Buckler,
Al de jaren met Olav stoorde ik me aan zijn onkunde maar vond ik zijn enthousiastme super leuk.
Nu is het andersom de jongens hebben veel meer kennis maar zijn niet zo enthousiast.
Misschien gaat dat nog veranderen.
Zie overigens en hoor Doornbos ook liever als Albers.

Rob

buckler

Quote from: Rob_Dingen on April  4, 2022, 22:54:55
Als je dit soort uitspraken doet heb je geen verstand van racen Sorry Buckler,
Al de jaren met Olav stoorde ik me aan zijn onkunde maar vond ik zijn enthousiastme super leuk.
Nu is het andersom de jongens hebben veel meer kennis maar zijn niet zo enthousiast.
Misschien gaat dat nog veranderen.
Zie overigens en hoor Doornbos ook liever als Albers.

Rob

Ieder recht op zijn mening Rob maar mijn mening ga je niet veranderen met jou antwoord.
Als jij denkt dat die mannen 'kennis' hebben sla je flink de plank mis.
Maargoed mooi dat jij het prima vind toch. Ik vind van niet.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Rob_Dingen

Quote from: buckler on April  4, 2022, 23:12:04
Ieder recht op zijn mening Rob maar mijn mening ga je niet veranderen met jou antwoord.
Als jij denkt dat die mannen 'kennis' hebben sla je flink de plank mis.
Maargoed mooi dat jij het prima vind toch. Ik vind van niet.
Alle leden van het team zijn auto racers en hebben nog licenties en veel daarvan met een aardige status zelfs de pit reporters.
Maar goed jij gaat voor Olav prima.

Rob


Hanky Panky

Quote from: Rob_Dingen on April  4, 2022, 23:40:23
Alle leden van het team zijn auto racers en hebben nog licenties en veel daarvan met een aardige status zelfs de pit reporters.
Maar goed jij gaat voor Olav prima.

Rob

Die Albers drijft voor 95% op zijn (gekochte) formule 1 zitje van 15 jaar geleden en neuzelt vooral wat over zijn 'hoogtijdagen'. Het enige wat de man in de laatste 5 jaar heeft gepresteerd op sportief gebied is het volneuzelen van een met azijn doordrenkte F1 column in de telegraaf waar je tussen de regels door las: ik haat ziggo sport en het hele team. En dan dat ronduit idiote commentaar rondom de crash van Schumacher in Jeddah waar ze een beetje staan te ginnegappen als schoolmeisjes.

Nog afgezien van Coronel die alleen maar kan overschreeuwen. Dan hebben we Mika die gewoonweg niet snel genoeg kan schakelen in het Engels.

De enige aanwinst is Coulthard, die voegt echt wel wat toe en is erg goed ingevoerd in het wereldje.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Xander32

Het gepraat voor- en achteraf kan mij gestolen worden, ongeacht de spreker(s). Een fatsoenlijk beeld daarentegen ...


Ik las gisteren ergens een reactie van een ceo van Viaplay; die was zeer tevreden hoe de uitrol is verlopen en de eerste uitzendingen. De negatieve feedback op de kwaliteit van het beeld en geluid dat lag niet bij hen, maar veel meer bij de gebruikers. Die zouden niet beschikken over geschikte hardware en aansluitingen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marvin....

Wat mij erg irriteert is dat het geluid soms wel 2 seconden achterloopt, om vervolgens gelijk te gaan om daarna weer achter te lopen. 
Het schommelt erg hier, maar kan ook zomaar een paar uur goed gaan.
Zal vast wel verbeteren, neem ik aan.

John Wx

Quote from: Marvin.... on April  5, 2022, 09:24:53
Wat mij erg irriteert is dat het geluid soms wel 2 seconden achterloopt, om vervolgens gelijk te gaan om daarna weer achter te lopen. 
Het schommelt erg hier, maar kan ook zomaar een paar uur goed gaan.
Zal vast wel verbeteren, neem ik aan.

Als die paar uur op juiste tijden zijn niks meer aan doen  ;D

He mooie kerel alles goed
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Marvin....

Met formule1 valt het niet heel erg op, tijdens de race zelf dan.
Met darten is het wel irritant, de pijlen van de volgende zitten er al bijna in als de score van de vorige wordt omgeroepen.
Wellicht iets overdreven. [emoji23]

Ja hier alles goed John, leuk om weer eens wat van je te lezen, al wist ik wel dat iedereen hier terug/terecht is gekomen. [emoji3]

John Wx

Quote from: Marvin.... on April  5, 2022, 09:45:58
Met formule1 valt het niet heel erg op, tijdens de race zelf dan.
Met darten is het wel irritant, de pijlen van de volgende zitten er al bijna in als de score van de vorige wordt omgeroepen.
Wellicht iets overdreven. [emoji23]

Ja hier alles goed John, leuk om weer eens wat van je te lezen, al wist ik wel dat iedereen hier terug/terecht is gekomen. [emoji3]

Ja klopt vroeger was MF echt een bruine kroeg misschien komt het ooit nog
Hier zijn wel veel mensen en leest lekker weg veel onderwerpen
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

morca

Quote from: Xander32 on April  5, 2022, 06:27:46
Het gepraat voor- en achteraf kan mij gestolen worden, ongeacht de spreker(s). Een fatsoenlijk beeld daarentegen ...


Ik las gisteren ergens een reactie van een ceo van Viaplay; die was zeer tevreden hoe de uitrol is verlopen en de eerste uitzendingen. De negatieve feedback op de kwaliteit van het beeld en geluid dat lag niet bij hen, maar veel meer bij de gebruikers. Die zouden niet beschikken over geschikte hardware en aansluitingen.
Onzin
Dat moeten ze goed volhouden
Dat kijkt iedereen F1 tv straks.

Xander32

Nou, er kan een kern van waarheid in zitten (een voor live streamen een te trage verbinding), maar uiteindelijk zitten zij dan met een onverkoopbaar product.

Quote from: morca on April  5, 2022, 17:31:24
Onzin
Dat moeten ze goed volhouden
Dat kijkt iedereen F1 tv straks.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Quote from: Xander32 on April  6, 2022, 06:39:48
Nou, er kan een kern van waarheid in zitten (een voor live streamen een te trage verbinding), maar uiteindelijk zitten zij dan met een onverkoopbaar product.
Ik bedoelde aan te geven dat alles hier iig top is .
En nog is het beeld klote
En nog steeds geen 5.1 geluid.

Netflix draait super opdr Nvidia.
Probleem ligt bij viaplay

Misschien moet ik een creditcard nemen.
Kan ik F1 pro kijken.

PascalP

Ik heb afgelopen race de halve avond tegen deze melding aan zitten te kijken, zowel via TV (Sony OLED Android TV), als via telefoon (Apple iPhone 12) en ook via wifi (600mbps down) als via 5G dezelfde melding. Dus kan denk ik wel redelijk uitsluiten dat het aan mijn kant ligt.

Meteen een screenshot naar Viaplay klantenservice gestuurd via FB Messenger krijg je doodleuk op donderdag (4 dagen later dus!) een bericht terug of je de app een keer kunt afsluiten en opnieuw opstarten en anders de TV een keer aan/uit zetten, alsof ik dat niet al meteen allemaal meerdere malen geprobeerd heb...

Uiteindelijk de race wel kunnen kijken al was het met een vertraging van enkele uren...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Xander32

De atv zojuist in gebruik genomen, plug & play. Viaplay erop gezet. Deze draait vooralsnog als een tierelier, of dat met een live stream ook zo is blijft nog ff spannend, tot m.o. de kwalificatie, dan weet ik meer 🤞🏻

Het was ff uitproberen hoe ik de atv kon bedienen middels de iPad, maar dat blijkt ook kinderlijk eenvoudig. De bijgeleverde afstandsbediening zit alweer in de verpakking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Problem solved  :pompom:

Quote from: Xander32 on April  8, 2022, 15:40:22
De atv zojuist in gebruik genomen, plug & play. Viaplay erop gezet. Deze draait vooralsnog als een tierelier, of dat met een live stream ook zo is blijft nog ff spannend, tot m.o. de kwalificatie, dan weet ik meer 🤞🏻

Het was ff uitproberen hoe ik de atv kon bedienen middels de iPad, maar dat blijkt ook kinderlijk eenvoudig. De bijgeleverde afstandsbediening zit alweer in de verpakking.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... kon niet wachten tot de Q, heb de vrije training maar even aangezet  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mokumer45

@ Xander32: Mooi dat het werkt, heel fijn voor je. Wat betekent (een) atv bij je? ik ken wel 2 dingen van atv, nl. arbeidstijd verkorting en een type fiets. Maar dat zal het niet zijn? I het een soort TV?
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Xander32

https://www.apple.com/nl/apple-tv-4k/


Quote from: Mokumer45 on April  9, 2022, 07:12:26
@ Xander32: Mooi dat het werkt, heel fijn voor je. Wat betekent (een) atv bij je? ik ken wel 2 dingen van atv, nl. arbeidstijd verkorting en een type fiets. Maar dat zal het niet zijn? I het een soort TV?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mokumer45

Stom, wist ik eigenlijk, maar muntje viel niet.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

quattronl

Quote from: morca on April  6, 2022, 10:48:02
Misschien moet ik een creditcard nemen.
Kan ik F1 pro kijken.
Je kan ook via Google Play betalen. Tegoed opwaarderen via iDeal en met dat tegoed kan je F1tv betalen.
Zo is het mij ook gelukt.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW