Center upgrade: Klipsch RP404 naar RC64III

Started by audio_stabilo, April 2, 2022, 19:53:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik ben bezig met een Atmos systeem. Volgende maand wil ik de rest gaan kopen. Het wordt een 5.2.2 opstelling. Op dit moment heb ik de Klipsch 404 center. Wat voor verschil ga ik merken met de rc64iii?
Opener ? Meer detail ?

Heb ik nog genoeg aan mijn Denon 2700h? Want voor nu klinkt dat gewoon prima

audio_stabilo

Ik denk toch dat dat bij mijn Klipsch on wall speakers wat overkill gaat worden en beter de denon 2700 vervangen voor een 4700

Sjaak_Banaan

Met zo weinig info kan niemand hier iets zinnigs over zeggen verwacht ik.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

audio_stabilo

#3
Je hebt gelijk. Dacht dat ik het erbij heb gezet

Tot nu toe bestaat het set uit

Denon x2700h
Klipsch 640d front
Klipsch 240d rear
Center Klipsch 404c

Sub: Klipsch SPL120 2x

Volgende maand wil ik een mooie upgrade maken.

We willen geen zuilen


audio_stabilo


Sjaak_Banaan

#5
Ben je niet tevreden over je huidige centerspeaker of waarom zou je die willen vervangen?
Is jouw akoestiek al helemaal op orde?
De nieuwe RC64 is vast een mooie center, ik heb de eerste versie gehad, maar deze is zeker niet goedkoop, vraag mij af of het de meerprijs waard is wanneer je de rest misschien nog niet op orde hebt.
Hier heb ik de centerspeaker vervangen door een derde bookshelf zodat LCR gelijk is, dan wel achter een AT scherm. Bevalt mij prima en is een stuk goedkoper.

Heb je trouwens wel gecheckt hoe groot de RC64 III is? :P
Je geeft aan dat je geen zuilen wilt, maar dan is die center misschien ook wel wat aan de lompe kant. ;)
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Sithlord76

Ik denk dat het verschil kleiner is dan je zou verwachten maar wel flink voor mag betalen. En die 64III is echt groot. Ik ben zelf onlangs van de rc42 mk2 naar de rp504c gegaan en die is al een stukje groter dan de 404. Ik vind het wel een aparte combi met een joekel center en geen zuilen....ik probeer altijd de speakers in balans/zelfde serie te houden.