Iemand ervaring met de Fyne Audio F1.8?

Started by Bertus69, March 28, 2022, 14:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addesmo

Quote from: Laan on April 15, 2022, 17:58:16
Volgens mijn glazenbol kom ik tzt langs voor de S7t.  :colgate: Ooit moet er (voor mij) een endgame speaker komen.
Die had je toch al met de RF Volterra's  ;D

Laan

Haha! De RF en ik was niet zo'n gelukkig huwelijk. Zelfs de verkoop aan een Hongaar werd een drama met reclaim ivm transportschade. Het zal aan iets anders dan de RFen gelegen hebben. Iedereen is er lyrisch over. Ervoor had ik GaMuT. Daar had ik het beter bij kunnen laten.. Maar ontopic: Ben zeer tevreden over de Fyne F703, maar wordt dan weer onrustig als Marcel zo enthousiast doet over iets nieuws. Iets met heilige graal ofzo.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

addesmo

Ja zo gaat het wel een beetje. Laatst dure Burmesters en Borensen speakers beluisterd, maar blijf toch vooraleerst bij de Volterra's. Ze hebben toch een magische natuurlijkheid, voor mij dan!

Laan

#53
Gelijk heb je en volterra kan echt magisch klinken. Mijn bezwaar is dat ze (bij mij) niet vergevingsgezind waren. Alles wat ze niet beviel werd pijnlijk hoorbaar. Na akoestische panelen, allerlei wisselingen in kabels en hardware zat ik alleen maar technisch te luisteren naar uitsluitend perfecte opnames en heb ze toen vlak voor ik krankzinnig zou worden maar verkocht. De Fyne's hebben een lekker hoog labrador gehalte.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Bertus69

En dan toch weer nieuwsgierig naar andere speakers........ik ken het hoor, mijn set klinkt (in mijn oren) eigenlijk uitstekend maar toch altijd kijken naar iets anders.....bloed kruipt waar het niet gaan kan  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Laan

Ja precies, dat. Fyne's geven mij veel rust in de zin dat ik lekker naar muziek zit te luisteren ipv neurotisch te analyseren wat er allemaal mis is of zo. En niet rust omdat het een paar laidback trage mompeldozen zijn. Integendeel. Maar als Marcel, de nuchterheid zelve die zelf Fyne verkoopt lyrisch doet over iets nieuws, ja dan ben ik wel belangstellend. In een heel grijs verleden werkte ik in een hifizaak. Daar hadden we Tannoy, b&w, warfedale. Maar we verkochten Magnat MB quart en meer van die Taunus sound merken. Die vielen veel meer op bij een demo. Dat ze strontvervelend worden na een paar uur luisteren kwam ik later ook achter. Als gesteld wordt dat Fyne neuzig is en verwordt tot gehakt naast Perlisten? Lijkt dat op mijn ontdekking van vroeger of hebben we iets revolutionairs? Ik blijf nog steeds benieuwd.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Bertus69

Dan blijft er maar één ding over......zelf gaan luisteren en kijken of het de moeite waard is om nog een keer een overstap te doen  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Timvg

Misschien topic ook in het juiste subforum laten plaatsen.. tenzij iemand hem gaat nabouwen.

Laan

Quote from: Timvg on April 20, 2022, 17:03:21
Misschien topic ook in het juiste subforum laten plaatsen.. tenzij iemand hem gaat nabouwen.

Geen plannen hier. Ik had ook al een melding gemaakt aan de mod..
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Bertus69

Quote from: Timvg on April 20, 2022, 17:03:21
Misschien topic ook in het juiste subforum laten plaatsen.. tenzij iemand hem gaat nabouwen.

Wat bedoel je?
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

bva

Quote from: HcHifi.nl on April 13, 2022, 14:29:01

Wat ik de meest grote verrassing vind op audiogebied sinds tijden : Perlisten, die hebben ook erg erg fraaie monitoren
en die maken gehakt van de Fyne in mijn beleving (en ook van de focal / SF / B&W's )

Zie voor een review https://www.stereophile.com/content/perlisten-s7t-loudspeaker

Zo te zien is er nog geen  Nederlandse importeur.

Dit merk is ook beter betaalbaar dan andere top merken!

H&C Hifi

Is wel een importeur inmiddels : Viertron

Na een serieuze luistersessie zijn wij sinds een week of 6 de eerste dealer in de BeNeLux

Bertus69

Quote from: jahtari on April 21, 2022, 07:13:28
Dit stond onder diy zelfbouw.

Oeps......heb ik niet door gehad.

Quote from: HcHifi.nl on April 21, 2022, 11:07:49
Is wel een importeur inmiddels : Viertron

Na een serieuze luistersessie zijn wij sinds een week of 6 de eerste dealer in de BeNeLux

Nice Marcel, ziet er serieus uit zowel voor de HT liefhebbers als voor de stereo/audioliefhebbers  :pompom:
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB