Netwerk problemen bekabelt en Wifi

Started by Rob_Dingen, March 28, 2022, 12:17:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rob_Dingen

Hoi,

Ik heb de volgende problemen met mijn netwerk en heb al een nieuw modem geplaatst omdat ik dacht dat het daar zat.
Vaak als ik een nieuwe pagina wil laden op internet of bijv een Netflix stream op wil zetten heb ik geen verbinding zowel bekabeld als via Wifi.
Dat duurt ongeveer 10 Sec en als ik blijf verversen is het er weer.
Als ik een stream start blijft het gewoon draaien het is dus alleen bij een nieuwe pagina of stream.
Dit is ineens ontstaan tenminste kan me zo niets herinneren dat ik iets verandert of toegevoegd heb.
Nadat ik het nieuwe modem van Ziggo heb geïnstalleerd heb ik om de beurt het netwerk in stappen weer aangesloten.
Op een gegeven moment zat alles weer terug en werkte prima maar naar een paar dagen begint het weer.
Iemand wat tips hoe ik dat aan moet pakken?

Rob

Kingpin

Komt het alleen op 1 device voor of hebben alle apparaten er last van ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Alle aangesloten apparaten hebben er last van

mijkie

Heb je eens gekeken naar het wifi-kanaal waar jij op zit en die van je buren ?

overlapt dat elkaar, zit je zelfs op het zelfde kanaal, kan dat roet in het eten gooien en ook op de bedraad kant van je netwerk is mijn ervaring !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rob_Dingen

Nee niet naar gekeken en ik heb in huis 4 wifi punten.
Waar zou ik ze op moeten zetten?

Rob

mijkie

#5
Ik scan de WiFi kanalen in mijn omgeving af met een app en ga op de frequentie zitten waar er de meeste ruimte is

Als je zoekt op het www bij WiFi scannen oid kom je er vanzelf 1 tegen

Vaak staan ze standaard op 1, 6 of 11
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rob_Dingen

Heb nu 1, 6, 11 en 13 gezet en nu een deel van het netwerk weer een voor een aanzetten.

Rob

Kingpin

Doe eens een speedtest bij Ziggo ofzo om te kijken wat je latency is ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Firewall eens uit zetten kijken of daar het probleem ligt ?
Firewall in de router ook aan staan misschien ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Sjaak_Banaan

Zijn dat van die TP-Link Deco wifi-punten?
Zou het kunnen dat zowel jouw modem als wifi-punten ip-adressen uitdelen en elkaar in de weg zitten?
Staat mij iets van bij dat je jouw modem dan in Bridgemode moet zetten...

Waarschijnlijk zeg ik het helemaal verkeerd, ik ben geen ict-er, maar misschien de moeite om daar even kort op te zoeken.
Succes!
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Rob_Dingen

Het is niet de firewall heb namelijk niks veranderd.
Heb net een wifi punt en switch toegevoegd en probleem begint meteen.
Dus daar zit ergens het probleem(hoop ik).

Rob

vergeerr72

Ik zou je DNS instellingen even nalopen. Probeer anders 8.8.8.8 (google eens).
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Rob_Dingen

Quote from: Kingpin on March 28, 2022, 13:45:58
Doe eens een speedtest bij Ziggo ofzo om te kijken wat je latency is ?
Weet niet wat latency is maar upload 70mbit download 30mbit ping 17ms.
Dit is via het ziggo modem die ver weg staat.

Rob

Sjaak_Banaan

Welke wifi-punten heb je nu Rob?
Wat ik hierboven probeerde zeggen was dat als op beide/meerdere apparaten, dus Ziggo-modem en wifi-punt 'DHCP' is ingeschakeld je problemen kunt krijgen.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Rob_Dingen

Quote from: vergeerr72 on March 28, 2022, 14:21:10
Ik zou je DNS instellingen even nalopen. Probeer anders 8.8.8.8 (google eens).
Te weinig info ben geen held op dit gebied.

Quote from: Sjaak_Banaan on March 28, 2022, 14:29:34
Welke wifi-punten heb je nu Rob?
Wat ik hierboven probeerde zeggen was dat als op beide/meerdere apparaten, dus Ziggo-modem en wifi-punt 'DHCP' is ingeschakeld je problemen kunt krijgen.

Allemaal van Apple en dat heb ik uit gezet het ziggo modem geeft de ip adressen.
Je moet ook niet vergeten dat het al 20 jaar prima werkt dus ligt het meestal niet aan dat soort zaken of je moet iets toegevoegd hebben aan het netwerk.

Rob

Rob_Dingen

#15
Heb het gevonden maar weet de oorzaak nog niet maar verwacht gewoon defect.
Als ik mijn Apple Time capsule met HDD aansluit begint het probleem meteen.
Daar zit ook een switch in die ik gebruikte dus moet ik iets anders kopen.

Rob

Rob_Dingen

Gek word ik er van.
Ik heb 2 kabels van mijn meter kast naar mijn woonkamer waar nu op een eentje de airport express zit en op de ander een switch met andere apparaten namelijk Philips Hue AppleTV Ziggo next mediabox.
Zodra ik de airport express aansluit begint het probleem daarop zit dan meteen Sonos en de Neeo remote.
Zou de Sonos roet in het eten gooien daar heb ik laatst problemen mee gehad en opnieuw ingesteld.
Haal ik hem uit het netwerk is het meteen weg.

mijkie

Quote from: Rob_Dingen on March 28, 2022, 15:51:46
Gek word ik er van.
Ik heb 2 kabels van mijn meter kast naar mijn woonkamer waar nu op een eentje de airport express zit en op de ander een switch met andere apparaten namelijk Philips Hue AppleTV Ziggo next mediabox.
Zodra ik de airport express aansluit begint het probleem daarop zit dan meteen Sonos en de Neeo remote.
Zou de Sonos roet in het eten gooien daar heb ik laatst problemen mee gehad en opnieuw ingesteld.
Haal ik hem uit het netwerk is het meteen weg.

ik denk dat er iets misgaat in de airport express

heb je daar dingen in veranderd ?
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rob_Dingen

Ik heb het probleem met zowel de airport express als de Time Capsule.
Heb nergens niets verandert.

Rob

mijkie

#19
Ook geen firmware op router o.i.d. ?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Rob_Dingen

Nee niks gedaan heb nu het wifi punt in de woonkamer weg gehaald en rechtstreeks op het ziggo modem ingelogd en tot nu toe geen probleem.
Sonos weer aangesloten en Ziggo Media box en mijn Neeo remote.
Moet nog de Apple TV, Philips Hue en dan nog de rest van het huis hangt nog los.

Rob

RalphH

Quote from: Rob_Dingen on March 28, 2022, 14:27:19
Weet niet wat latency is maar upload 70mbit download 30mbit ping 17ms.
Dit is via het ziggo modem die ver weg staat.

Rob

Als bovenstaande geen typo is (30mbit down) dan lijkt het of er iets heel je bandbreedte opslokt, een heel eind in iedergeval.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Rob_Dingen

Quote from: RalphH on March 28, 2022, 20:12:11
Als bovenstaande geen typo is (30mbit down) dan lijkt het of er iets heel je bandbreedte opslokt, een heel eind in iedergeval.

Sorry het is andersom 70mbit download en 30mbit upload

RalphH

Check :thumbs-up:

Nu alles 1 voor 1 aansluiten en tussendoor testen voor de zekerheid.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

katwax

Heb je dhcp aanstaan op zowel time capsule als de modem?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543