Sony KDL-75W855C 6x rode led

Started by FrankBe, March 27, 2022, 18:07:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankBe

Vandaag delen wij in de brokken  >:(

Het beeld van onze Sony KDL-75W855C is vandaag tijdens het kijken naar Netflix (via Shield TV 2017) uitgevallen waarna die enkel nog 6x een rode led waarschuwing toont na een volledige herstart.

Indien dit defect zelfs kan opgelost worden, zullen de herstellingskosten gegarandeerd te hoog oplopen waardoor het vervangen door een nieuwe TV de enige zinvolle optie wordt?

Wat ik wel raar vond, is dat de Shield TV geen beeld meer wou geven op het tijdelijke vervangexemplaar (oudere 1080P Philips) via de AVR (Pioneer SC-LX901) terwijl dit via de BD speler wel lukte. Of zou de Shield TV nog het noorden kwijt geweest zijn na de uitval van de Sony TV? Na een herstart rechtstreeks op de Philips werkt die weer normaal.

Deze Sony heeft wel redelijk veel speeluren maar toch spijtig dat die na 7 jaar al defect raakt  :(


ppeter

Toevallig vanmorgen een telefoontje gekregen met dezelfde melding;

Sony 75'
6* rode led
7 jaar
...
🤔
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Tinus_

6x knipperen is een panel issue bij Sony.
Rebuilding my HT

FrankBe

Quote from: ppeter on March 28, 2022, 21:40:36
Toevallig vanmorgen een telefoontje gekregen met dezelfde melding;

Sony 75'
6* rode led
7 jaar
...
🤔

Wat een toeval  ;D Ik heb me inmiddels ingelezen over het onderwerp en bij intensief gebruik van de backlight gaat die maar 5 tot 7 jaar mee. Je kan zo'n LED TV blijkbaar wel over 10 jaar krijgen door de helderheid flink te verminderen.

Quote from: Tinus_ on March 29, 2022, 12:11:46
6x knipperen is een panel issue bij Sony.

Inderdaad. Bij de opstart zie ik even Sony op het scherm verschijnen maar daarna blijft ie zwart. Ik zal stilaan maar gaan uitkijken naar een nieuwe TV en het wordt misschien toch geen Sony deze keer  :(