Zappiti Reference Mediaplayer- **CineMike Edition**

Started by vik, March 26, 2022, 08:50:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

CineMike (Michael Krehl) heeft op verzoek een modificatie ontwikkeld voor de Zapitti Reference Mediaplayer

Zappiti Reference

Het niveau is vergelijkbaar met de Stufe 2 (stage 2) Oppo modificatie enkel de prijs is een stuk lager.

De prijs voor de modificatie €1200,- exclusief de Zappiti


Technische info over de aanpassingen:

Die Modifikation umfasst mit insgesamt 44 Änderungen die Optimierung des Mainboards (Entstörung der Schaltregler und des HDMI Ausgangs, sowie Austausch von Clock + Beschaltung), Optimierung von Netzteil & Eingangsfilterung, Entstörung Display & Lüfter.
Das modifizierte Gerät spielt in einer optimierten Kette deutlich audiophiler mit mehr Auflösung und Durchzugskraft. Das Bild profitiert ebenfalls deutlich. Die Gesamtperformance ist auf dem Niveau unseres Cinemike Oppos in der Stufe 2.

Wir werden zukünftig die Modifikation auch für Signature & Neo anpassen. Beim NEO macht dies aber nur Sinn wenn bereits ein hochwertiges Externes Netzteil wie zB Unser Cinemike Keces vorhanden ist.

Available for pre-order now at a price of €1200,- plus basic unit.

The modification includes with a total of 44 changes the optimization of the mainboard (interference suppression of the switching regulators and the HDMI output, as well as replacement of clock + circuitry), optimization of power supply & input filtering, interference suppression display & fan.
The modified unit plays much more audiophile with more resolution and punch in an optimized chain. The picture also benefits significantly. The overall performance is on par with our Cinemike Oppo in Stage 2.

We will also adapt the modification for Signature & Neo in the future. However, this only makes sense for the NEO if a high-quality external power supply such as our Cinemike Keces is already available.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Wat bedoelen ze met een geoptimaliseerde installatie? Want alleen dan zou je voordeel hebben?

Wel interessant om dit tzt te vergelijken met de standaard versie.

papaleo

Quote from: vik on March 26, 2022, 08:50:12
CineMike (Michael Krehl) heeft op verzoek een modificatie ontwikkeld voor de Zapitti Reference Mediaplayer

Zappiti Reference

Het niveau is vergelijkbaar met de Stufe 2 (stage 2) Oppo modificatie enkel de prijs is een stuk lager.

De prijs voor de modificatie €999,- exclusief de Zappiti


Technische info over de aanpassingen:

Die Modifikation umfasst mit insgesamt 44 Änderungen die Optimierung des Mainboards (Entstörung der Schaltregler und des HDMI Ausgangs, sowie Austausch von Clock + Beschaltung), Optimierung von Netzteil & Eingangsfilterung, Entstörung Display & Lüfter.
Das modifizierte Gerät spielt in einer optimierten Kette deutlich audiophiler mit mehr Auflösung und Durchzugskraft. Das Bild profitiert ebenfalls deutlich. Die Gesamtperformance ist auf dem Niveau unseres Cinemike Oppos in der Stufe 2.

Wir werden zukünftig die Modifikation auch für Signature & Neo anpassen. Beim NEO macht dies aber nur Sinn wenn bereits ein hochwertiges Externes Netzteil wie zB Unser Cinemike Keces vorhanden ist.

Available for pre-order now at a price of €999,- plus basic unit.

The modification includes with a total of 44 changes the optimization of the mainboard (interference suppression of the switching regulators and the HDMI output, as well as replacement of clock + circuitry), optimization of power supply & input filtering, interference suppression display & fan.
The modified unit plays much more audiophile with more resolution and punch in an optimized chain. The picture also benefits significantly. The overall performance is on par with our Cinemike Oppo in Stage 2.

We will also adapt the modification for Signature & Neo in the future. However, this only makes sense for the NEO if a high-quality external power supply such as our Cinemike Keces is already available.




Mooi dat CM dit ook opgepakt heeeft... :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3
Quote from: Teejoo on March 26, 2022, 09:13:58
Wat bedoelen ze met een geoptimaliseerde installatie? Want alleen dan zou je voordeel hebben?

Wel interessant om dit tzt te vergelijken met de standaard versie.

Wat ik destijds van Vik begrepen heb (correct me if inwrong) is dat wanneer de gehele keten een CM keten is dat je pas voor de volle 100% voordeel haalt uit een toegevoegde CM modificatie/product.

En inderdaad ik zou zo'n vergelijk ook wel willen meemaken  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Een set op redelijk niveau is wat ik bedoel niet zo zeer een CM keten hoor.  Op een Lyngdorf of Trinnov processor no problemo!  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

RvD

Precies het verschil van de Sony UHD CM en Apple TV CM merk je direct in mijn setup, alleen de bronnen hebben een tuning.

Heb daarom ook wel vertrouwen dat het met deze tuning ook wel goed zit en meteen aan Vik gevraagd deze mod te regelen voor mijn Reference.  :) Het verschil dat deze bron nu geen tuning heeft valt me nu ook juist extra op tegenover als ik een film kijk via de Sony. Via de Sony wordt je meer de film ingezogen om het zo te omschrijven alles lijkt nog meer op zijn plaats te vallen en je in een nog betere bubble zit.

Zodra die er uiteindelijk staat met mod in de set zal ik mijn ervaring delen.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Quote from: RvD on March 26, 2022, 19:56:36
Precies het verschil van de Sony UHD CM en Apple TV CM merk je direct in mijn setup, alleen de bronnen hebben een tuning.

Heb daarom ook wel vertrouwen dat het met deze tuning ook wel goed zit en meteen aan Vik gevraagd deze mod te regelen voor mijn Reference.  :) Het verschil dat deze bron nu geen tuning heeft valt me nu ook juist extra op tegenover als ik een film kijk via de Sony. Via de Sony wordt je meer de film ingezogen om het zo te omschrijven alles lijkt nog meer op zijn plaats te vallen en je in een nog betere bubble zit.

Zodra die er uiteindelijk staat met mod in de set zal ik mijn ervaring delen.
En is dat met een zelfgemaakte 1:1 rip?

RvD

Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

papaleo

Quote from: vik on March 26, 2022, 17:54:08
Een set op redelijk niveau is wat ik bedoel niet zo zeer een CM keten hoor. Op een Lyngdorf of Trinnov processor no problemo!  8)



Quote from: RvD on March 26, 2022, 19:56:36
Precies het verschil van de Sony UHD CM en Apple TV CM merk je direct in mijn setup, alleen de bronnen hebben een tuning.

Heb daarom ook wel vertrouwen dat het met deze tuning ook wel goed zit en meteen aan Vik gevraagd deze mod te regelen voor mijn Reference.  :) Het verschil dat deze bron nu geen tuning heeft valt me nu ook juist extra op tegenover als ik een film kijk via de Sony. Via de Sony wordt je meer de film ingezogen om het zo te omschrijven alles lijkt nog meer op zijn plaats te vallen en je in een nog betere bubble zit.

Zodra die er uiteindelijk staat met mod in de set zal ik mijn ervaring delen.

@Vik
Beide audio processoren

@Ruud
Is dit in jouw geval ook alleen met de audio of is het beeld ook veel beter?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

RvD

Leo aan het beeld ga ik me niet wagen ik kijk op een 65inch tv, ik kan me voorstellen als je op een projector met 100 inch of meer makkelijker dit verschil zou kunnen waarnemen. Als ik op andere gebruikers hun ervaring moet afgaan schijnt het beeld ook beter te zijn dan een originele speler die wel een projector gebruiken.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Morgen ga ik de demo unit van Vik ophalen bij de CM mannen! Ich bin gespannt!

vik

Veel plezier met testen.  8)

Quote from: Teejoo on September 19, 2022, 21:01:11
Morgen ga ik de demo unit van Vik ophalen bij de CM mannen! Ich bin gespannt!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Wat zijn de optimale instellingen van de Zappiti? Nog specifieke aandachtspunten?

Teejoo


Teejoo

#14
Hij is nu aan het scannen. Ik heb de hoofdmap geselecteerd maar hij vindt nog niet echt iets. Ben benieuwd. Ik ga er toch vanuit dat hij ook alle onderliggende mappen bekijkt.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RvD

Films en Series moet je in een aparte map hebben staan en toewijzen. De onderliggende mappen zal hij scannen, ben benieuwd naar je ervaring later.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Quote from: RvD on September 20, 2022, 17:59:32
Films en Series moet je in een aparte map hebben staan en toewijzen. De onderliggende mappen zal hij scannen, ben benieuwd naar je ervaring later.
Ik heb geen series, en heb de servermap idd gekoppeld onder movies. Zie nu bij thuiskomst in elk geval al de collectie in de app.

Teejoo

Stomme vraag wellicht, maar hoe kun je een film zoeken door de titel in te geven? Ik zie nergens een zoekoptie?

reza

Hoe bevalt het beeld? Daar zit iedereen op te wachten  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

papaleo

#21
Quote from: Teejoo on September 20, 2022, 21:23:11
Stomme vraag wellicht, maar hoe kun je een film zoeken door de titel in te geven? Ik zie nergens een zoekoptie?
Er is een 'zoek functie' aanwezig (onder: Alles/ABC) waar je met een/de beginletter van de film een reeks films voorgeschoteld krijg die met die desbetreffende 'letter' begint.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Thanks!

Alle tips zijn welkom en ik kan Teejoo niet helpen ik heb zelfs de remote nog niet in mijn handen gehad.  :colgate:


Quote from: papaleo on September 21, 2022, 10:50:38
Er is een 'zoek functie' aanwezig (onder: Alles/ABC) waar je met een/de beginletter van de film een reeks films voorgeschoteld krijg die met die desbetreffende 'letter' begint.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: reza on September 20, 2022, 21:39:04
Hoe bevalt het beeld? Daar zit iedereen op te wachten  :D

Haha, je was wat snel Reza. Het duurde even voordat ik hem kon instellen omdat je ook een account moet instellen waaraan je de speler koppelt.

Gisteravond gewoon een film gekeken (Eat pray love, aangezien we net terug zijn uit Rome). Geen bijzondere demo film dus. Maar het zag er erg goed uit! Beeld is voor mijn gevoel vergelijkbaar met de Panasonics (en dus beter dan de Oppo). Maar nu komt het...Het geluid vind ik zelfs beter! En dat is voor mij als audio man wel een mooie verrassing. Ik heb het laatste deel van de film weer gekeken op disc en dat bevestigde wel mijn idee.

Wel had ik 2x een erg harde statische tik in het geluid. Ik schrok me rot. Ik kan het echter niet reproduceren.

Verder vind ik de speler qua menu wel minder dan de Zidoo. Het is niet intuïtief en heb de settings van de videowall nog niet ontdekt bijvoorbeeld. Die wil ik bijvoorbeeld op 21:9 zetten, geluid uit etc.

Maar positieve eerste indruk dus, ook omdat bijvoorbeeld IR codes goed gedocumenteerd zijn. De speler is verder erg netjes en goed gebouwd. Teejooscoop waardig dus!

Komende tijd dus nog verder testen en uitzoeken.

papaleo

Quote from: reza on September 20, 2022, 21:39:04
Hoe bevalt het beeld? Daar zit iedereen op te wachten  :D

Ik niet want dat wist/weet ik al dat is Goed!...,wellicht dat de CM nòg wat beter zal presteren maar dat kan Teejoo op dit moment zonder vergelijk niet bevestigen  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels