Bass verschil subwoofer stereo en surroundmode

Started by audio_stabilo, March 25, 2022, 19:21:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Als het vooral sub-eq is, hebt je al eens een MiniDSP overwogen? 2x4 of liever nog 2x4 HD geeft jou enorm veel controle en veel goedkoper dan een nieuwe receiver.

Wanneer je een receiver hebt waar je de Audyssey app bij kunt gebruiken zou je de DSP in je Marantz of Denon zelfs uit kunnen schakelen voor je sub(s) en volledig via MiniDSP kunnen doen.

Weet niet hoe jouw ruimte eruit ziet en hoeveel zitplaatsen je hebt, maar hier hebben we uiteindelijk voor multi-sub gekozen i.c.m. met MiniDSP 2x4HD, nu is het laag over 7 zitplaatsen veel beter/gelijk.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

audio_stabilo

Opzich vind ik de meer kanalen ook wel beter voor de toekomst. Maar is het nu 9.2 of 11.2? Ik die overal 9.2 staan maar ik zie op de achterkant toch echt 11.

Sjaak_Banaan

Het is 9.2, die andere 2 zijn pre-outs.
Je kan dus 9 speaker actief aansturen, maar om geluid uit die andere 2 te krijgen heb je een aparte versterker nodig.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

GPO

Aangezien ik heel wat ervaring opgedaan heb met de software van Denon de afgelopen jaren. En ik ook de valkuilen beetje weet.

Just my 2 cents -->


  • LFE+main kun je bij small wel selecteren maar doet effectief niets. Dus LFE vs LFE+main dat kan niets uitmaken bij small instellingen.
  • Die LFE+main heeft wel effect als je fronts op Large staan. Dan worden de lage tonen vd fronts onder de gegeven frequentie namelijk OOK naar de subwoofer gestuurd. Andersom dus niet; maw LFE geluid blijft bij gebruik van een subwoofer uit je subwoofer komen en niet door de fronts heen gejaagd.
  • Als het bij stereo geluid wel uitmaakt of LFE/LFE+main gebruikt, dan staan je hoofdluidsprekers (front L/R) op toch op Large en dan heb je wss te maken met de zogenaamde 2CH/stereo instelling. Dat is een instelling die veel Denons hebben om het stereo geluid anders in te stellen dan surround geluid. Effectief kun je daarmee je de algemene speaker instelling overrulen bij stereo geluid.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS