Over naar stereo met Dali Oberon 5 of 7

Started by leekie, March 25, 2022, 16:14:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leekie

Hallo allen,

Nu ik nauwelijks meer surround draai en we thuis naar een nieuw audiomeubel zoeken, kwam de idee voor een soundbar. Ga ik nog luisteren, maar weinig hoop dat dit het gaat worden.
Inmiddels heb ik wel al een Dali Oberon 7 mogen luisteren en klonk geweldig. Was op een NAD versterker, dacht de 368 (instapmodel).

Omdat ik denk dat de Oberons 7 te groot zijn, ga ik morgen nog de 5 luisteren, maar ik worstel met de vraag wat voor versterker er bij zou moeten. Ik wil mijn huidige SR7008 verkopen, inclusief speakers en sub. Wel zou ik graag nog de mogelijkheid behouden om in de toekomst weer naar surround te kunnen gaan.
Is dan de NR1711 van Marantz een optie. Ik houd mijn UD500X omdat er nog wel blurays e.d. worden gespeeld. Met een Marantz passen ze wel goed bij en op elkaar.

Blij met iedere suggestie/tip. Dank alvast.

Vrgr. Carlo

Spijkie

Actieve dali oberons met een hub iets voor je ? Kun je later uitbreiden naar surround, wel de grote hub nemen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

minplus

Vergeet iig die soundbar. Tenzij kwaliteit je geen moer uitmaakt voor muziek.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

leRoyal88

Quote from: leekie on March 25, 2022, 16:14:06Hallo allen,

Nu ik nauwelijks meer surround draai en we thuis naar een nieuw audiomeubel zoeken, kwam de idee voor een soundbar. Ga ik nog luisteren, maar weinig hoop dat dit het gaat worden.
Inmiddels heb ik wel al een Dali Oberon 7 mogen luisteren en klonk geweldig. Was op een NAD versterker, dacht de 368 (instapmodel).

Omdat ik denk dat de Oberons 7 te groot zijn, ga ik morgen nog de 5 luisteren, maar ik worstel met de vraag wat voor versterker er bij zou moeten. Ik wil mijn huidige SR7008 verkopen, inclusief speakers en sub. Wel zou ik graag nog de mogelijkheid behouden om in de toekomst weer naar surround te kunnen gaan.
Is dan de NR1711 van Marantz een optie. Ik houd mijn UD500X omdat er nog wel blurays e.d. worden gespeeld. Met een Marantz passen ze wel goed bij en op elkaar.

Blij met iedere suggestie/tip. Dank alvast.

Vrgr. Carlo


Heb je een keuze gemaakt? Wat zijn je ervaringen. Ik twijfel ook tussen de 5 en 7..

minplus

De soundbar? :)

Gewoon beluisteren. Incl. een soundbar.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right